Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2007, 11:59
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Voor zover ik me kan herinneren heb ik hier al jaren 'last' van: zo af en toe hoor ik geluiden die er niet zijn. Het gebeurt het meest als ik thuis ben, waarschijnlijk ook omdat ik dan achteraf het best weet of het een echt geluid is of niet.
Soms als ik achter mijn pc zit denk ik dat ik mijn moeder mijn naam hoor roepen, maar als ik het geluid uit zet en terug roep blijkt dat niet zo te zijn. Een uurtje geleden nog dacht ik op zolder mijn wekker te horen, maar toen ik er meer op ging letten zwakte het geluid langzaam weg. Vaak denk ik iemand te horen lopen in huis terwijl er niemand is, maar ik denk wel een deur te horen slaan, de vloer te horen kraken of de schuifdeur te horen.

Op zich klinkt het niet zo serieus maar het valt me wel erg op. Daarbij komt dat ik last heb van langdurige depressie en mijn broer een schizo-affectieve stoornis had en last had van auditieve hallucinatie. Hij hoorde stemmen maar ook 'simpelere' dingen zoals bv moeder zijn naam horen roepen.
Ik zie trouwens ook bijna constant een 'zweem' achter mijn arm als ik die beweeg. Maar volgens mij komt dat door mijn medicatie (20mg paroxatine).

Mijn vraag: moet ik dit serieus nemen of komt dit vaker voor en is de oorzaak onschuldig?
Advertentie
Oud 19-08-2007, 12:17
Eend
Eend is offline
Ik heb het ook wel eens, maar ik ben ook niet helemaal 100%. Zelf heb ik BPS en heb ook wel eens hallucinaties.
Ik denk dat je het best serieus kan nemen, maar zolang je gelooft dat het er niet echt is dan is het goed.
Oud 19-08-2007, 17:41
Verwijderd
heb ook wel dingen gehoord die er niet waren.. meestal was het muziek die k nog nooit gehoord had.. maar het was zacht en niet beangstigend, dus had k er geen last van.. af en toe alleen wel beangstigende en para makende dingen, zoals mensen horen praten over me terwijl er niemand was, of geschreeuw van iemand die er niet was..

maar sinds k geen drugs meer gebruik heb ik er niet echt last meer van..

en of je het serieus moet nemen.. tja, hoeveel last heb je er van?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 19:38
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 19-08-2007 @ 18:41 :
maar sinds k geen drugs meer gebruik heb ik er niet echt last meer van..

en of je het serieus moet nemen.. tja, hoeveel last heb je er van?
Als ik vroeger hallucinatieve drugs heb gebruikt oid dan zou ik het daaraan koppelen, maar gezien ik nooit drugs heb gebruikt moet het iets anders zijn. Ik heb er niet echt last van, maar ik wil hier liever zo snel mogelijk iets mee doen dan wachten totdat ik er last van krijg.
Oud 19-08-2007, 19:50
Verwijderd
Ik hoor ook wel eens dingen die er niet zijn, of hoor ik geen dingen die er wel zijn. Sja. Het is vervelend, maar ik denk niet dat je er direct een reden achter hoeft te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 19-08-2007 @ 20:38 :
Als ik vroeger hallucinatieve drugs heb gebruikt oid dan zou ik het daaraan koppelen, maar gezien ik nooit drugs heb gebruikt moet het iets anders zijn. Ik heb er niet echt last van, maar ik wil hier liever zo snel mogelijk iets mee doen dan wachten totdat ik er last van krijg.
meeste drugs die k gebruikt heb, op paddo's na, waren niet hallucinatief.. al ging k na half jaar niet blowen wel hard trippen en hallicuneren toen k weer begon, maar op zich is dat geen tripmiddel..

tja, ik vraag me af of er eigenlijk wat aan te doen is.. maybe medicatie, maar daar zou ik zolang je der nog geen last van hebt zeker niet aan beginnen..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 23:58
Verwijderd
Daar heb ik ook wel eens last van. Maar ik denk dat het een soort auditieve herinneringen zijn ofzo. Soms, als ik 's nachts in mijn bed lig, denk ik ook nog de mensen te horen die ik die dag gesproken heb. Of de muziek die ik die dag heb gehoord.
Wanneer ik ineens wat denk te horen, ga ik er altijd maar vanuit dat ik het een keer eerder heb gehoord en het mezelf spontaan herinner. Zoals iemand die je naam roept of een dichtslaande deur.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 10:14
Verwijderd
Ik herken het wel en ik denk dat veel mensen het wel zullen herkennen...

Als je je er zorgen over maakt, dan doe je er, denk ik, verstandig aan het met je psycholoog/psychiater/huisarts te bespreken. Dan kunnen jullie samen kijken of het normaal is of dat er meer achter zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten