Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2011, 21:41
luoluo
luoluo is offline
Beste forapezers,

Ik zat op basischool had veel vrienden erg gezellig. In groep 6 heeft een leraar tegen mijn beste vriend gezegd dat wij niet bij elkaar passen.

Hij heeft dit te extreem opgevat en wilde geen vriend meer met me zijn. Zelf vond ik dit erg vervelend maar het was niet zon grote ramp want ik had nog veel meer goede vrienden.

Het probleem kwam daarna pas, hij had eigenlijk alleen mij als vriend, hij was straal jaloers en ging dus proberen die vrienden van mij te krijgen. Ik weet het , ze moeten het zelf weten maar, hij werd langzamerhand vrienden met ze . Alles goed en aardig mix aan de hand nog. Toen begon hij ze tegen mij op te zetten. Na 1 jaar had ik geen enkele vriend meer over.
Nu uiteindelijk heb ik een goeie vriend , maar doordat hij iedereen tegen mij opstookte had iedereen nogal een hekel aan me. een klas met 34 leerlingen waarvan er 30 elke dag wel een erg vervelende opmerking tegen mij maakten. Daardoor ben ik erg op mijzelf geworden. Andere mensen zagen dit en die gingen mij toen ook pesten.

Nu op middelbare dacht ik ben ik er vanaf gaat het hier allemaal door. Ik ben in de afgelopen jaar ook wel erg verandert, ben minder op mijzelf, heb ook wel weer wat vrienden maar als ik sommige mensen weer tegenkom van de basisschool dan krijg ik nogsteeds voedsel naar mij gegooid.

Zelf vind ik dit erg vervelend , mijn vraag is wat kan ik eraan doen en zijn er meer mensen die zoiets als dit hebben meegemaakt?

Groet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2011, 21:44
luoluo
luoluo is offline
Wat ze tegen mij deden, ik weet niet of ik het pesten kan noemen maar; op school werden er spullen van mij gestolen ik werd uitgescholden geschopt en geslagen. Na school werd ik opgewacht en probeerden ze me van mijn fiets af te duwen. Ik zat altijd met dingen in mijn hoofd van waarom? Waarom zou je zoiets doen.

Nou groet luoluo
Ik hoop dat er iemand reageert
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 05:52
Verwijderd
ik wordt al sinds mn 7de ongeveer gepest.
t is n beetje een erg lang verhaal hoe dat allemaal ging.
maar ik wil in ieder geval zeggen dat mn pmbox voor je open staat!!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 16:30
Verwijderd
Stap op iemand af binnen de school bij wie je verhaal kwijt kan, bijvoorbeeld een mentor, een leraar met wie je goed overweg kan of een vertrouwenspersoon. Bekogeld worden met eten en je na school opwachten klinkt vrij serieus, maar dat geldt ook voor bijv rotopmerkingen. Eigenlijk alles wat verder gaat dan plagen, lijkt me logisch dat deze mensen aangepakt worden, ook al waren ze eerst vrienden!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 20:22
synbitz
synbitz is offline
ga eens goed vechten... heeft mij altijd geholpe ook al krijg je slaag ze late je wel metrust daarna : D
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 22:19
Jefar
Jefar is offline
Gewoon een suckerpunch op de neus
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 14:20
luoluo
luoluo is offline
geweld helpt zowiesow niet, ik ben wat groot van stuk, kan ze ook wel alleen aan maar meestal gebbeurt het in en groep weetjewel, dan kan je fisiek nix beginnen

groet LuoLuo bedankt voor de antwoorden zover
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 14:58
Verwijderd
Grootste deel zijn waarschijnlijk toch meelopers, dus als je de leider pakt, dan doet de rest niks meer.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 15:29
iemandanonymous
iemandanonymous is offline
Citaat:
Grootste deel zijn waarschijnlijk toch meelopers, dus als je de leider pakt, dan doet de rest niks meer.
precies ja het zijn allemaal lafbekken
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 15:41
olha1
olha1 is offline
100% waar zielige meelopers

ikzelf ben best wel wat sterk en probeer altijd pesten in mijn klas tegen te gaan en dat werkt waarom doen mensen dat niet gewoon inplaats van meedoen?
Oud 02-03-2011, 15:44
luoluo
luoluo is offline
kik die mensen zijn zelf bang om gepest te worden,
e tja leraren doen er nix aan.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 20:39
aron-player
aron-player is offline
Als het een kleine groep is kan je het met een gevecht oplossen. Raap je moed bijeen. Pak het liefst de leider als hij een heel grove pesterij maakt pak je m bij zijn nek, kopstoot, paar klappen en hij is als de dood voor je tot het eind van je schoolcarriere. Bij voorkeur aan het eind van de pauze zodat je wat minder bekijks trekt en misschien ongemerkt de les in kan. Hoop dat het helpt
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 21:14
Eend
Eend is offline
Ja, vooral gaan vechten...
Oud 02-03-2011, 22:00
Jefar
Jefar is offline
Gewoon de 'leider' 1x hard slaan op zn moel zodat hij niets meer durft te doen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 20:43
luoluo
luoluo is offline
Dat fifieke heeft vast ook geen zin joh, heb het al 1 keer gebrobeert maar net toen kwam leraar binnen en had ik 3 dagen schorsing.

dus dat heeft egt geen enkel nut.

maar bedankt voor de antwoorden grtz luoluo
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 19:49
Anniek xd
Anniek xd is offline
ik denk niet dat geweld iets oplost,

ik zit op een vrij christelijke school, waar veel mensen tegenop kijken als een 'schijn-heilige' school, nou, dat is dus echt niet zo.

Mensen die inmiddels in de vierde zitten werden op een gegeven moment elke keer gepest door een groepje leerlingen van een andere school. Er werden spullen kapot gemaakt onderweg, of er werd bv iets op ze gegooit (warme thee, chocolademelk).

Een jongen heeft dit gefilmd, en is hiermee naar onze directeur gegaan. Die is toen naar de directeur van de andere school gegaan en zo is dit opgelost. Als er op dat moment geweld terug was gebruikt, had onze directeur niets kunnen doen.

Ik weet het, dit heeft niets met jouw probleem te maken, maar met de reacties..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Wat ze tegen mij deden, ik weet niet of ik het pesten kan noemen maar; op school werden er spullen van mij gestolen ik werd uitgescholden geschopt en geslagen. Na school werd ik opgewacht en probeerden ze me van mijn fiets af te duwen. Ik zat altijd met dingen in mijn hoofd van waarom? Waarom zou je zoiets doen.

Nou groet luoluo
Ik hoop dat er iemand reageert
Die oud-vriend van je opzoeken in een donker steegje, hem tegen de muur smijten/of iniedergeval pijn doen, heeft mijn vriend ook een keer gedaan, is daarna nooit meer gepest
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 16:30
Verwijderd
Heej
wat ontzettend K is dit voor je !!
Ik denk dat je eerst maar eens met je mentor of fijnste lera(a)r(es) moet gaan praten en dat je dan maar eens goed moet gaan praten met die rare klasgenootjes van je ! Ik ben vanaf groep 1 t/m 6 gepest, en dat was een christelijke school, omdat ik ook christen ben. toen ben ik naar een andere school gegaan waar ik helemaal mezelf kon zijn en ik ging vooral met de poluaire mensen om. Toen ging ik naar de middelbare school en in de 1e klas had ik vrienden en ik hoorde er redelijk bij !
In de 2e heb ik een vreselijk KUT jaar gehad sorrie voor men taalgebruik iedereen haate me en ik werd alleen maar uitgescholden voor hoer etc..
inmiddels hadden heel veel mensen van de mavo een hekel aan me ! waarschiijnlijk omdat ik goede cijfers haalde. toen werd het zomervakantie en ik heb 8 weken lang wakker geleden omdat ik zo bang was voor de 3 e klas ! Op de 1e schooldag van kllas mavo3 kwam ik bij de polulairste meisjes van de mavo dus ik dacht: ik ben de lul dit jaar !
Ze zijn me helemaal gaan accepteren omdat ik volledig mezelf ben , eerlijk ben, sportief ben en ik uitkom voor men geloof ! nu ben ik best populair want iedereen vand e mavo doet aardig tegen me! dus je hebt echt nog wel kans dat het goed gaat komen !!!
succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten