Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2003, 19:25
akhen
akhen is offline
Yo yo peeps, eindelij ga ik weer een keer een vraag stellen, nou niet echt ikkuh, maare anyways, een vriend van mij, die laat binnen kort zijn amandelen weg knippen ofzo....

ik weet er niet zo veel van af, dus ik kan hem niet zo goed informeren, misschien dat hier iemand er wat meer van afweet....
ennuh hij durft niet, omdat hij bang is om dood te gaan....mare je kan toch niet doodgaan, lijkt me sterk, als je alleen maar je amandelen laat verwijderen.....

iemand???

ennuh ...ps....iemand die ooit ook zijn amandelen heeft laten verwijderen....schrijf er ff bij,hoe het was, en daarna
Oud 03-03-2003, 19:28
Verwijderd
Mijn amandelen zijn ook verwijderd (op vroege leeftijd dus ik herinner me er nix meer van) en ik leef nog!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:32
Quiana
Quiana is offline
Laat het hem aan de dokter vragen,
die weet het vast wel.
Mja, volgens mij moet het wel hèèl raar
lopen, wil je dood gaan aan het verwijderen van je amandelen..
Wordt best vaak gedaan,
tis niet iets wat maar 1x per jaar gebeurt ofzo..
Dus zullen de artsen heus wel weten wat ze doen..
(de mijne zitten er nog.. die van m'n buurmeisje niet.
't Enige wat ik nog weet is dat ze
heel blij was dat ze ijsjes enzo 'moest' eten..
(ze is 4 ) Mja.. in het begin was ze wel
wat huilerig enzo.. (zelfs met een ijsje!)
Je voelt het dus wel. (logisch))
Oud 03-03-2003, 19:35
akhen
akhen is offline
okeeej peeps, die vriend van mij is rond de 16-17, en er zijn maar weinig mensen op die leeftijd, met amandelen en blablabla
mare is er kans op doodgaan ofzo, op die leeftijd, datis wat die sjaak wil weten
Oud 03-03-2003, 19:42
dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
akhen schreef:
okeeej peeps, die vriend van mij is rond de 16-17, en er zijn maar weinig mensen op die leeftijd, met amandelen en blablabla
mare is er kans op doodgaan ofzo, op die leeftijd, datis wat die sjaak wil weten
nee die is dr niet.. je kan gewoon paar weken niet ehct eten, of alleen ijsjes en babyvoeding enzo
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:05
mathfreak
mathfreak is offline
Kijk maar eens in http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=292521
Oud 04-03-2003, 17:14
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
akhen schreef:
Mijn omaatje was al ver in de zeventig. Heeft nog tot haar tachtigste geleefd, dus ze zal wel niet aan de amandeltjes zijn overleden.

Maar laat het hem maar gewoon doen, je gaat er anders zo van uit je bek stinken, van ontstoken amandelen.
Oud 06-03-2003, 14:44
Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
akhen schreef:
Yo yo peeps, eindelij ga ik weer een keer een vraag stellen, nou niet echt ikkuh, maare anyways, een vriend van mij, die laat binnen kort zijn amandelen weg knippen ofzo....

ik weet er niet zo veel van af, dus ik kan hem niet zo goed informeren, misschien dat hier iemand er wat meer van afweet....
ennuh hij durft niet, omdat hij bang is om dood te gaan....mare je kan toch niet doodgaan, lijkt me sterk, als je alleen maar je amandelen laat verwijderen.....

iemand???

ennuh ...ps....iemand die ooit ook zijn amandelen heeft laten verwijderen....schrijf er ff bij,hoe het was, en daarna

Bij mij is t ook gedaan toen ik heel klein was en ik leef ook nog!!! Maar ff serieus, je moet heeeeell veel ijs eten, dat is goed tegen de pijn. V erder weet ik ook dat het superveel pijn doet als t is gebeurd.
Ga maar alvast veeeel ijsinkopen doen!!!

doeg groetjes Steef
Oud 06-03-2003, 16:06
Ellesje
Ellesje is offline
doodgaan kan je altijd...
maar bij het verwijderen van je amandelen... naaahhh...
dat word inderdaad echt vaak gedaan, dus de kans dat het misgaat is erg klein. maar dat kan hij het best aan de huisarts vragen....

doodgaan? naaahhh
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 18:17
Ilona1
Ilona1 is offline
Ja je hebt 60% kans dat het niet goedgaat

Neehoor, je kan niet doodgaan. Het is alleen ff kut voor paar weekjes. Wil je alle details weten??! Moet je ff zeggen dan ok?
Oud 09-03-2003, 19:12
Janneke1
Janneke1 is offline
Maar er is toch verschil..Pellen of knippen..

Dat eerste is het pijnlijkst. En dat moet als je uitgegroeid bent.
toch?

Ik moet namelijk ook denk ik
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 10:42
Verwijderd
ze waren bij mij op mn 4e verwijderd omdat ik last heb van chronisch bronchitis..vroeger meer last van dan nu
ik kan me nog herinneren dat ik zon grote lamp zag en in slaap en onder narcose werd gebracht...ik werd wakker in zon bed met tralies eromheen...ik moest veel ijsjes eten
maar had volgens mij geen pijn
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:37
coecie
coecie is offline
ja kan niet doodgaan, hoogstens omdat je stikt in het bloed, mocht je een nabloeding krijgen als er niet goed gedicht is achter in je keel... maar dat gebeurt zelden.

mijn amandelen zijn vorige maand geknipt... en echt... als het niet honderd procent nodig is.. zou ik het iedereen echt afraden... het is echt vreselijk, een hel. je hebt drie weken erna nog steeds ongelooflijke pijn bij eten, praten en slikken en hoesten en gapen... voorla gapen... daar heb ik nu nog steeds last van.

je amandelen laten knippen is zwaar kut... maar je kan niet doodgaan
Oud 11-03-2003, 14:01
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
coecie schreef op 10-03-2003 @ 16:37:
ja kan niet doodgaan, hoogstens omdat je stikt in het bloed, mocht je een nabloeding krijgen als er niet goed gedicht is achter in je keel... maar dat gebeurt zelden.

mijn amandelen zijn vorige maand geknipt... en echt... als het niet honderd procent nodig is.. zou ik het iedereen echt afraden... het is echt vreselijk, een hel. je hebt drie weken erna nog steeds ongelooflijke pijn bij eten, praten en slikken en hoesten en gapen... voorla gapen... daar heb ik nu nog steeds last van.

je amandelen laten knippen is zwaar kut... maar je kan niet doodgaan
I agree
Het is echt vreselijk...
Oud 11-03-2003, 18:51
bumblebee
bumblebee is offline
hmmz, heb et toen ik 9 / 10 jaar was ook laten doen, en ervaar het helemaal als niet zo'n hel (?).. misschien omdat ik toen zo jong was? Maar iig, ik ben er ongeveer 4 daagjes ziek van geweest, verder nog wel pijn in mn keel, maar voor de rest niet. Van de operatie zelf kan je echt niet doodgaan hoor, anders zouden ze zo'n kleine ingreep niet doen.
Oud 12-03-2003, 07:36
ellaversa
ellaversa is offline
ik moest laatst ook, maar ik durfde ook niet, was ook bang om dood te gaan
ik heb het nog steeds niet laten doen en nu durf ik al helemaal niet meer, thanx coecie!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:02
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 11-03-2003 @ 15:01:
I agree
Het is echt vreselijk...
nouhou... mensen! ik moet nog.
Oud 12-03-2003, 12:18
Ilona1
Ilona1 is offline
Ojaa haha dat is waar. Nou het valt ontzettend mee
Oud 12-03-2003, 15:03
liesemies
liesemies is offline
ik heb het vorig jaar in september laten doen
eerst word je verdooft
dan steken ze een ijzeren klem in je mond om het open te houden
dan knippen ze zorgvuldig de amandelen weg
en branden ze het dicht want naaien doen ze op die plek niet
als je wakker word kan het zijn dat je suf bent
andere mensen braken (bloed)
en andere mensen zijn ineens gewoon wakker
achteraf kun je amper eten en drinken
je bent verplicht om te drinken
er word ook gezegt hoeveel je moet drinken
je krijgt ook een bakster (of hoe je het ook schrijft)
die krijg je omdat je niet kan eten en je lichaam heeft voedings stoffen nodig
normaal gezien word na 3 dagen uit het ziekenhuis ontslagen
en dan moet je het rustig aan doen met eten en drinken want
het is echt een vreselijke pijn

maar als ze weg zijn dan na een 2 weken voel je je tiptop en doe je wat je wilt
je kan dan ook niet meer een angine krijgen

dikke soewn'tjes
Oud 14-03-2003, 17:04
xlxbyjudith
xlxbyjudith is offline
heeeey, hahaha neej juh kunt niet doodgaan van zo'n operatie hoor... of er moet wel iets heel fout gaan....dat ze prongelijk je been amputeren ofsow....haha
mijn amandelen zijn ook weggehaald maar k was nog wel heel klein toen... maar k zou eeder zijn doodgegaan als ze niet weggehaald zouden worden... want k stopte midden in de nacht gewoon met ademhalen... dus k ben blij dat ze eruit zijn!!!
t enige nadeel s dat je soms een nachtje moet blijven, en dat je heel erg keelpijn heebt in t begin.... maar das snel weer over

kusjah
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 10:07
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 12-03-2003 @ 13:18:
Ojaa haha dat is waar. Nou het valt ontzettend mee
pfieuw! gelukkig.
Oud 21-03-2003, 10:58
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
akhen schreef op 03-03-2003 @ 20:25:

iemand???

Ik moet ze waarschijnlijk nu uiteindelijk ook laten verwijderen. Omdat het steeds maar terug komt. (pfeiffer gehad 1 x per jaar onstoken keel) Maar ik slik liever 3 dagen per jaar antibiotica en me beroerd voelen dan ze te laten knippen zie dat helemaal niet zitten net als die vriend van je.

Regels voor berichten