Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik zal even zeggen wat ik wil: mensen moet via ftp (of hoe dan ook) bestanden uploaden en vervolgens een install script draaien wat wat databases maakt en de bestanden, waar nodig de juiste chmod rechten geeft
|
Je kan bestanden aan www-data toekennen, de gebruiker die normaliter Apache draait. Dit gaat dmv:
Code:
chown www-data <file> Dit zou moeten werken. Aan de andere kant, als die bestanden geupload worden door gebruikers, is de eigenaar automatisch www-data. Dus dan zou het sowieso al moeten werken. Edit: Ik zie dat ze via FTP geupload worden, keb weer niet goed gelezen. Dan wordt het iets lastiger, vrees ik.. :\ |
![]() |
||
Citaat:
maar verder heb je wel gelijk; als ik het bestand maak (fopen met functie w) via php dan doet hij het goed alleen moet ik daarvoor eerst de bovenliggende directory 777 chmodden, en dan kan dus weer niet via het script ![]() ik zit er nu over te denken om in de handleiding te zeggen dat ze de directory 777 moeten chmodden en dan via het script de bestanden te maken maar dan heb ik even ander vraagje, kun je via php ook directories maken (leeg) ? (of tja, liever natuurlijk nog antwoord op mijn 1e vraag als mogelijk...)
||
Citaat:
||
Citaat:
ik heb het nu anders opgelost... ======= 1> in de handleiding wordt verzocht om VOOR de installatie de fotoboek directory 777 te chmodden 2> php maakt zelf enkele bestanden en directories aan (3, nog kijken of kan, anders weer user verzoeken)> php chmod de fotoboek directory van 777 naar 555 4> een uninstaller (eerste uninstaller voor php die ik schrijf ![]() ![]() iig bedankt voor jullie hulp, en misschien heeft iemand nog iets aan mijn bovenstaande oplossing pietje63
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Prog] ASP: Apache::ASP Tuinkabouter !! | 8 | 25-03-2005 15:19 | |
Software & Hardware |
[PHP] Taalinstellingen/Meta tag? Q8 | 3 | 06-09-2004 11:41 | |
Software & Hardware |
[PHP] Upload script Marcus | 8 | 27-08-2004 15:16 | |
Software & Hardware |
LDU206 probleem. ©ha0$ | 2 | 19-12-2003 20:20 | |
Software & Hardware |
php-nuke 5.5 geeft melding sql layer.pgp Edwin uit Kaasstad | 10 | 14-03-2002 23:22 | |
Software & Hardware |
htacces probleem pietje63 | 3 | 25-01-2002 23:19 |