Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2005, 10:41
mee-eens
mee-eens is offline
heeey,

Ik heb nu al voor de derde keer in korte tijd een erge keelonsteking en moet als dit dadelijk over is mijn neus en keelamandelen laten verwijderen. Ik ben 18 jaar.
Iemand hier ervaring mee?!?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 10:57
Martine1986
Martine1986 is offline
Bij mij zijn mn amandelen geknipt toen ik jonger was, ik weet eigenlijk niet precies meer hoe oud ik was, een jaar of tien denk ik. En het valt allemaal wel mee. Ik weet nog dat ik het heel eng vond, maar de zusters waren heel lief. Als je wakker word (van de narcose) heb je heel erg keelpijn (ik iig) maar je mag, of moet zelfs, heel de dag vla en ijsjes eten en dat vond ik wel leuk
Oud 28-04-2005, 11:16
mee-eens
mee-eens is offline
hmmm oke... ik hoop dat het bij mij ook zal mee vallen... maar ja...het schijnt dat als je al wat ouder bent het moeilijker zal gaan enzo
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 11:19
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
mee-eens schreef op 28-04-2005 @ 12:16 :
hmmm oke... ik hoop dat het bij mij ook zal mee vallen... maar ja...het schijnt dat als je al wat ouder bent het moeilijker zal gaan enzo
Dat heb ik nog nooit gehoord maar zou kunnen, ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen
Oud 28-04-2005, 11:50
Mara
Mara is offline
Als je ouder bent is 't idd pijnlijker e.d., daarom proberen ze het ook zoveel mogelijk al op jonge leeftijd te doen.

Het is vervelend, voor zover ik gehoord heb van anderen, maar later ben je blij dat je er vanaf bent
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 11:54
Cookie
Cookie is offline
idd hoe ouder je bent des te meer pijn doet het...
bij moesten zet het nog een keer over doen. de eerste keer was geloof ik toen ik 8 was..toen moest ik een in stoeltje gaan zitten met een gordel om (kweet nie of dat waar is maar dit is wat ik me herinner) ze zeggen dat ik tijdens of vlak voor of na nog om mn moeder geroepen heb..terwijl ik al narcose gehad had..
de tweede keer was ik 12 geloof ik.toen kreeg ik eerst 4 pleisters met een witte zalf op mn polsen en binnenkant van mn ellebogen en in 1 va die 4 kreeg ik de narcose...daar heb ik niets van gevoeld..ik zag dat spul erin gaan en toen niets meer
ik denk dat t bij jou ook net zoals bij mij de tweede keer zal gaan...tvalt nog wel mee denk ik...
Oud 28-04-2005, 12:06
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 28-04-2005 @ 12:54 :
[B]toen moest ik een in stoeltje gaan zitten met een gordel om (kweet nie of dat waar is maar dit is wat ik me herinner)
in een stoeltje met een gordel om? ik moest gewoon op de operatietafel zegmaar

btw: als je niet van spuiten houdt, (net als ik) kun je ook om een kapje vragen voor de narcose, dan krijg je een soort zuurstofmasker en daar val je dan van in slaap..
Oud 28-04-2005, 12:45
snoopy
snoopy is offline
haha... ik heb t toevallig precies 2 jaar geleden laten doen.

Het is wel even klote. Ikzelf heb trouwens nog steeds last van m'n keel, dus voor mij heeft het niet veel zin gehad. Ik vond vooral de nachten erg rot, omdat ik vaak verkouden ben. Ik haal dan dus s nachts adem door m'n mond, waardoor die 'wond' helemaal uitdroogde.

En ik was nogal beroerd van de operatie zelf (maar dat verschilt heel erg per persoon). Dat was ook niet fijn, vooral niet omdat ik dus veel overgaf wat niet prettig is (braaksel langs een open wond )

hmm.. volgens mij kan ik beter m'n mond houden
Oud 28-04-2005, 13:32
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 28-04-2005 @ 13:06 :
in een stoeltje met een gordel om? ik moest gewoon op de operatietafel zegmaar

btw: als je niet van spuiten houdt, (net als ik) kun je ook om een kapje vragen voor de narcose, dan krijg je een soort zuurstofmasker en daar val je dan van in slaap..
ja..kweet t ook nie...ma volgens mij ist wel zo..de tweede keer lag ik wel gewoon op een operatietafel...
kapjes zijn ranzig en als je die zalf op je polsen hebt gehad voel je t spuitje niet tot nauwelijks.
Oud 28-04-2005, 15:37
gurl19
gurl19 is offline
Ik zou de zoekfunctie gebruiken. Ik heb wel vaker topics over ervaringen van amandelen knippen op oudere leeftijd gelezen!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 16:07
jet
jet is offline
ik heb afgelopen september mn keel amandelen er uit laten halen.. als je vragen hebt mag je altijd PMen
Oud 30-04-2005, 03:00
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 29-04-2005 @ 17:07 :
ik heb afgelopen september mn keel amandelen er uit laten halen.. als je vragen hebt mag je altijd PMen
Idem dito
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 11:33
Verwijderd
Ik heb het afgelopen jaar 9 keer keelonsteking gehad, maar mijn dokter wil me niet doorverwijzen naar het ziekenhuis om mn amandelen eruit te laten halen. Maar als ik keelonsteking heb dan zwellen ze enorm op, doenze de hele tijd zeer en als ik slik komen ze langs elkaar. verder zijn ze enorm onregelmatig en blijven er dan kruimels en zo in steken, wat nog veel meer pijn doet.

Wat moet ik nu doen? Nog een keer langs de dokter?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 12:29
gurl19
gurl19 is offline
Gewoon elke keer als je keelontsteking hebt na dokter gaan. Ik had dat ook zo vaak, maar ik loste het zelf altijd op. Tot ik het zo zat was. Ik denk dat bij jou de dokter jou heel weinig ziet, dus het probleem minder ziet. Ze willen tegenwoordig de amandelen er niet meer zo gauw uithalen.
En je kunt het ook altijd zelf aankaarten dat je ze er graag uit wil omdat je er veel last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 11:25
Sennah
Sennah is offline
Ik heb ze er 2 jaar geleden uit laten halen en daar ben ik nog steeds heel blij mee.
Mijn keelontstekingen waren dan ok zo heftig dat ik het 3 keer heb gehad en ook 3 keer bijna in het ziekenhuis was terecht gekomen.

De operatie is vervelend, maar deed mij minder pijn dan een keelontsteking. Na de operatie zal iedereen tegen je lopen zeuren dat je ijs moet eten, maar doe dat ook! verdoofd de pijn en je krijgt direct vocht binnen.
Verder heb ik 1 nacht in het ziekenhuis gelegen en daarna moest ik een week thuis blijven. De eerste 2 à 3 dagen waren wel vervelend, maar daarna huppelde ik al weer vrolijk rond

@ z0pje: 9 keer is belachelijk veel, je moet die dokter van jou eens bij de lurven pakken, want de meest gehanteerde norm bij keelontsteking is: 3 keer in 1 jaar = amandelen eruit.

Aan allebei: Succes!
Oud 02-05-2005, 12:47
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
mee-eens schreef op 28-04-2005 @ 11:41 :
heeey,

Ik heb nu al voor de derde keer in korte tijd een erge keelonsteking en moet als dit dadelijk over is mijn neus en keelamandelen laten verwijderen. Ik ben 18 jaar.
Iemand hier ervaring mee?!?
Mijn amandelen zijn een maand geleden geknipt, of naja...gepelt... Ik ben 19 en hoewel het de dagen na de operatie echt pijn deed, ben ik er nu al blij mee...!!! Het aller viest was toen die korsten van de wond los lieten, hahaha... En tsjah...de eerste dagen lijkt het bij het slikken of ze messen in je keel steken, maar je overleefd het wel hoor... Gewoon mega veel ijsjes eten, das echt super.... Er zijn ergere dingen zou ik zeggen...en achteraf heb je er alleen maar voordelen van !!! Veel succes...
Oud 03-05-2005, 15:27
mee-eens
mee-eens is offline
ah okeeeej bedankt allemaal voor het reageren!
mijn keelontsteking is op dit moment al weer bijna voorbij... het duurde dit keer maar een week zonder medicijnen want die kon ik niet binnen houden maar ja... normaal duurde het 3 weken!
dus volgende week even naar de dokter... en maar afwachten wanneer ik onder het mes moet en ja... ijs eten
zie het meeste tegen die bloedpropjes op die je uit gaat spugen daarna... maar komt goed!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 14:30
mee-eens
mee-eens is offline
waarschijnlijk moet ik ongeveer 5 nachten in het ziekenhuis worden opgenomen... omdat ze inderdaad alleen kunnen pellen bij volwassenen (eruit schrapen en omdat ze al vaster zitten en groter zijn krijg je dus ook een grotere wond) en ze laten je pas naar huis gaan als je weer goed kan drinken! gemiddeld 5 dagen dus hebben ze me verteld!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 14:56
MTpower
MTpower is offline
Jongen uit mn klas had het laten doen. Hadden ze perongeluk zijn halsslagader doorgeknipt. Moest ie met de trauma helikopter naar Rotterdam
Dat was een klein jaartje geleden, hij kan nog steeds niet goed praten...
Maarja.. wil je niet bang maken ofzo
Meestal gaat het goed natuurlijk
Mag je iig veel ijs eten
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 15:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-05-2005 @ 15:56 :
Jongen uit mn klas had het laten doen. Hadden ze perongeluk zijn halsslagader doorgeknipt. Moest ie met de trauma helikopter naar Rotterdam
Dat was een klein jaartje geleden, hij kan nog steeds niet goed praten...
Maarja.. wil je niet bang maken ofzo
Meestal gaat het goed natuurlijk
Mag je iig veel ijs eten
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 15:46
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
mee-eens schreef op 12-05-2005 @ 15:30 :
waarschijnlijk moet ik ongeveer 5 nachten in het ziekenhuis worden opgenomen... omdat ze inderdaad alleen kunnen pellen bij volwassenen (eruit schrapen en omdat ze al vaster zitten en groter zijn krijg je dus ook een grotere wond) en ze laten je pas naar huis gaan als je weer goed kan drinken! gemiddeld 5 dagen dus hebben ze me verteld!
hmm... ik hoop niet dat je pas na 5 dagen goed kunt drinken, hoor! Dan heb je pas écht dorst. Een beetje eten kan best 5 dagen duren, maar drinken... (of misschien bedoel je tot je het drinken binnenhoudt? Dat duurt ook maar 1 dag, over het algemeen)
Ik heb maar 1 nacht in het ziekenhuis hoeven blijven, hopelijk jij ook!
Oud 12-05-2005, 16:04
nu_even_niet
nu_even_niet is offline
Ik heb ze vorig jaar er uit laten halen.. was toen bijna 18
Ik vond het heel erg mee vallen...en je hoeft er geen 5 dagen te blijven! je moet 1 nacht zodat ze je in de gaten kunnen houden ze kwamen mij elk uur wakker maken moest k wat drinken om de erge pijn te voorkomen maarja iemand die je elk uur wakker komt maken vind jij een stuk minder aardig

Verder vond k het wel mee vallen.. na 1.5 week hing ik alweer onderste boven in de efteling!

Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:06
nu_even_niet
nu_even_niet is offline
en drinken deed ik dus al dezelfde dag! want drinken verzacht de pijn..dus veel ijskoud water drinken! kreeg ook elke keer een nieuwe kan met water en ijsblokjes van de verpleging
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:27
Li
Li is offline
Ik heb ze twee jaar geleden laten knippen en ik ben er 2 weken beroerd van geweest.
Ik had ook al een aantal keer keelontsteking gehad en mijn amandelen waren toen zo opgezet dat ik alles wat ik at gewoon weer terugbraakte

Operatie ging goed, maar volgende dag kreeg ik een nabloeding en 2 dagen later weer een...
Die wonden heelden dus wat minder snel dan normaal, maar zoiets komt niet heeel vaak voor hoor. Ben toen wel 5 kilo afgevallen Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:38
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-05-2005 @ 16:39 :
Haha, opzich was het wel grappig, werd ie wakker in Rotterdam en het eerste wat ie zei: "whaaaaa, waar zijn mn nikes?! "
Maar dat was in het ziekenhuis van Vlissingen, die hebben zoiezo al geen goeie naam... hebben wel vaker dat soort "foutjes"
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:51
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
nu_even_niet schreef op 12-05-2005 @ 17:06 :
en drinken deed ik dus al dezelfde dag! want drinken verzacht de pijn..dus veel ijskoud water drinken! kreeg ook elke keer een nieuwe kan met water en ijsblokjes van de verpleging
mja... ze zeiden tegen mij ook dat ik veel moest drinken, dus ik ging zodra ik bijkwam heel enthousiast aan de slag, maar elke keer als ik ook maar t kleinste slokje nam, kotste ik t er weer uit...
Zelfs de pil kon ik niet slikken, die kwam er helemaal intact weer uit
Oud 18-05-2005, 10:03
mee-eens
mee-eens is offline
ah okeeej... nou ik ga misschien morgen naar de dokter. (dokter is er de laatste tijd vaak niet) en dan zal ik wel eens gaan luisteren bij de artsen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 11:04
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
bij mij zijn ze verwijderd rond me 14-15...

en na 10 dagen kreeg ik een nabloeding...
bloed gutste mn keel uit.....

spoedoperatie.....
nachtje kritieke toestand

weer twee weken vloeibaar voedsel

Toen was het weer ok
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 14:33
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 18-05-2005 @ 12:04 :
bij mij zijn ze verwijderd rond me 14-15...

en na 10 dagen kreeg ik een nabloeding...
bloed gutste mn keel uit.....

spoedoperatie.....
nachtje kritieke toestand

weer twee weken vloeibaar voedsel

Toen was het weer ok
oooh da valt wel mee super toch
Oud 22-05-2005, 19:18
Noddy
Noddy is offline
Mijn amandelen zijn er in november uitgehaald.
Ik had ook heel vaak ontstoken amandelen, en in november had ik ook een abses (zoiets) in mn nek, dus toen werden ze eruit gehaald terwijl ze onstoken waren. Opzich wel relaxed, want na de operatie deed het veel meer pijn dan ervoor.
ik weet nog wel dat gapen enorm pijn deed.

Regels voor berichten