Hoe durfde ze zo dichtbij te komen? Waar haalde ze de moed vandaan om te proberen zijn muren te doorbreken, dichterbij te komen dan zijn heilige armlengte afstand? Voorzichtig richtte hij zijn helderblauwe ogen op de hare, meteen weer wegkijkend.
Wegrennen, ja, wegrennen nu het nog kan. Zijn ogen werden vochtig en ondanks alle moeite die hij ertegen deed, vloeide een traan langzaam uit zijn oog om over zijn wang naar beneden te kruipen. Ze stak haar hand uit. Hij verstijfde, want ze deed het echt. Ze streelde langzaam de traan weg en keek hem verdrietig aan. Hierop volgde een compleet tranenfestijn, over zijn wangen biggelend in stilte. Ik wil een knuffel, ik wil dat ze me heel, heel goed vasthoudt, ik wil dat ze mijn muren kapotmaakt, want ik kan het niet. Maar ondanks haar dichtbij-zijn, bleef ze op afstand.
Natuurlijk, dat was het; het was vriendschappelijk, ze had medelijden met zijn verlegen- en zieligheid. Toch bleef zijn hart te snel kloppen en voelde hij zijn aderen pulseren in al zijn ledenmaten. Kon hij nog weg? Om zich heen kijkend trok hij de conclusie dat dat inderdaad kon, maar hij wou niet. De stilte was duidelijk aanwezig, ondanks de harde muziek uit het café op de achtergrond. Oh had hij binnen maar wat meer bier gedronken, had hij maar het lef om uberhaupt zijn mooie mond open te trekken. De gedachtestroom stopte acuut omdat ze over zijn haar aaide.
Bij iedere aanraking kwam er weer een traan, en werd de mengeling van angst en verlangen groter. 'Wat is er toch..?' vroeg de engel zachtjes. 'Het spijt me', was het enige wat hij eruit kon krijgen, 'ik kan maar beter naar huis gaan.'. 'Waarom?' -Omdat ik bang ben!- 'Ik weet het niet.' Hij begon te lopen, maar ze greep hem bij de schouders. 'Godverdomme, al weken staren wij elkaar avonden lang aan, al weken heb ik je naar buiten willen slepen om je eindelijk eens van dichtbij te zien, en nu ga je weg?' Hun neuzen raakten elkaar bijna. Hij staarde haar met grote ogen aan en zei niets. Voor het eerst zag hij haar ogen van zo dichtbij, en ze gingen niet van hem weg. Nu kon hij niet meer weg. Ze sleurde hem tegen zich aan, wetende dat hij niets liever wou dan haar schouders nat huilen en stiekem met zijn neus langs haar nek gaan om haar geur op te snuiven.
Het duurde even voordat hij zijn lamme armen en handen kon instrueren om haar vast te houden en haar te aaien. Waaraan had hij dit verdient? Om in de armen van een engel te liggen? Hij voelde haar versnelde adem in zijn nek, lekker warm zo in de kou. Hij besloot haar niet meer los te laten. Haar vingers maakten onzichtbare spoortjes op zijn rug, van boven naar onder, om te stoppen om in zijn nek te kriebelen.
Dat moest ze niet doen. Daar kon hij niet tegen. Een warmtestroom schoot door zijn ruggengraat tot in de puntjes van zijn vingers. Hij wilde zachtjes in haar nek bijten, maar bedacht zich. Ze wilde hem misschien alleen maar troosten, terwijl hij in een staat van ultieme geilheid verkeerde. De tranen begonnen in ieder geval op te drogen. Ze duwde hem ietsje weg, zodat hun wangen langzaam langs elkaar wreven totdat hun lippen elkaar bijna raakten. Bijna. In zijn gedachten smolt hij ineen tot een plasje op de vloer. Zijn onderlip trilde. Ze gaf er een kusje op.
Dat is niet vriendschappelijk, ik wil meer! Maar er kwam niet meer. En hij was zeker te bang om erom te vragen, of het zomaar te doen. Dus was zijn enige optie haar smekend aan te kijken en haar nog steeds half vast te houden. 'Wou je meer..?' fluisterde ze hem in zijn oor. Elke vezel in zijn lichaam schreeuwde 'ja', maar hij zei weer niets en deed zijn ogen dicht. Kom maar op. Ze duwde haar voorhoofd tegen dat van hem, waardoor hij zichzelf dwong zijn ogen open te doen en haar aan te kijken. Het is maar enkele centimeters, maar een van de meest gevoelige en belangrijke bewegingen die er zijn; die van twee voorhoofden tegen elkaar, veranderd in twee paar lippen op elkaar. Ze duwde haar neus zachtjes tegen die van hem en glimlachtte. Ze trok zijn hele lichaam dicht tegen zich aan. Hij voelde de vingers van haar andere hand kriebelen in zijn nek. Ze duwde zijn hoofd ietsje dichterbij, totdat hij haar adem kon voelen en haar lippen bijna kon proeven.
Direct daarna voelde hij ze ook, ze kusten zachtjes op die van hem, veel te lang, en veel te zacht. Ze trok haar hoofd naar achteren, hij bewoog met haar mee. Zijn angst raakte steeds meer verdreven door de warmte die in elektrische schokjes door zijn lichaam kroop. Voorzichtig gluurde hij onder zijn oogleden door, zag dat haar ogen dicht waren, en waagde het erop. Hij opende zijn mond langzaam, totdat zijn tong die van haar kon ontmoeten. Elkaar kussend en zachtjes bijtend stonden ze daar, in het steegje achter het café. Hij wilde in haar wegsmelten, hij wilde haar opeten. Zijn vingers gleden over haar rug en volgden elke ronding in haar dicht tegen hem aangeklemde lichaam. Ze hijgde zachtjes in zijn nek, en begon in zijn oor te fluisteren; 'PIEP! PIEP! PIEP! PIEP! PIEP!'. Hij deed de wekker uit, stond op en begon glimlachend aan een nieuwe, eenzame dag.