Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2008, 07:26
Verwijderd
Beste mensen, ik wilde even het volgende weten.

Gisteravond moest ik werken tot half 11 savonds, en vanochtend ben ik alweer om half 7 begonnen voor een nieuwe dienst.

Mijn vraag is, mag dit eigelijk wel...moet er niet minimaal een aantal uren rust tussen zitten of iets dergelijks...
In theorie zit er 8 uur tussen beide diensten, maar je kan nooit van uitgaan dat je8 uur slaapt, omdat je nog naar huis moet, in slaap moet vallen en eerder op moet voor het werk, dus nooit aan je 8 uur rust komt..
wat is hier nou van waar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2008, 11:11
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Beste mensen, ik wilde even het volgende weten.

Gisteravond moest ik werken tot half 11 savonds, en vanochtend ben ik alweer om half 7 begonnen voor een nieuwe dienst.

Mijn vraag is, mag dit eigelijk wel...moet er niet minimaal een aantal uren rust tussen zitten of iets dergelijks...
In theorie zit er 8 uur tussen beide diensten, maar je kan nooit van uitgaan dat je8 uur slaapt, omdat je nog naar huis moet, in slaap moet vallen en eerder op moet voor het werk, dus nooit aan je 8 uur rust komt..
wat is hier nou van waar?
Je bent 18 dus dit geld:

Rust na werktijd

Na een werkdag mag u 11 uur aaneengesloten niet werken. Wel mag deze rustperiode eens in de 7 dagen ingekort worden tot 8 uur als de aard van het werk of de bedrijfsomstandigheden dit nodig maken.
Na een werkweek mag u 36 uur aaneengesloten niet werken. Als uw werkweek bijvoorbeeld op zaterdag om 16.00 uur eindigt, dan mag u vanaf maandag om 04.00 uur weer aan het werk gaan.
In een periode van 14 dagen werkt u minimaal 72 uur aaneengesloten niet. Deze periode mag gesplitst worden in twee perioden van minimaal 32 uur.

Je bent er zelf bij dus als je er problemen mee hebt geef je het aan als het vaker dan 1x per week voorkomt vind je het niet erg dan doe je niks.
Oud 03-11-2008, 11:16
Balance
Balance is offline
Haha omg wat een regels

@TS: heb je er problemen mee? Zo ja, ongeacht of het dan toegestaan is of niet, behoor je dat aan te geven aan je leidinggevende.
Oud 03-11-2008, 18:20
Ivo
Ivo is offline
Het mag dus wel, zolang het maar 1 keer per week voor komt.

Maar inderdaad: Hoeveel problemen heb je er zelf mee?
Mijn werk voldoet absoluut niet aan de arbo-voorschriften wat betreft werk- en rusttijden. Ik heb daar in principe geen problemen mee, zolang een en ander in overleg met mij gaat. Het gebeurt vaak zat dat ik bijvoorbeeld eerst van 8.00 tot 17.00 uur werk en dan 's avonds ook nog even van 21.00 tot 03.00 aan het werk ben. Ik ben dan wel zowieso de volgende dag tot 12.00 of 13.00 uur vrij, en vaak zelfs de hele dag. Dan kom ik dus weel weer aan m'n slaap en is het goed te doen. En lang leve de nachtbonus
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 18:34
Balance
Balance is offline
Zijn dat eigenlijk regels waar jouw werk zich aan te houden heeft of waar je jezelf aan te houden hebt?
Oud 03-11-2008, 22:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Zijn dat eigenlijk regels waar jouw werk zich aan te houden heeft of waar je jezelf aan te houden hebt?
Volgens mij je werk, bij miderjarige mag je er niet van afwijken bij meerderjarige mag dat volgens mij wel in overleg.
Oud 04-11-2008, 06:53
Verwijderd
Ik heb er zelf geen problemen mee, want het zijn diensten van 8 uur, die aardig te doen zijn..maar het moet natuurlijk niet te vaak voorkomen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten