Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2007, 12:45
decc
decc is offline
Iemand hier ervaring mee? Het is altijd een wens van mij geweest om in Engeland te wonen en te werken, maar vraag mij af of het realisisch is. Rond over een jaar m'n niveau 4 opleiding ICT af en zal waarschijnlijk nog doorstuderen, HBO of certificering op een bepaald gebied, maar heb geen idee of het dan allemaal te redden valt.

Graag reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2007, 13:24
Verwijderd
Alles kan natuurlijk. De Engelse taal beheersen is wel zo handig maar verder staat natuurlijk niets in de weg om te emigreren, wonen of werken in Groot Brittanië. Aangezien jouw vraag niet erg specifiek is kan je even kijken op de website van de Britse ambassade, zij hebben een aparte rubriek met de frequently asked questions over wonen/werken in Engeland.

http://www.britishembassy.gov.uk/ser...=1053699394838
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 14:42
decc
decc is offline
Ja ok, mijn vraag is misschien niet zo speficiek, maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van andere mensen die deze zelfde stap ondernomen hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 17:16
T_ID
T_ID is offline
Engeland is very duur. Duur. Heel erg duur. Had ik al gezegd dat het duur is?

Huizen zijn in het Zuid-Oosten waar alles in Engeland gebeurd onbetaalbaar, verwacht in steden als London ook een bijbehorend gestoorde huur.
Oud 26-08-2007, 17:49
decc
decc is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-08-2007 @ 18:16 :
Engeland is very duur. Duur. Heel erg duur. Had ik al gezegd dat het duur is?

Huizen zijn in het Zuid-Oosten waar alles in Engeland gebeurd onbetaalbaar, verwacht in steden als London ook een bijbehorend gestoorde huur.
Ja, maar dat zal dan toch wel in verhouding staan met de lonen daar? Of heeft iedereen daar 2 banen?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 18:20
Missy
Missy is offline
Citaat:
decc schreef op 26-08-2007 @ 18:49 :
Ja, maar dat zal dan toch wel in verhouding staan met de lonen daar? Of heeft iedereen daar 2 banen?
Ik geloof dat mensen daar maar heel weinig vakantie hebben. En hun leven vaak in het teken staan van werken, dus erg veel werken.
Maar dat kan ook in een ander land zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 18:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
decc schreef op 26-08-2007 @ 18:49 :
Als je in London woont krijg je van je werkgever (mits die in London zit) een speciale London-toeslag. Daarbuiten weet ik het niet. Ik weet alleen dat woonruimte voor veel Engelsen een rib uit hun lijf is, nog erger dan dat dit in Nederland zo is.
Oud 26-08-2007, 21:17
MJM
MJM is offline
Hi,

Heb 7 maanden in London gewoond. Zoals al eerder vermeld, is er genoeg woningaanbod, maar tegen verschrikkelijk hoge prijzen. Echter je moet een goeie afweging maken tussen dit en een bedrag wat je ook weer betaald voor het reizen, en dat gaat je ook niet in je koude kleren liggen.

Daarentegen is het loon gemiddeld ook weer hoger dan in Nederland. Alles overschouw denk ik dat Engeland ongeveer 20 % duurder is dan Nederland...

Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 01:29
Verwijderd
Met jouw opleiding is Dublin misschien ook wel wat alleen heb het idee dat het daar nog weer duurder is. Echter daar zitten wel alle grote bedrijven en Dublin is ontzettend booming in Europa wat betreft haar economische ontwikkelingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten