Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2009, 15:57
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Heb een tijd geleden 2x speakers gekocht en 1x midicontroller. Heb daarna weinig niks meer van dit bedrijf gehoord, kreeg wel melding dat de speakers binnen waren maar van de midicontroller tot op heden niets.. (dus ook niks afgehaald) Heb ze gemaild en gezegd dat ik van de koop af wil en dat ik al 225 euro heb betaald. Ze zeggen dat ze me hebben gebeld en ik juist niks meer heb laten horen. Heb onderhand al bij een andere zaak deze producten gekocht en thuis staan....

Iemand advies wat ik het beste kan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2009, 16:24
Vinniebar
Vinniebar is offline
Citaat:
Koopt u een apparaat, en hebt u met de verkoper afgesproken wanneer u het apparaat thuis krijgt? Dan moet hij zich daar aan houden. Maar misschien heeft de verkoper een goede reden waarom hij het product nog niet kan bezorgen. Bel daarom even met de verkoper en kijk of u een andere afspraak kunt maken over de bezorging.

Hoe snel moet u de producten krijgen?

In de wet staat dat u het product uiterlijk binnen dertig dagen moet krijgen. Dit geldt voor alle producten die u koopt via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Maar dit kan ook anders zijn. Als een verkoper bij een product zegt dat het binnen vijf werkdagen te leveren is, moet hij zich aan die afspraak houden.

Kan de verkoper u het product niet bezorgen, omdat het op is? Of zelfs omdat de fabriek is afgebrand? Dan moet de verkoper u dat meteen laten weten. Hij moet u dan zo snel mogelijk uw geld terugbetalen. De verkoper moet dit in elk geval binnen dertig dagen doen nadat u hebt gehoord dat het product op is.
www.consuwijzer.nl
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Heb een tijd geleden 2x speakers gekocht en 1x midicontroller. Heb daarna weinig niks meer van dit bedrijf gehoord, kreeg wel melding dat de speakers binnen waren maar van de midicontroller tot op heden niets.. (dus ook niks afgehaald) Heb ze gemaild en gezegd dat ik van de koop af wil en dat ik al 225 euro heb betaald. Ze zeggen dat ze me hebben gebeld en ik juist niks meer heb laten horen. Heb onderhand al bij een andere zaak deze producten gekocht en thuis staan....

Iemand advies wat ik het beste kan doen?
Als je het via internet hebt gekocht kan je er binnen 7 dagen na levering (of daarvoor dus) kosteloos van af. Heb je het in de winkel gekocht dan gelden er andere regels. Dus hoe en waar heb je het gekocht?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 09:46
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
in een winkel. op mn aankoopbewijs staat verder niks over het termijn waarin ik t moet betalen, iets over een levering ofzo. alleen een handtekening en de prijs. ik heb de spullen overigens niet ontvangen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 19:16
Verwijderd
Hoe lang is het geleden? Staat er een datum op de bon?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 22:41
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
5 maanden geleden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 00:38
Verwijderd
Je verhaal is nogal onduidelijk. Heb je nou wel of niet betaald? En wanneer heeft het bedrijf aangegeven dat de boxen er waren?

In principe kan je gewoon een brief schrijven dat het bedrijf is verzuim is geweest de boxen binnen redelijk termijn te leveren en dat je nu niet meer geinteresseer bent in het product. Je ontbindt de overeenkomst. Als je wel al betaald heb, wordt het lastig om je geld terug te krijgen als het bedrijf het er niet mee eens is. Anders ben je klaar als je een brief schrijft.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 11:28
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Ik heb de helft van het bedrag betaald. Ik zou het overige deel betalen als zij de overige bestelling in huis hadden, daar heb ik nooit wat van gehoord. Van de speakers heb ik een maand na aankoop iets van gehoord. Maargoed... Naar dat geld kan ik dus wel fluiten?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 17:22
Verwijderd
In principe is het redelijk dat je alleen de speakers afneemt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 08:31
Verwijderd
je kan bij wederkerige tekortkomingen, de verbintenis ontbinden. dus het kan.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 16:10
remy476
remy476 is offline
nouja, als je 5 maanden wacht op je spullen is toch ook niet normaal. Als ik die shit niet in 2 weken had gehad was k al naar die shop gegaan en had mijn geld terug geëist. Nu ben je lekker laat.

Neemt niet weg dat je gewoon je geld terug moet kunnen krijgen/ de spullen alsnog moet afnemen.
Reageren

Regels voor berichten