Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2007, 07:44
***ailá***
***ailá*** is offline
En we zijn weer begonnen. Hoe was jullie eerste dag? Wat hebben jullie gedaan? Nieuwe mensen ontmoet?

Mijn dag was saai ik had 4 colleges achter elkaar en bij de 3e viel ik in slaap alsof ik er al een heel jaar had opzitten. Dat belooft wat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2007, 09:28
Nyawa
Ik begon dit jaar met een bijvak over Europese cultuurgeschiedenis, samen met één van mijn beste vriendinnen. Leuk college en maar twee uurtjes, dus mijn eerste schooldag was wel heel relaxed. De tweede dag was de echte eerste dag van mijn eigen studie, en dat was weer gewoon zoals altijd, niet extreem boeiend maar ook niet vervelend ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 11:29
luchtballon
luchtballon is offline
Ik begon met statistiek
Het van meteen als vanouds en saai en stom. Maar studievrienden weer zien en we hadden elkaar nogal veel te vertellen tijdens college. We zaten dan ook traditioneel achteraan. boeken alvast opruimen als je vind dat er pauze moet. Toen zei ik : voor het eerste college kan hij toch wel voor de grap een kwartierje eerder ophouden.Na 2 minuten deed hij dat ook en dat was dan wel weer lief
Oud 05-09-2007, 11:33
Balance
Balance is offline
Mijn eerste college was maandag van 17.00 tot 19.00 uur. Wat een rottijd. De inhoud van het college was wel leuk. Heel inleidend en een leuke docente.
Mijn eerste seminar was dinsdag van 9.00 tot 15.00 uur. Ik zag er tegenop omdat het zo lang duurt, maar het bleek eigenlijk wel erg leuk en ook een leuke docente. We gingen gesprekken oefenen, observeren en intelligentietests oefenen.

En zowel bij het college als bij de seminar kwam ik bekenden tegen, dus dat viel weer mee.
Oud 05-09-2007, 13:58
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik ben vandaag begonnen met 6VWO. Saai en alle leraren probeerden ons bang te maken voor de examens... Ik hoop dat ik het dit jaar vanaf nu ga bijhouden, dat zal wel nodig zijn. *Ik wil een 8 gemiddeld*
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:04
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Ik ben vandaag begonnen met 6VWO. Saai en alle leraren probeerden ons bang te maken voor de examens... Ik hoop dat ik het dit jaar vanaf nu ga bijhouden, dat zal wel nodig zijn. *Ik wil een 8 gemiddeld*
Deden ze bij ons on 5HAVO ook, aan het eind van het jaar stond iedereen op de rand van een zenuwinzinking

De toverwoorden tijdens eindexamens: zoet, zout en vet. En heel veel daarvan.
Oud 06-09-2007, 01:34
Verwijderd
Maar 2 hoorcolleges.

Viel mee. 1 klas zitten veel van die barbie-huppelkutjes (waar ik dus een hekel aan heb) andere klas word vast wel interesant nog.

Veel indrukken altijd eerste dag...

Over het algemeen wel
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 01:36
Verwijderd
Citaat:
Ik begon met statistiek
Same here business and economic statistics.

Vond het wel interesant eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 20:03
Daboman
Daboman is offline
Ik begon ook met statistiek. Geďntegreerd met informatica en epidemiologie (een tak die ziektes in populaties bestudeert). Het was ook gelijk 4 uur college en ik viel uiteindelijk ook zowat in slaap. Maar goed, volgens mij heeft dat meer te maken met dat die collegezalen zo donker zijn. Als ik eruit kom voel ik me vaak weer helemaal fris. En daarna nog even opdrachten maken voor statistiek. Ik vond het niet saai ofzo en eigenlijk heb ik er wel weer zin in.
Oud 08-09-2007, 16:51
Poeperd
Poeperd is offline
Ik begon met de slechtste dag qua rooster: 1 t/m 8. Als laatste twee uur had ik CKV3 en CKV2, met de walgelijkste lerares ooit. Ik had het niet naar mn zin.
Oud 08-09-2007, 18:13
Lilium
Lilium is offline
Ik heb pas maandag mijne eerste schooldag, maar ik kijk er al weken naar uit.
Oud 08-09-2007, 20:03
Verwijderd
Ik heb pas dinsdag mijn eerste college, namelijk hoor-/werkcollege Syntactische principes van het menselijk taalvermogen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 20:08
Verwijderd
Maandag was mijn eerste college, tenminste dat was het introductiecollege over hoe alle leeromgevingen werken en dat je hard moest studeren en geen punten moest verliezen . Mijn eerste inhoudelijke college was wiskunde, en dat was echt leuk
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 20:33
Verwijderd
De eerste dag was wel leuk. Het was alsof dat het nooit vakantie was geweest. We kregen gelijk al gezeur over dat onze klas te druk is. De vakken waren best wel saai, scheikunde, biologie en Nederlands. Gelukkig viel gym wel uit. Maar in het algemeen was het wel .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten