Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2008, 20:08
kusj
kusj is offline
Ik weet dat hier al veel topics over zijn gestart, maar ik heb nog niet echt antwoord gekregen op mijn (beschamende) vraag.

Ik denk dat ik een schimmelinfectie heb, omdat mijn afscheiding altijd al wittig en brokkelig was, maar nu nog erger.
Nu weet ik niet wat ik moet doen, ja naar de huisarts gaan, maar dat durf ik niet (ivm goede kennissen van mijn ouders).
Is er een mogenlijkheid dat ik zelf bij de drogisterij een zalfje ga halen?

Van jeuk heb ik niet extreem last, wel van de afscheiding zelf.
Kan het 'gevaarlijk' zijn dat ik hier al zolang mee heb rondgelopen? Omdat ik eigenlijk nooit anders gewend ben dat sinds mijn puberteit altijd mijn afscheiding we een beetje wittig was! (alleen dan nu in de loop van de tijd erger!)

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 15:11
Tiño
Tiño is offline
wittige afscheiding is normaal, bij een schimmel heb je zo'n jeuk en branderig gevoel dat je echt wel naar de dokter toe wil.
Te lang ermee rondlopen is zeker niet goed.
Oud 06-03-2008, 16:12
Verwijderd
Toen ik een schimmelinfectie had, was ik ook bang om naar de dokter te gaan.
Uiteindelijk ben ik toch gegaan en heb ook verteld dat ik het eng vond.
Hij vroeg hoe het eruit zag en voelde en toen heeft ie mij soort van capsules voorgeschreven en hij heeft verder niet gekeken ofzo. Misschien kan dat bij jou ook.
Ik zou iig toch snel naar de dokter gaan.

[EDIT] Ik denk trouwens niet dat je een zalfje oid bij de drogisterij kan halen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 17:09
Labster
Labster is offline
Vraag aan je ouders of je naar een andere huisarts mag, het is namelijk belangrijk dat je naar een huisarts gaat.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 18:21
Verwijderd
mijn huisartsen zijn goede vrienden van mijn ouders. Nou En? Beroepsgeheim, al was je zwanger. En daarbij komt dat een schimmelinfectie echt niet zo iets vreemds is. En wat Labster zegt: ga naar een andere.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:11
Verwijderd
Ik heb gewoon een keer naar de huisarts gebeld, verteld dat ik het vermoeden had dat ik een schimmelinfectie had en ik kon meteen een recept ophalen.
Het zou dus kunnen dat jij ook alleen even aan de telefoon hoeft te vertellen wat er aan de hand is.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 11:47
marrel
marrel is offline
Doorgaans hoef je idd niks te laten zien, beschrijving is voldoende. Vaak heb je echter wel zo veel jeuk dat je nog liever vandaag dan morgen gaat, maar ik zou gewoon even langs gaan.
Oud 11-03-2008, 19:32
kusj
kusj is offline
Hoe weet ik nou of het niet gewone afscheiding is? Ik heb geen jeuk!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 20:35
ekki
ekki is offline
Volgens mij gaat 't zo'n beetje altijd gepaard met jeuk. Maar toch naar de huisarts gaan, die heeft inderdaad beroepsgeheim en gaat heus niks aan je ouders vertellen. En als dat wel zo was geweest: zo gek is het niet dat je dat hebt.
Oud 11-03-2008, 21:23
ecrivaine
ecrivaine is offline
Als het niet jeukt en niet geïrriteerd is, lijkt het me eigenlijk geen schimmelinfectie, maar het zou kunnen. En wtf beschamende vraag? 50% van de vrouwen heeft wel eens een schimmelinfectie.
Verder hoef je er niet per se voor naar de dokter; je kunt ook zonder recept bij de apotheek een zalfje halen (Miconazol). Als het niet werkt toch even naar de huisarts.

Regels voor berichten