Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2008, 12:12
Verwijderd
Voorzover ik kon zien met de zoekfunctie nog geen topic over.

We hadden al The Chronicles of Narnia: the Lion, the Witch and the Wardrobe en nu is dus alweer een poosje Prince Caspian in de bios; respectievelijk een 7.1 en een 7.4 op IMDB. Terecht ook, overigens; hoewel het verhaal van Narnia niet specifiek origineel is, is Prince Caspian een goede, ambachtelijk gemaakte, grappige en spannende film. Ik wacht dus met spanning af tot deel drie in de bios komt: the Voyage of the Dawn Treader.

De trailer:

Loze feitjes:
- De films zijn niet in chronologische volgorde, maar in publicatievolgorde. Het komt erop neer dat we eerst alle verhalen met de familie Pevensie krijgen, ook omdat dat het handigste is met casten.
- Tussen deel 1 en 2 zit 1300 jaar (!) in Narnia, maar tussen deel 2 en 3 zit 'maar' 3 jaar in Narnia, terwijl er in beide gevallen in Engeland 1 jaar is verstreken. Het maakt dus echt compleet geen sense en er is geen verband tussen de tijd die verstrijkt in Engeland en in Narnia.

Ik heb de boeken niet gelezen, maar ik heb het idee dat de boeken veel meer kinderboeken zijn, terwijl ik de films geen kinderfilms vind; ik vind ze erg vermakelijk. Wat jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2008, 13:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja heerlijke films
Ik kende de boeken ook niet, en heb nadat ik de eerste film zag het boek (of beter: de boeken) aangeschaft. Die vielen me echter een beetje tegen. Het zijn inderdaad echt kinderboeken. Wel mooi geschreven, maar redelijk oppervlakkig. Dus nu geniet ik gewoon van de films op zich
Oud 10-08-2008, 13:12
Verwijderd
Ik heb inderdaad in de boekenwinkel wel eens een stukje gelezen en daar kreeg ik het idee van dat het echt kinderboeken zijn. Maar dat klopt dus.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 13:20
DanielC
DanielC is offline
Wat een ranzige troep, die twee films.
Oud 10-08-2008, 13:57
Verwijderd
Film 1 vond ik niet zo, maar deel twee vond ik zeer vermakelijk . Heb de boeken hier klaarliggen, maar nog niet in begonnen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Wat een ranzige troep, die twee films.
Ik zei ook niet dat het hoogstaande meesterwerken waren
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 15:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou ja, 'ranzige troep' is misschien ook weer wat te sterk uitgedrukt...

Ben laatst naar deel 2 geweest, maar vond hem toch een beetje tegenvallen. Eigenlijk vond ik deel 1 leuker Maar wie weet herzie ik mijn mening nog!
Oud 10-08-2008, 18:47
Verwijderd
ik vind de boeken ge-wel-dig. ik moet wel zeggen dat ik ze in het engels heb, en ik lach me er een kriek mee vooral met the voyage of the dawn treader, daar kijk ik écht naar uit, naar de 'invisible people' *grijnst bij de gedachte alleen al*
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 19:32
Giles
Giles is offline
Ik ben met de boeken opgegroeid, dus heb ook wel een zwak voor de films. Film twee was al een stuk beter dan de eerste, alleen het
Spoiler
einde vond ik een stuk minder, maar ja.

De Pevensies zijn wel leuk en je mist -zeker- aan de The Horse and his boy weinig, dus ik begrijp wel waarom ze het zo doen. Voyage heeft Reepicheep weer, dus dat is een pluspunt
Oud 10-08-2008, 20:31
Noddy
Noddy is offline
Erg vermakelijk, vooral Prince Caspian want wat is die Ben Barnes een knap mannetje!
Oud 10-08-2008, 21:13
Verwijderd
Boeken niet gelezen, alleen deel 1 (Witch, Lion, Wardrobe) gezien en die vond ik suf. Deel 2 sta ik niet om te springen en deel 3 ook niet.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 21:13
eef88
eef88 is offline
Als grote fan moet ik even reageren
Ben met de boeken opgegroeid en lees ze sinds ik kan lezen, daarvoor werden ze me voorgelezen
Ik vond de 1e film geweldig, 2e ook wel tof, maar al die actie was beetje overdreven.. het boek van Prince Caspian vind ik ook de minste.
Kan niet wachten op de Voyage of the Dawn Treader-film, dat is echt één van mn favo boeken van de 7.
Het leuke van narnia t.o.v. van bijvoorbeeld Harry Potter vind ik dat bij HP het elk boek weer een schooljaar is op Hogwarts met dezelfde hoofdpersonen. Bij Narnia wisselen de hoofdpersonen en locaties steeds af.

Oh en de BBCfilms zijn, hoe oud en 'nep' ook, ook nog wel vermakelijk om te zien
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 21:15
Darko
Darko is offline
Wat n00dles zegt.
Oud 11-08-2008, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Oh en de BBCfilms zijn, hoe oud en 'nep' ook, ook nog wel vermakelijk om te zien
hahaha! ja, die bevers!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 09:28
Verwijderd

Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 10:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
OMG die zijn echt eng Zijn dat bevers???
Oud 11-08-2008, 11:04
Verwijderd
Wauw Geweldig
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 13:32
Verwijderd
hehe, dan moet je ze eens zien lopen in de film, 't zijn net levensgrote waggelende harige bowlingkegels
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 13:36
Verwijderd
zoek eens op youtube naar 'bbc chronicles of narnia' - film staat er volgens mij volledig op.

edit:
lopende bever te vinden op youtube: BBC Chronicles of Narnia: chapter 3/6 part 1/3 op 6min54

Laatst gewijzigd op 11-08-2008 om 14:52.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 13:56
Verwijderd
Ik vond deel één "mwah", maar twee al een stuk leuker. Ik ben wel benieuwd naar deel drie dan! De boeken lees ik wel een keer als ik kinderen heb en ze voor kan lezen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 21:34
Giles
Giles is offline
Ik heb de films van BBC ook nog liggen ja, maar eens kijken
Oud 11-08-2008, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de films van BBC ook nog liggen ja, maar eens kijken
je mag maar telkens een kwartiertje kijken, je moet altijd in gezelschap zijn, en liefst een goed glas wijn in de hand hebben, dan zijn ze hilarisch. als je ze echt ernstig wilt kijken... nuja, dan raad ik je aan van het niét te doen ze zijn zó verschrikkelijk slecht geacteerd ...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2008, 21:20
Giles
Giles is offline
Gelukkig bekijk ik fictie nooit op een ernstige manier en heb ik een zwak voor knulligheid.
Oud 13-08-2008, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig bekijk ik fictie nooit op een ernstige manier en heb ik een zwak voor knulligheid.
veel plezier ermee dan
Met citaat reageren
Oud 14-08-2008, 16:13
Noddy
Noddy is offline
Haha dat meisje lijkt meer op de bevers dan de bevers!
Oud 16-08-2008, 16:03
Ieke
Ieke is offline
Films vond ik wel aardig, prima vermaak. Ik hoop alleen dat ze niet alle boeken gaan verfilmen want dat wordt echt een drama. Overgens vind ik de films in sommige opzichten zelfs prettiger omdat het christelijke sausje er iets minder afdruipt dan in de boeken, waarbij het me soms te erg werd (zeker in het laatste deel)
Oud 17-08-2008, 11:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Films vond ik wel aardig, prima vermaak. Ik hoop alleen dat ze niet alle boeken gaan verfilmen want dat wordt echt een drama. Overgens vind ik de films in sommige opzichten zelfs prettiger omdat het christelijke sausje er iets minder afdruipt dan in de boeken, waarbij het me soms te erg werd (zeker in het laatste deel)
Heb alle boeken gelezen behalve het laatste deel, alleen maar die pratende dieren ging me echt te ver.
Reageren

Regels voor berichten