Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij plaatsten regelmatig advertenties van onder meer de Universiteit van Amsterdam en die van Leiden. Schrijf deze universiteiten eens aan, zou ik zo zeggen. Een brief waarin je vertelt waarvan je bent, wat je aanbiedt en hoeveel dat moet kosten. Vergeet niet erbij te vermelden welke maten de advertentie kan zijn en of hij in kleur of in zwart wit moet worden. Je kan natuurlijk ook plaatselijke ondernemers aanschrijven. Let er wel op dat de doelgroep van de ondernemer met de advertentie wordt bereikt. Een andere tip: kijk op http://www.schoolcourant.nl/. Als je je hier voor aanmeldt, krijg je een behoorlijk bedrag voor het plaatsen van kleine advertenties van non-profit organisaties.
|
![]() |
|
Volgens mij werd onze schoolkrant (www.soeps.tk) gewoon door de school betaald, of misschien ook wel af en toe een advertentie ofzo.
Maar ik vond het er altijd wel OK uitzien, volgens mij gaat het er niet per see om hoeveel geld je er in steekt, meer hoeveel werk
Laatst gewijzigd op 22-08-2003 om 19:00. |
![]() |
|
![]() |
Tips voor een betere schoolkrant van een oud-hoofdredacteur:
- Zorg voor goed contact met je schoolleiding. - Regel via hen indien mogelijk een eigen budgetje en kamer met voorzieningen. - Schrijf uni's/HBO's e.d. aan voor advertenties. - Ga naar Landelijke Schoolkrantdag (elk voorjaar in A'dam op UVA/HvA). Hier kun je in contact komen met andere kranten en interssante workshops volgen. - etc. Je mag me wel mailen indien je meer wil weten of concrete vragen hebt. |
![]() |
|
de schoolkrant bij mij op school wordt gedeeltelijk door de school betaald, verder krijgen we voornamelijk geld door advertenties van univeristeiten en bedrijven uit de buurt te plaatsen.
Ga eens bij winkels/bedrijven in de buurt langs, misschien willen zij wel betalen voor het plaatsen van hun advertentie.
||
Citaat:
![]() ![]() Maja... je kunt 't altijd proberen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Klopt, bij ons op school wordt de schoolkrant gratis gedrukt. Het enige wat we kwijt zijn, is een kerstpakket. We hebben een eigen kamer met voorzieningen. Het enige wat we van een advertentie moeten betalen zijn dus de te verwaarlozen drukkerijkosten en de spullen voor het kamertje. We houden een erg groot deel over. Ik weet de tarieven niet precies meer.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() *ach... dan maar een keertje geen etentje op het einde van 't jaar...*
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien, Goede Fee, is het een idee om naar een aardig persoon op school te stappen en het probleem voor te leggen? Of gewoon zeggen dat jullie willen dat de school een deel van de schoolkrant betaald (dus een deel van de of het gehaal aan drukkerskosten). Lijkt me vrij redelijk, toch? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vraag of ze in de huidige schoolkrant een advertentie willen zetten aan de lezers (ouders, betrokkenen, scholieren) om geld te geven voor de krant, spreek de leerlingenraad aan en vertel het probleem, die kunnen er vast ook iets mee. En ongetwijfeld is er een ouderraad. Misschien kun je daar een verzoek indienen om een geld-inzamel-actie te houden. De ouderraad kan misschien ook wel een oproep zetten in het ouderbericht (als er bij jullie zoiets tenminste. Bij ons wordt elke maand een blaadje uitgegeven om de ouders op de hoogte te houden).
En ga opzoek naar sponsors. Een schoolkrant van een middelbare school heeft toch veel verschillende lezers, dus er zijn vast wel bedrijven die daar van willen profiteren d.m.v. reclame. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Misschien gaat 't dit jaar wel goed... we maken gewoon een dunnere schoolkrant ![]() ![]()
|
![]() |
ah ik had al iets gepost op fok.nl about this subject. dus ik copypaste t ook hier. hopelijk hebben jullie wat namen en links voor me:
Quote: Ik ben een overzicht aan het maken van ALLE studentenmagazines die gemaakt worden op universiteiten en hogescholen en overigen en natuurlijk ook alle schoolkrant(jes) die worden gemaakt op de middelbare scholen en mbo/hbo/uni's. Hopelijk kan iedereen me hierbij helpen. Geef aub zoveel mogelijk namen met de bijbehorende school en als t kan GRAAG t internetadres van dat magazine. Dan kan ik ermee aan de slag. |
![]() |
||
Citaat:
Advertentietarieven: een schoolkrant die vijf keer per jaar uitkomt en wordt verspreid onder 1300 leerlingen vraagt per jaar: • 1/1 A4 € 400,00 [opbrengst per pagina ---» € 400,00] • 1/2 A4 € 200,00 [opbrengst per pagina ---» € 400,00] • 1/4 A4 € 120,00 [opbrengst per pagina ---» € 480,00] • 1/8 A4 € 75,00 [opbrengst per pagina ---» € 600,00] • 1/16 A4 € 50,00 [opbrengst per pagina ---» € 800,00] Adverteerders zoeken is helemaal niet lastig : loop een sportzaak, café, muziekwinkel, boekhandel, kledingzaak, fietsenwinkel of zwembad binnen en met enige charmes kan het niet lastig zijn om het bedrag binnen te halen dat boven te zien is!; succes. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Hoe ziet jouw schoolkrant eruit? Elisa123 | 1 | 24-01-2014 16:49 | |
Verhalen & Gedichten |
schoolkrant in nood!!! muts8848 | 20 | 15-10-2004 12:28 | |
Verhalen & Gedichten |
ik schrijf een column voor de schoolkrant Tha#1ChiLL | 10 | 13-02-2004 19:04 | |
Algemene schoolzaken |
Schoolkrant.. Spila | 13 | 06-04-2003 13:11 | |
Algemene schoolzaken |
schoolkrant MH | 34 | 07-03-2003 20:13 | |
Algemene schoolzaken |
Redacties schoolkranten gezocht Jon | 15 | 10-11-2002 21:19 |