![]() |
|
Verwijderd
|
Iedereen heeft het druk tegenwoordig! Niemand zit meer stil, we worden bijna geleefd door onze agenda en afspraak na afspraak moet worden afgelopen. Tussen die afspraken moet er constant gereisd worden. Maar niet alleen voor het werk of de studie moet je ergens komen, ook voor de vrijetijdsbesteding op locatie stapt men in de auto of de trein. Kortom, vervoer is een heel belangrijk deel in ons leven.
Daarnaast gaat de maatschappij steeds sneller. Het elektronisch verkeer is hier het levende bewijs van. Fysiek reizen gaat echter niet altijd vlekkeloos. Er zijn genoeg voorbeelden te verzinnen van momenten waarop het vastloopt: Treinen rijden niet op tijd, files op de snelwegen houden alles op en bussen raken in het stadsverkeer verstopt. Dit is nog maar een handjevol van de problemen die alleen vandaag de dag al een grote rol spelen. Over twintig jaar zullen er nog veel meer mensen van A naar B willen en waarschijnlijk nog sneller dan nu het geval is. Het personenvervoer zal moeten blijven groeien. Groei is grofweg onder te verdelen in twee categorieën. Er kan gedacht worden aan uitbreiding, om de algemene doorstroom groter te maken, of aan innovatie, om het vervoer sneller en efficiënter te maken. Voor elke regio, provincie of elk land vallen de mogelijkheden tot verbetering in deze twee categorieën. Nu is het de vraag voor Nederland wat het beste is: Uitbreiding of Innovatie? Wat denken jullie dat de oplossing zal worden? Persoonlijk denk ik voornamelijk aan innovatie. Uitbreiding zou de problemen mogelijk kunnen oplossen, maar brengt andere problemen zoals meer uitstoot ed met zich mee. Innovatie biedt meer mogelijkheden tot sneller en efficienter transport, maar heeft als nadeel dat er wel veel geinvesteerd moet worden in nieuwe veiligheidsmaatregelen en mogelijk nieuwe infrastructuur. Het zou goed zijn als er langzaam geinnoveerd wordt en de uitbreidingen rekening houden met mogelijk nieuwe innovaties, zodat deze dan ook te gebruiken zijn. Op het lustrumsymposium van Gezelschap Leeghwater zullen meerdere grote sprekers hierover hun mening, gebaseerd op hun uitgebreide ervaring op dit gebied, delen met alle bezoekers. Vanuit een aantal hoeken zal er licht worden geworpen op het probleem van de toekomst van het personenvervoer. Onder andere Aad Veenman, directeur van de NS, professor Rijsenbrij van de sectie transportkunde van de TU Delft en Siebe Riedstra, directeur-generaal binnen de afdeling personenvervoer van de overheid, zullen hierover een presentatie geven. Al met al belooft het een zeer interessante dag te worden! Dus schrijf je snel in voor het symposium op www.leeghwatersymposium.nl en kom op 4 maart 2008 kijken! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In het kader van bestuurlijke samenwerking: er gaan geruchten dat Almere alsnog tot de noordvleugel randstad gaat toetreden, de Stadsregio Amsterdam dus. Hopen dat dat dan leidt tot knopen doorhakken, in plaats van al het geleuter over veerdiensten en busverbindingen dat er tot dusver uit Almere en eventuele andere partners is gekomen. De A1-A6 moet tussen Bussum en Diemen gewoon radicaal op de schop, al het andere is gekloot in de marge.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat hoeft niet per sé pixeldansje. Dat gaat onder andere uit van bevolkinsstabilisatie en inkomensstabilisatie. Als mensen meer te besteden hebben zullen ze zich logischerwijs meer gaan verplaatsen. Na het in werking treden van Schengen is het internationale verkeer ook enorm toegenomen en bij het uitbreiden van schengen en de EU zal dit alleen nog maar meer worden. Een grotere welvaart in Hongarije, Oekraïne, Polen en dergelijke staten, zal de positie van Nederland als transportland (corridor Rotterdam->Grens) alleen maar verstevigen.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opvallend nieuws #1 Kitten | 500 | 22-04-2010 19:07 | |
Verkeer & Vervoer |
Aanbesteden grote steden TRA | 19 | 25-09-2007 13:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Mujahideen | 500 | 07-09-2005 13:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Regionaal grensoverschreidend treinverkeer Rabbi Daniel | 13 | 11-03-2004 10:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
rookverbod in de trein liefblondje85 | 348 | 10-11-2003 13:51 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Profielwerkstuk over schiphol(eco&ak) [Ace] | 3 | 03-11-2003 19:13 |