Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2009, 17:27
Verwijderd
Hi,

ik had even een vraagje.
Ik heb net mijn vmbo-t diploma gehaald in de sector techniek.
Aankomend schooljaar ga ik veder in havo 4 met het profiel natuur&techniek.
Ik heb geen idee wat ik kan verwachten, en of het een grote stap is. Heeft iemand hier ervaring mee, en kan iemand mij misschien wat dingen erover vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2009, 17:40
Verwijderd
Ik neem aan dat je dan wel goed bent in wiskunde, anders kan je altijd alle sommen uit het overgangsboek maken (van Getal en Ruimte) die bereiden je nog even extra voor op de wiskunde die je krijgt. bijv. haakjes e.d.

Verder is het vast heel erg leuk en kan je het waarschijnlijk wel anders laten ze je niet zomaar toe op havo NT!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 11:59
Verwijderd
In wiskunde ben ik wel redelijk goed, heb een 9 op mijn cijferlijst.
Net als voor natuurkunde, scheikunde en biologie.
Maar, ik heb in de 4de klas vmbo-t een periode 'wiskunde-extra' gevolgd. Toen werkte we uit dat boekje, dus die heb ik toen al helemaal doorgewerkt, dat ging me redelijk makkelijk af.
Ik ben vooral bang dat ik natuurkunde niet ga redden. Ik heb geen idee wat ik daarvan kan verwachten.

Wel bedankt voor de tip!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 14:11
Verwijderd
Dan gaat het zeker lukken! Natuurkunde is niet zo heel erg veel anders dan op VMBO TL ik denk dat het tempo hoger zal liggen. Ze beginnen in alle methodes wel vaak weer "van voor af aan" dus je kan vast en zeker meekomen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 07:51
Verwijderd
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb gehoord van mensen die er wel ervaring mee hebben, dat van vmbo-t naar havo wel een grote stap is. Vooral het tempo ligt veel hoger. Maar als je op het vmbo zulke goede cijfers hebt gehaald, dan gaat het je echt wel lukken als je gewoon zorgt dat je oplet in de les en dat je meestal je huiswerk maakt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 10:40
sanni
sanni is offline
met die cijfers moet het je zeker lukken !
ik heb ook eerst vmbo-t gedaan en toen havo
weliswaar geslaagd met mindere cijfers op de havo maar dat was ik zelf schuld (luiheid bleef heersen)
het grootste verschil voor mij was toch we het meer zelfstandig doen.
Oud 19-08-2009, 15:30
Silo
Silo is offline
Ikzelf heb er ook geen ervaring mee, maar de mensen waarmee ik in de klas heb gezeten, die van VMBO naar Havo zijn gegaan, zijn bijna allemaal gezakt...
Ik wil je niet ontmoedigen hoor, want je hebt goede cijfers en je geeft ook aan dat je extra wiskunde hebt gevolgd enzo, dus ik denk dat het je heus gaat lukken!
Maar die mensen die dus gezakt zijn, gaven zelf aan dat de stap van VMBO naar Havo erg groot is. Bij natuurkunde wordt alles in een ander perspectief bekeken (Zoals mijn Natuurkundeleraar zei: 'Op VMBO moeten ze formules kennen, op Havo moeten ze weten wáárom die formule zo is opgesteld en op het VWO zou je uit gegevens de formule kunnen afleiden'
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 18:29
T_ID
T_ID is offline
Het is wel een grote overstap ja. Maar als jij een 8 of 9 kon halen zonder je daarvoor echt keihard in te moeten zetten, dan komt dat wel goed.
Oud 19-08-2009, 20:49
hmhm
hmhm is offline
Ik ben van vmbo naar havo naar vwo gegaan en zit en begin volgende week aan mijn laatste jaar. En ik ben LUI.
Je merkt het verschil heus wel, maar je moet het gewoon zien als een soort advanced vmbo of iets dergelijks.
Oud 20-08-2009, 10:29
Verwijderd
Nou, je cijfers zijn goed dus t zal wel lukken denk ik. Onderschat het alleen niet, havo is echt veel harder werken dan vmbo. Vwo zeker, maar dat is dan heel anders van vmbo en eigenlijk niet te vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 11:25
Sanne_S
Sanne_S is offline
Of het een grote stap is hangt volledig van jezelf af. Vind je leren leuk en ben je bereid om ook echt alles te leren, dan zal de overstap reuze meevallen. Ik heb het ook gedaan. In het begin was het behoorlijk wennen, grote hoeveelheden huiswerk en heel anders les.

Als je het wil, lukt het je!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten