![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Is het bij nachtlenzen nou zo dat er op je oog wordt gedrukt zodat je overdag gewoon goed kan zien zonder lenzen? Dat lijkt me best raar eigenlijk
![]() Ik kan bijna niet wachten tot ik mijn lensjes krijg! Nu loop ik echt rond als een kip zonder kop ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van die sterkte is overigens wel een voordeel van lenzen, je kan redelijk makkelijk van sterkte wisselen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb een lens ook wel eens uit een ooghoek moeten 'plukken', niet door het slapen oid trouwens, maar gewoon als het met in doen verkeerd ging en een keer een zachte lens, die ik opeens kwijt was. Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Half jaar lenzen heb je bij de Hans Anders voor iets van 40 euro, toch? Lijkt me heel wat goedkoper... Zelfs maandlenzen voor ongeveer die prijs.
Ik wende trouwens heel snel aan mijn zachte lenzen. Indoen vond ik geen probleem, uitdoen was in het begin wel moeilijk (zat echt 15 min. te pielen). Maar dat ging heel snel goed. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik krijg vooral droge ogen van bv. lezen of achter de pc zitten werken, wat helpt is jezelf meer leren knipperen op dat soort momenten. In het begin is dat een beetje raar en voelt het overdreven, maar 't went. (Ik knipper niet heel overdreven door ofzo hoor, maar gewoon vaker op momenten dat ik geconcentreerd kijk.)
|
![]() |
|
![]() |
Ik vraag me nog een paar dingen af
![]() - Kun je in je ogen wrijven als je lenzen inhebt, of verschuiven ze dan? - Als je een vliegje of wat dan ook in je oog hebt, is dat dan meteen heel pijnlijk/lastig in combinatie met je lens? - Hoe gaat make-up samen met lenzen (bijv. bij het uitlopen van je mascara, of bij het dragen van eyeliner)?
|
Verwijderd
|
Je kunt niet wild in je ogen gaan zitten wrijven, dat moet je met beleid doen. Het kan daarom geen kwaad altijd een spiegeltje bij je te hebben.
Echt prettig is het meestal niet. Wat dat betreft scheelt het trouwens wel erg dat je zachte lenzen hebt en geen harde. ![]() Bij de meeste mensen gaat het prima. Met oogpotlood/eyeliner zul je misschien wat uit moeten kijken qua ingrediënten, dat het je lenzen niet aantast. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wrijf altijd gewoon in m'n ogen met zachte lenzen en dat gaat prima. Soms verschuiven ze wel een beetje, maar als je dan even knippert glijden ze weer op hun plaats.
Met make-up moet je opletten dat je eerst de lenzen indoet en dan pas de make-up op, en 's avonds weer eerst de lenzen uit en dan de make-up eraf. |
![]() |
|
Vliegjes zijn soms wel vervelend met lenzen. Maar je kan het geluk hebben dat de vlieg tegen je lens aankomt en dan knipper je 'm er dus zo weer uit zonder er last van te hebben.
![]() Waterproof mascara is wel fijn met lenzen vind ik zelf. Als het dan regent krijg je die mascara niet in je ogen en gaat het ook niet zo irriteren. |
![]() |
|
Inhouden, want ze gaan de test doen met je lenzen in. Als er dan 0 uitkomt houd je dezelfde strekte. Komt er geen 0 uit, dan vragen ze je de lenzen uit de doen om opnieuw te testen. Het kan ook nog zijn dat het aan de lenzen zelf ligt. Als de lens ouder wordt kan de sterkte ook wat afnemen van de lens. Maar dat gaan ze dus keurig meten.
![]() |
![]() |
|
M'n vriend heeft wel eens een hele nacht geslapen met z'n lenzen in en toen had hij er ook geen last van. Denk dat het een beetje van persoon tot persoon verschilt hoe snel je er last van krijgt.
||
![]() |
Citaat:
![]() Waar je wel op moet gaan letten is ff lekker douchen in de middag -> Lenzen uit! Ik ben dat al een paar keer vergeten en krijg dan het gevoel alsof me ogen moe en opgezwollen zijn. Niks aan de hand maar wel een teken dat je lenzen uit moeten bij het douchen. Zelfde geld voor zwemmen uiteraard, 1 duik en ze zijn weg, geloof me maar. Ikzelf doe mijn lenzen een andere manier in dan dat de opticien mijn had verteld, voor mij is het makkelijker om simpelweg mijn onderlid naar beneden te trekken, aangezien ik nogal ernstige wallen heb. Maarja, het beste is om je eigen manier uit te vogelen ^^ Voorderest ben ik in het halfjaartje dat ik nou lenzen draag niks ernstigs tegen gekomen. Eerste maand word wel irritant voor je, oefenen oefenen oefenen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |