![]() |
|
Verwijderd
|
Voorzover ik kon zien met de zoekfunctie nog geen topic over.
We hadden al The Chronicles of Narnia: the Lion, the Witch and the Wardrobe en nu is dus alweer een poosje Prince Caspian in de bios; respectievelijk een 7.1 en een 7.4 op IMDB. Terecht ook, overigens; hoewel het verhaal van Narnia niet specifiek origineel is, is Prince Caspian een goede, ambachtelijk gemaakte, grappige en spannende film. Ik wacht dus met spanning af tot deel drie in de bios komt: the Voyage of the Dawn Treader. De trailer: Loze feitjes: - De films zijn niet in chronologische volgorde, maar in publicatievolgorde. Het komt erop neer dat we eerst alle verhalen met de familie Pevensie krijgen, ook omdat dat het handigste is met casten. - Tussen deel 1 en 2 zit 1300 jaar (!) in Narnia, maar tussen deel 2 en 3 zit 'maar' 3 jaar in Narnia, terwijl er in beide gevallen in Engeland 1 jaar is verstreken. Het maakt dus echt compleet geen sense en er is geen verband tussen de tijd die verstrijkt in Engeland en in Narnia. Ik heb de boeken niet gelezen, maar ik heb het idee dat de boeken veel meer kinderboeken zijn, terwijl ik de films geen kinderfilms vind; ik vind ze erg vermakelijk. Wat jullie? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Films vond ik wel aardig, prima vermaak. Ik hoop alleen dat ze niet alle boeken gaan verfilmen want dat wordt echt een drama. Overgens vind ik de films in sommige opzichten zelfs prettiger omdat het christelijke sausje er iets minder afdruipt dan in de boeken, waarbij het me soms te erg werd (zeker in het laatste deel)
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Vervolgen van Hollywoodfilms... (2) Vinniebar | 57 | 18-03-2009 14:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Het Grote the Chronicles of Narnia-topic!! Verwijderd | 29 | 12-03-2006 13:59 | |
Films, TV & Radio |
Oscar nominaties Verwijderd | 212 | 07-03-2006 21:22 | |
Films, TV & Radio |
The Chronicles Of Narnia : The Lion, The Witch and The Wardrobe (2005, Adamson) King Ralph | 182 | 25-02-2006 15:47 | |
Verhalen & Gedichten |
The chronicles of Narnia Zut Alors! | 70 | 11-01-2006 19:15 | |
Films, TV & Radio |
FILM: The Chronicles of Narnia: The lion, the witch and the wardrobe *Primo | 1 | 19-11-2005 17:01 |