Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2008, 20:59
Superesse
Superesse is offline
Hoi,
Ik ben nieuw hier, maar ik weet niet meer zo goed meer wat ik moet doen.
Ik zit nu in het 3e jaar van gymnasium, vorig jaar heb ik heel veel gemist (half jaar niet op school geweest) en daardoor gaat het dit jaar niet zo makkelijk. Ik heb een lage weerstand dus ben sowieso vaak ziek, wat school niet echt gemakkelijker maakt.
In principe zou ik gymnasium gemakkelijk kunnen, maar doordat ik zoveel mis lukt dat dus niet. (soms moet ik dingen inhalen en dan heb ik 3 repetities op een dag.)
Ik wil supergraag apotheker worden en daarvoor moet ik farmacie studeren. Ik wil er liever niet te lang overdoen, maar mijn gezondheid staat toch echt voorop.
Ik twijfel nu heel erg tussen atheneum en havo, ik heb heel veel vriendinnen op havo zitten en dan kan ik er daarna altijd nog 2 jaar atheneum doen. Ik ben ook heel erg bang dat als ik op atheneum zit en het nog steeds niet gaat, dat ik dan alsnog moet blijven zitten. Daar heb ik niet zo'n zin in. Als je havo gedaan hebt, heb je in ieder geval wel al een diploma. Stel dat ik dan geen apotheker wil worden (waar ik niet vanuit ga, want dat wil ik al sinds mijn 9e), kan ik altijd nog verder kijken.
Wat zouden jullie doen?
Liefs,
Superesse
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2008, 21:01
Briseïs
Briseïs is offline
Blijven proberen, als het echt niet lukt kun je altijd nog naar de havo.
Oud 16-11-2008, 21:11
schoen_zool
schoen_zool is offline
Als je heel graag het vwo wilt blijven doen kun je ook in de weken dat je er wwel bent kijken of je school niet bijles of iets dergelijks aanbied, daarnaast vragen of de docenten je de stof die je gemist hebt persoonlijk nog uit willen leggen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 21:17
Superesse
Superesse is offline
Gymnasium is in ieder geval geen optie meer, dat hoeft voor mij ook niet perse.
En in principe heb ik geen bijles nodig, want ik kán het wel.
Maar ik heb gewoon te weinig tijd om alles te leren (inhalen).
Mijn school is ook heel erg van: Je kan het niet? Doei.
Dus de druk is ook behoorlijk groot.
Beetje grof gezegd, maar zo is het wel.
Bedankt voor de tips.
Liefs,
Superesse
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 21:24
xxceline
xxceline is offline
Hoi!

Ik heb in de 2e klas vwo met latijn een periode gekend waarin ik haast dagelijks flauwviel. In de 3e klas begon ik veel lessen te missen, (ook door flauwvallen) maar ben wel overgegaan naar de 4e klas. Geneeskunde was altijd mijn droom, maar ik stond al lang een 8 meer gemiddeld door alle gemiste stof. In de 5e klas heb ik heel veel thuis gezeten en was het geen doen meer om zo verder te gaan. In januari 2008 besloot ik naar een andere school te gaan.

Op dit moment doet ik vwo-sprint (VAVO onderwijs), 5 en 6 vwo in één jaar. Het bevalt me erg goed, ik volg, maar 7 lesuren (dat zijn dan de uitleguren) (de rest is zelfstudie), en tot nu toe gaat het goed Als ik slaag, ga ik diergeneeskunde studeren.

Het is een andere weg, maar een weg die voor mij veel beter was dan gewoon op een gewone school lessen te gaan volgen.

Wat ik ermee wil zeggen, als jij door je ziek zijn, zoveel mist, en zo graag apotheker wil worden, is het misschien juist handig om eerst havo te gaan doen. En daarna iets van een vwo-sprint. (Je mist geen jaar, na 5 jaar havo plak je er gewoon één jaartje vwo aan vast en op zo'n school kunnen ze alles voor je aanpassen) Als je zegt dat je goed kan leren, is het te overwegen
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 22:29
Superesse
Superesse is offline
Toevallig dat het bij jou ook door flauwvallen komt, dat van de 2e klas komt bij mij ook door flauwvallen. Nu gelukkig niet meer, maar omdat de druk nu best hoog is zijn we bang dat het weer gebeurd. Wat je zegt is inderdaad wel een idee, bedankt! Ik zal het overwegen.
Liefs,
Superesse
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 07:54
Verwijderd
Als jij denkt dat VWO er op dit moment niet inzit maar je wel de ambitie hebt om het te halen denk ik dat het uiteindelijk wel goedkomt. Je zegt dat je veel vriendinnen hebt op het HAVO en dat je denkt dat HAVO sowieso wel gaat lukken. Je kan dus kiezen tussen op safe spelen in een veilige omgeving met vriendinnetjes en later doorstromen (op dezelfde school 5/6V doen of bijv. sprintVWO op een VAVO) of nu doorbikkelen met de kans dat je blijft zitten.

Nu wil ik niet direct zeggen dat HAVO de beste oplossing is. Maar als je denkt dat je daarmee prettiger in je vel zit dan op het VWO waar je alleen maar aan moet poten en een hele hoge druk voelt. Dan zou ik het wel weten. Als je ergens wil komen, kom je er altijd wel, de weg is soms alleen wat langer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten