Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 08:41
damaetas
damaetas is offline
niet dat er kale plekken op mn hoofd zitten ofzo, maar er valt tegenwoordig echt HEEL veel haar bij me uit. en aan sommige haren zit dan zo'n dik haarzakje aan.

weten jullie daar iets tegen ofzo??? een sjampoo of iets ergelijks(ik was het nu met pantene)
Oud 31-07-2002, 11:00
Somebody Special
Somebody Special is offline
Het kan zijn dat je je hoofdhuid vol smeert met spul (gel, schuim, wax etc.) en daardoor krijgt de boel geen zuurstof meer..
Oud 31-07-2002, 12:05
Snow White
Snow White is offline
Het kan ook zijn dat je de laatste tijd veel afgevallen bent, en je lichaam in een slechte conditie verkeerd. Als je extreem lijnt, dan kan je haar gaan uitvallen. Dat was bij mij ook zo.
Het kan ook zo zijn, dat je eerst slecht gegeten hebt, en daarna weer goed. Doordat je lichaam nieuwe stoffen binnenkrijgt kan het raar gaan reageren en daardoor haaruitval krijgen.
Oud 31-07-2002, 18:30
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Het kan zijn dat je je hoofdhuid vol smeert met spul (gel, schuim, wax etc.) en daardoor krijgt de boel geen zuurstof meer..
neuj, ik doe er nix in

Citaat:
Snow White schreef:
Het kan ook zijn dat je de laatste tijd veel afgevallen bent, en je lichaam in een slechte conditie verkeerd. Als je extreem lijnt, dan kan je haar gaan uitvallen. Dat was bij mij ook zo.
Het kan ook zo zijn, dat je eerst slecht gegeten hebt, en daarna weer goed. Doordat je lichaam nieuwe stoffen binnenkrijgt kan het raar gaan reageren en daardoor haaruitval krijgen.
ik ben de laatste tijd alleen maar bijgekomen

maar dat tweede kan best wel zijn, tijdens de examens enzo had ik ni veel zin om uitgebreid te koken en dus at ik maar wat klaargemaakt of pizza ofzow en in de vakantie heeft mn mammie goeie belgische kost klaargemaakt voor mij. dus dat kan best, dat het daaraan ligt.

MAAR WAT DOE IK ERAAN???
Oud 31-07-2002, 19:36
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
damaetas schreef:
neuj, ik doe er nix in

ik ben de laatste tijd alleen maar bijgekomen

maar dat tweede kan best wel zijn, tijdens de examens enzo had ik ni veel zin om uitgebreid te koken en dus at ik maar wat klaargemaakt of pizza ofzow en in de vakantie heeft mn mammie goeie belgische kost klaargemaakt voor mij. dus dat kan best, dat het daaraan ligt.

MAAR WAT DOE IK ERAAN???
ten eerste goed op je voeding letten.
Hier heb je misschien wat aan. Het is wel reclame
http://www.haaruitval.net

Dit vond ik na eventjes surfen op het net:

Kaalheid (alopecia) is het gevolg van overmatige haaruitval of onvoldoende vorming van nieuw haar. Soms zijn er alleen kale plekken, soms een totale kaalheid. Enige haaruitval is overigens normaal omdat haren zich voortdurend vernieuwen (tot 100 haren per dag).
De oorzaken van haaruitval kunnen zijn:
1. Erfelijk, natuurlijk proces. Bij mannen lijkt kaalheid in families voor te komen. Bij vrouwen komt overigens meestal ook een zekere mate van lichte haaruitval voor. Ook dit is een natuurlijk proces en moet niet als abnormaal beschouwd worden.
2. Verharen (grote haaruitval) zonder dat er kaalheid ontstaat bijvoorbeeld na koorts, bevalling, geslachtsziekte, bijwerkingen van bepaalde geneesmiddelen (cytostatica) en geestelijke stoornissen.
3. Haaruitval door voortdurend trekken aan het haar of druk op het hoofd. Bijvoorbeeld bij baby’s door schuren over het kussen of door krulspelden. Deze kaalheid geneest vanzelf als de oorzaak is weggenomen.
4. Alopecia areata. Er ontstaan volkomen kale plekken op hoofd, wenkbrauwen of andere lichaamsdelen. Ook dit geneest vanzelf, tenzij volledige kaalheid is ontstaan. Ontstaat vaak na spanningen.
5. Kale plekken als gevolg van verbrandingen, verwondingen, infecties of bestraling van de huid, die tot littekens hebben geleid. Deze kunnen niet meer genezen.

Je hebt ook in de winkel (etos, kruidvat) tabletten te koop die je haren weer een oppepper kunnen geven. En ze helpen ook je nagels sterker te maken. Biergisttabletten schijnen ook goed te helpen tegen haaruitval en bevorderen sterke haren.
Oud 31-07-2002, 21:04
Roos
Roos is offline
Ik had het een tijdje geleden ook. Zorg ervoor dat je voldoende vitamines slikt, dat helpt soms

Twee vriendinnen die vegetarier zijn geworden (en dus hun eetpatroon veranderden), kregen ook last van haaruitval, waarschijnijk ook door een tekort aan bepaalde voedingsstoffen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 10:21
damaetas
damaetas is offline
*huppelt met blij gemoed naar het kruidvat*

bedankt voor te reageren allemaal

en nou maar hopen dat het niet te lang blijft duren (ik wordt gek van altijd maar mn kamer te stofzuigen

Regels voor berichten