Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2007, 14:45
CSN
CSN is offline
[

Laatst gewijzigd op 04-01-2017 om 13:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2007, 15:11
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ik ben blij nog eens iets van je te lezen! Er zijn enkelen op DoP waarvan het lijkt dat ze geen slechte gedichten kunnen maken, en ik vind dat jij één van hen bent. Vooral uitspraken als 'het ontbreken dat nog altijd beter is dan breken alleen' en 'er is geen samenhang zonder samen' vind ik erg sterk, zulke woordspelingen zijn gewoon mijn kopje thee.

Het einde vind ik een beetje zwakker. Die laatste regel is erg bruusk, misschien is dat ook de bedoeling, maar ik vind dat je gedicht vrij traag op gang komt, en het plotsklaps stoppen er afbreuk aan doet.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 20:02
CSN
CSN is offline
Ik heb er op het allerlaatst nog '- dat overkomt je'. bij gezet. Dat heb ik dus niet meer kunnen overdenken Vind je het beter eindigen zonder dat regeltje, dus met een punt na 'werkwoord is'? Of moet er gewoon nog meer bij, een hele strofe misschien? Mijn gedichten hebben de laatste tijd een beetje de neiging erg lang te worden en dat wilde ik voorkomen. Bedankt voor je reactie
Oud 20-12-2007, 20:07
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Graag gedaan, ik hou van mooie gedichten . Het is wel moeilijk om achteraf uit te vogelen wat je nu verkeerd vond lopen. Ik zou inderdaad gewoon dat laatste weglaten, het is al een vrij lang gedicht, en als het nog langer zou worden, zou ik me misschien minder kunnen concentreren op de essentie.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 20:10
CSN
CSN is offline
Oke, ja, dan haal ik het weg Het staat er eigenlijk alleen maar om de titel nog ergens terug te laten komen, maar die hoeft eigenlijk geen uitleg. Ik doe dit altijd, dan heb ik een gedicht af, en dan ga ik er de dag erna dingen bijbedenken die niet goed zijn, dan zit je ook helemaal niet meer 'in' het gedicht.
Oud 20-12-2007, 21:11
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Haha, dat wil niet per se zeggen dat dat altijd een slechte bijdrage is. Ik denk dat het af en toe ook wel eens goed kan zijn als je het gedicht eens met andere ogen bekijkt, ik schrijf mijn gedichten altijd op een kwartiertje tijd, en als ik ze nu eens elke dag zou herlezen en verbeteren, zouden ze vast beter zijn. Hmm, ik had zelfs nog niet aan het feit gedacht dat de titel verklaard moet worden. Maar zelfs dan vind ik het nog toffer dat het wegblijft, het gedicht lezende kan je je inderdaad afvragen wat je overkomt ja
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 21:20
elysea
elysea is offline
ik vond het beter mét.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 21:23
CSN
CSN is offline
tja
dan weet ik het ook niet meer

overigens, natuurlijk is het goed je gedichten nog eens na te lezen. alleen, denk ik, niet zo snel daarna al. tenminste, ik merk bij mezelf dat ik dan niet meer weet wat goed is en wat niet, dat weet ik pas een week later.

dus, volgende week
zal ik bepalen of ik het er wel of niet bij zet
Oud 20-12-2007, 21:43
elysea
elysea is offline
ik vind dat het heel mooi afrondt. zo van, dat mensen weggaan, dat overkomt je.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 08:19
Reem
Reem is offline
Ik vind de laatste zin zoals die er nu staat prachtig. Niets meer aan doen. Ik vraag mezelf als Taalwetenschapper altijd af of ik in mijn gedichten niet iets van die taalfeitjes kan verwerken, maar weet nooit hoe. Nu ben jij me voor, ik ben jaloers!
Er zitten nog andere sterke elementen in je gedicht, maar ik vind niet alles goed. Misschien gebruik je net iets te veel herhaling... ben er nog niet helemaal over uit. Later meer - nu het toch bijna kerstvakantie is heb ik misschien wel weer een beetje tijd!
Oud 21-12-2007, 10:11
CSN
CSN is offline
Ohhh studeer jij taalwetenschap, zou je me daar een keertje meer over willen vertellen? En bedankt voor je reactie, je hebt wel gelijk over die herhaling - dat is mijn neurotisch een begrijpbaar gedicht willen schrijven Ik ga aan dit gedicht denk ik nog wel sleutelen
Oud 22-12-2007, 18:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het geweldig. Ik weet dat je meer aan commentaar hebt waarbij ik dan het hele gedicht doorlicht op zoek naar zwakke punten, maar dat ga ik niet doen, want ik wil dat ik het gedicht zo goed blijf vinden als ik het nu vind. En verder sluit ik me bij Reem aan, die taalkundige dingen zijn heerlijk en jaloersmakend.
Oud 22-12-2007, 18:38
Karel Kachelkak
Karel Kachelkak is offline
Schrijven is schrappen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 22:31
lonely4now
lonely4now is offline
Ik vind het gewoon mooi ...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 01:18
Verwijderd
Ik vind dit erg mooi! Het loopt lekker en ik vind dit echt een briljante zin:

Je kunt niet zwaaien zonder armen, zoals je als kind
niet kunt geloven als er niemand is die je bedondert.

Hulde!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten