Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik sluit me aan bij gezweetwel. Mooi
![]()
|
![]() |
Dank voor jullie reacties. Ik moet zeggen dat ik een aantal jaren geleden best intensief aanwezig was op dit forum, en toen drie jaar niks heb gedaan en dit is het allereerste wat er ineens uitkwam en waarvan ik het nodig vond om het op te schrijven.
De rijm is inderdaad wat gedwongen, al komt dat denk ik omdat ik bang ben om het ritme, de cadans in een gedicht kwijt te raken. En in dit geval vond ik het ook wel mooi, omdat de aa zo'n eindeloze klank heeft, en daarmee misschien wel de betekenis onderstreept. Maar het komt ook op mij wat gedwongen over. Een ander ding waar ik niet zo tevreden mee was, is dat het wat negatief overkomt. Of is dat bij jullie niet zo? Het 'oeverloze' is namelijk voor mij een grotendeels positief gevoel, maar ik weet niet zeker of het gelukt is om dat over te brengen. Nogmaals dank though! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik krijg bij het gedicht inderdaad geen positief beeld, wat FA zei, het idee van "life is going nowhere."
Je interpunctie vind ik wat lukraak, ene keer wel een komma of een punt, andere keer niet. Af en toe snap ik je bedoeling niet helemaal, zoals bijvoorbeeld "Overlos". Vandale leert mij dat het woord niet bestaat, maar het kan natuurlijke dichterlijke vrijheid zijn. Maar dán alsnog snap ik het niet helemaal. Kinderkleutepeuterrtijd las ik pas als zodanig nadat gezweetwel het zei. Enfin, voor de rest vind ik je gedicht erg mooi. Ik vind de rijm ook niet geforceerd en nadat ik het gelezen heb blijf ik erover nadenken. (Dat is iets goeds ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Rook jij? (2009) Hulk | 192 | 02-08-2009 12:32 | |
Verhalen & Gedichten |
De Grote Draad der Prachtelbare Woorden #2 flyaway | 500 | 05-06-2009 13:56 | |
Muziek |
Drummer gezocht. Verwijderd | 27 | 27-07-2005 12:36 | |
Drugs & Alcohol |
mooie uitspraken die je onder invloed van verdovende middelen hebt gezegd. Verwijderd | 500 | 01-03-2004 14:34 | |
Verhalen & Gedichten |
verdict Medea | 6 | 01-12-2003 21:53 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God is perfect, de bijbel niet... pienie | 43 | 02-09-2002 11:44 |