Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2005, 16:21
Verwijderd
Wij, een toetsenist, een bassist en een violist, samen Wish You Were Frits vormend, zoeken een drummer uit (de omgeving van) Oldenzaal of Losser. Momenteel zijn we nog in een beginfase, hoewel we al geruime tijd (iets meer dan een half jaar) samen spelen. Dat komt vooral doordat we nog geen drummer hebben. We moeten dus een drummer hebben, het liefst deze vakantie nog (dit met het oog op repetities).

We zijn van plan in de richting van indierock te gaan, maar we moeten nog kijken wat eruit rolt. Voor ons is het belangrijkst dat we plezier hebben in samen muziek maken.

Weet jij iemand of voel je je zelf aangesproken? Laat dan alsjeblieft even een bericht achter.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2005, 17:42
MazeMouse
MazeMouse is offline
Indierock wel leuk
Ik drum alleen niet

(en dit hoort tegenwoordig toch op "Geklooi in de Garage"??)
Oud 24-07-2005, 23:32
Antinoniem
Antinoniem is offline
omg, oldenzaal is eng njah ver weg anyway en pas net begonnen met drummen. en idd dit moet in geklooi in de garage geloof ik. verder, toffe bandnaam yo
Oud 25-07-2005, 15:28
Tofke_H
Tofke_H is offline
hoort op Geklooi in de Garage
Oud 25-07-2005, 15:39
Metal
Metal is offline
daar staat ie toch>

bter opletten tofke
Oud 25-07-2005, 16:29
Antinoniem
Antinoniem is offline
Citaat:
Metal schreef op 25-07-2005 @ 16:39 :
daar staat ie toch>

bter opletten tofke
loser.
Oud 25-07-2005, 19:56
Carn
Carn is offline
to far away
Oud 25-07-2005, 20:06
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Carn schreef op 25-07-2005 @ 20:56 :
too far away
zo
Oud 25-07-2005, 20:07
Carn
Carn is offline
ik schaam me dood
Oud 25-07-2005, 20:24
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Carn schreef op 25-07-2005 @ 21:07 :
ik schaam me dood
terecht. maar het schijnt dat je goed kan drummen dus het is je vergeven
Oud 25-07-2005, 23:19
Rhinus
Rhinus is offline
Je kan nog zo'n goede drummer zijn maar als je een slechte muzikant bent, dan ben je ook een slechte drummer.

't Zou zo op een tegeltje kunnen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 00:08
Carn
Carn is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 26-07-2005 @ 00:19 :
Je kan nog zo'n goede drummer zijn maar als je een slechte muzikant bent, dan ben je ook een slechte drummer.

't Zou zo op een tegeltje kunnen.
Beetje oeverloos gelul. Er zijn genoeg mensen die hun instrument in een specifieke stijl goed tot erg goed beheersen. Als die opeens iets anders moeten gaan spelen dan maakt hun dat niet tot een slechte muzikant.

Je gaat toch ook niet tegen een ambachtelijke bakker zeuren als die opeens houtbewerker moet worden en hem vervolgens een slecht ambachtsman noemen. Zegt meer over de bekrompen instelling van de consument
Oud 26-07-2005, 00:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Carn schreef op 26-07-2005 @ 01:08 :
Beetje oeverloos gelul. Er zijn genoeg mensen die hun instrument in een specifieke stijl goed tot erg goed beheersen. Als die opeens iets anders moeten gaan spelen dan maakt hun dat niet tot een slechte muzikant.
Dat is niet wat hij zegt (denk ik). Ik heb veel drummers gezien die fantastisch konden drummen, maar helemaal geen idee hadden van de muziek die gespeeld werd. En dan hoef je dus meestal niet meer terug te komen.
Oud 26-07-2005, 07:52
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-07-2005 @ 01:28 :
Dat is niet wat hij zegt (denk ik). Ik heb veel drummers gezien die fantastisch konden drummen, maar helemaal geen idee hadden van de muziek die gespeeld werd. En dan hoef je dus meestal niet meer terug te komen.
Precies het probleem dat ik heb op de basgitaar. Iedereen die ik tegenkom die er verstand van heeft zegt dat ik technisch prima kan spelen...
Ikzelf vind dat ik hardstikke kut speel omdat ik vrijwel geen theoretische onderlegging hebt. (Kan geen noot lezen en weet alleen hoe de mineur toonladder in elkaar zit)
Oud 26-07-2005, 11:07
Verwijderd
Jongens, wij zoeken een drummer!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 12:29
0123456789
0123456789 is offline
Ik heb een 3 inch djembe, maar ik woon te ver weg...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 12:29
Carn
Carn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-07-2005 @ 01:28 :
Tja, muziek gaat altijd voor technische invulling, dat is toch logisch? Als je een pure notenpoeper bent dan heb je vrij weinig kans tot samenspel. De "beste" drummers van de wereld zijn vaak degenen die er geen problemen mee hebben om te luisteren naar anderen.
Oud 26-07-2005, 13:46
Gimme more beer
Citaat:
Carn schreef op 26-07-2005 @ 13:29 :
Tja, muziek gaat altijd voor technische invulling, dat is toch logisch? Als je een pure notenpoeper bent dan heb je vrij weinig kans tot samenspel. De "beste" drummers van de wereld zijn vaak degenen die er geen problemen mee hebben om te luisteren naar anderen.
En dat is het hele punt. Ik vind Nicko McBrain een van de vetste drummers die ik ken, terwijl de enige klasse eigenschap die hij heeft z'n single base kunsten zijn. Maar hij heeft zo verschrikkelijk veel met de muziek die hij speelt, dat vind ik fantastisch.

Ik ben veel en veel blijer met de drummer die we nu hebben, niet omdat hij zo verschrikkelijk goed is, maar omdat hij lekker door blijft drummen en luistert naar de gitaarpartijen.
Oud 26-07-2005, 13:48
Gimme more beer
Citaat:
MazeMouse schreef op 26-07-2005 @ 08:52 :
Precies het probleem dat ik heb op de basgitaar. Iedereen die ik tegenkom die er verstand van heeft zegt dat ik technisch prima kan spelen...
Ikzelf vind dat ik hardstikke kut speel omdat ik vrijwel geen theoretische onderlegging hebt. (Kan geen noot lezen en weet alleen hoe de mineur toonladder in elkaar zit)
Mjah, wij hebben een bassiste zonder theoretische onderlegging én zonder basvaardigheden.
Oud 26-07-2005, 13:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-07-2005 @ 14:46 :
En dat is het hele punt. Ik vind Nicko McBrain een van de vetste drummers die ik ken, terwijl de enige klasse eigenschap die hij heeft z'n single base kunsten zijn. Maar hij heeft zo verschrikkelijk veel met de muziek die hij speelt, dat vind ik fantastisch..
Nou McBrain kan wel meer goed in mijn boekje, ik kan geen "metal" drummer opnoemen die zo'n "pushende" feel heeft, veel gebruik van triolen en natuurlijk gave tom fills. Maar goed, laten we dit topic maar niet meer verzieken
Oud 26-07-2005, 17:32
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Carn schreef op 26-07-2005 @ 01:08 :
Het is zoiezo oeverloos gelul. Maar wat ik wilde zeggen is dat ookal beheerst iemand zijn instrument nog zo goed als ie geen verstand heeft van muziek (ik bedoel nu niet kennis van theorie, maar als ie niks aanvoelt enzo <= een slechte muzikant dus) dan ben je nogsteeds geen goede drummer.

Maar oke, ik vond het gewoon een mooie zin.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 17:56
Carn
Carn is offline
hoe kan je je instrument beheersen als je geen verstand hebt van muziek...dan kom je eigenlijk uit op het feit dat je dus iemand niet goed vind spelen naar jouw smaak. Als je geen "gevoel" hebt in datgene dat je doet zal het bij voorbaat een zware kluif zijn om enig nivo te bereiken.
Oud 26-07-2005, 18:00
Rhinus
Rhinus is offline
Hoe kan je je instrument beheersen als je geen verstand hebt van muziek?

Kijk om je heen, er zijn zat gitaristen/drummers/bassisten die alles wel heel snel kunnen maar totaal niet functioneel spelen. Die hebben geen gevoel voor muziek en zijn naar mijn mening slechte muzikanten.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 18:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 26-07-2005 @ 19:00 :
Hoe kan je je instrument beheersen als je geen verstand hebt van muziek?

Kijk om je heen, er zijn zat gitaristen/drummers/bassisten die alles wel heel snel kunnen maar totaal niet functioneel spelen. Die hebben geen gevoel voor muziek en zijn naar mijn mening slechte muzikanten.
sinds wanneer is iets "snel" kunnen spelen gelijk aan je instrument beheersen?
Oud 26-07-2005, 18:34
Rieno
Rieno is offline
ontopic mensen als je hier een discussie over wilt starten, doe dat dan maar in een apart topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2005, 19:17
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Carn schreef op 26-07-2005 @ 19:09 :
sinds wanneer is iets "snel" kunnen spelen gelijk aan je instrument beheersen?
Ik geef het op.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 19:33
Verwijderd
aan een drumster hebben jullie niets?
maar: ik woon toch te ver weg.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 12:36
Verwijderd
Een drumster is ook goed, ja.
Met citaat reageren
Advertentie