Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een hoog staaltje poëzie dus. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had hier een lange reply op gemaakt maar toen viel explorer uit en nu weet ik niet meer wat ik wilde zeggen want het is al een week geleden. Volgens mij ging het over mijn persoonlijke definitie van literatuur en dat die niet strookt met de algemene, want er zijn genoeg boeken in de canon die ík geen literatuur zou vinden. Ik vind dat boeken/gedichten/etc iets nieuws of vernieuwends moeten doen, of je een andere kijk op het leven moeten bieden, en dan ook nog een goed verhaal vertellen (of niet, als het maar je aandacht vast blijft houden als je leest) en op een creatieve en leuke manier met taal om moeten gaan. Dan mogen ze van mij het label literatuur hebben. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het probleem met de canon is dat er boeken in staan die misschien tachtig jaar geleden vernieuwend waren, maar door hun populariteit is het vernieuwende ervan opgenomen in literatuur in het algemeen en als je ze nu weer leest, is het allemaal oude troep die we al in tig andere boeken hebben kunnen lezen. Daarom werkt canon nooit echt.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Wat maakt een tekst voor jou tot literatuur? Mevrouw Lul | 12 | 19-04-2010 20:38 | |
Verhalen & Gedichten |
[eerste verhaal] Wouter giraf is verliefd Vogelvrij | 27 | 11-06-2005 19:22 | |
Psychologie |
enquette Judy2 | 77 | 23-05-2005 11:22 | |
Seksualiteit |
Wat betekent voor jou seksualiteit? Emoboy | 33 | 05-04-2005 09:54 | |
Verhalen & Gedichten |
De betekenis van literatuur xineof | 7 | 04-07-2004 15:43 | |
Verhalen & Gedichten |
ronald giphart skatefamke | 35 | 25-06-2001 20:59 |