Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2008, 22:54
ecrivaine
ecrivaine is offline
Oktober vorig jaar is bij mij Pfeiffer vastgesteld. Hier ben ik flink ziek van geweest, maar nu is alles wel weer over. Wel valt me op dat ik sindsdien met enige regelmaat die 'witte pus' op mijn amandelen heb; ze zijn dus ontstoken. Tijdens mijn Pfeiffer infectie had ik dit natuurlijk ook, maar dan nog sterker. Ik denk dus dat de acute tonsillitis is overgegaan in een chronische.
Nou wil ik weten of het beter is om m'n tonsillen eruit te halen of dat dat niet nodig is. Ik heb verder geen klachten aan mijn luchtwegen o.i.d. en ook geen keelpijn. Ik heb wel vaak het gevoel dat ik 'zwakjes' ben en een verminderde weerstand heb, maar dat is nogal subjectief en een beetje wazig vast te stellen.
Eigenlijk dacht ik altijd dat operatieve verwijdering alleen bij ernstige klachten nodig is. Bovendien heb ik niet zo'n zin in een operatie
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Oud 15-07-2008, 09:28
henky14
henky14 is offline
Bij mij zijn mijn amandelen ook geknipt. De operatie valt echt reuzen mee. Je mag gelijk al weer naar huis. Je keel doet een weekje pijn. Maar als je goed koud drinken drinkt dan is de pijn zo weer weg. Ik zou eerst een afspraak maken met een KNO-arts. Maar mijn advies zoals het er nu uitziet. Laat ze eruit halen. Hoe vroeger hoe beter als je in de 30-40 bent wordt het steeds moeilijk om ze eruit te halen. Je kan dan bloedingen krijgen. je krijgt in de loop van je leven er steeds meer last van. Nu ben je 19 je bent dus nog vrij jong voor een amandel operatie. Ik zou het doen.

groetjes,

Henk
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 10:07
Verwijderd
Als ik jou was, zou ik gewoon even overleggen met de dokter, en dan ook duidelijk zeggen waarom jezelf denkt dat het goed is. De dokter heeft er voor gestudeerd dus zal het wel weten. Enne...hoe ouder je bent hoe meer pijn het doet

Succes, in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 21:22
yuck fou
yuck fou is offline
Ik heb een half jaar geleden mijn amandelen laten knippen. Als je wat ouder bent moet je een nachtje blijven. De operatie zelf viel wel mee, het duurde ongeveer een half uurtje. Naderhand kreeg ik aardig wat pijnstillers mee naar huis waardoor ik weinig last heb gehad. Wel bleek ik allergisch voor deze pijnstillers waardoor mijn tong ontstoken raakte, maar dat was mijn eigen schuld omdat ik de bijsluiter niet had gelezen. Na een week of twee had ik nergens last meer van. Achteraf viel het me ontzettend mee en ik ben blij dat ik het heb gedaan. Nooit meer ontstekingen gehad ed.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 21:46
fractuur
fractuur is offline
Amandelen laten knippen doen ze eigenlijk alleen nog wanneer mensen minstens 4x per jaar aan een antibioticakuur zitten vanwege keelontsteking, algehele malaise en gewoon niet kunnen functioneren. Dit omdat lang niet altijd het effect wordt bereikt wat met name patiënten voor ogen hebben, daarbij is het toch weer een operatie, ben je toch wel een paar dagen uit de roulatie etc. In jouw geval zou ik idd even contact opnemen met de huisarts, maar denk niet dat hij/zij stappen zal ondernemen omdat je geen klachten hebt. Misschien dat het wel verstandig is om je situatie te bespreken (in hoeverre is dit nog van de Pfeiffer? wat kan je tegen een lage weerstand doen? spelen er nog meer factoren mee?). Succes iig!
Oud 15-07-2008, 22:47
Miekje*
Miekje* is offline
ik kon wel beter eten nadat ik mn amandelen had laten knippen, wel weer na 3 weken maar ik kon veel beter eten! En ik ben een stuk minder vaak ziek geweest. Nu anderhalf jaar geleden gebeurt

Regels voor berichten