Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2009, 20:47
Go
Go is offline
In mijn kamer ligt een dubbele vloer, geplaatst door de verhuurder. Bovendien bevinden zich bij de radiator twee gaten voor de radiatorbuizen. Door de combinatie van de dubbele vloer en de twee gaten in de vloer komen er muizen in mijn kamer. Niet echt een fijne gedachte, te meer als je soms letterlijk eentje voorbij ziet vliegen.

Na eerst zonder succes gewone bestrijdingsmiddelen te hebben gebruikt, dacht ik eraan de gaten dicht te stoppen. Ik dacht aan pur, maar dat leek mijn huisbaas niet zo'n goed idee. Mijn vraag aan jullie is of jullie iets weten waarmee je de gaten dicht kunnen stoppen dat bovendien niet duurzaam vastzit, zodat ik geen conflicten met mijn huisbaas krijg. Een doekje kan natuurlijk, maar die wroeten de muizen volgens mij zo los.

N.B. De discussie of het standpunt van de huisbaas houdbaar is, is een andere discussie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2009, 21:39
Paperz
Paperz is offline
volgens mij moet je iets van staalwol erin proppen.. sinds muizen daar niet zo goed tegen kunnen... (iig ik geloof dat dat het was, het kan ook iets zijn met een soortgelijke naam :x )
Oud 27-02-2009, 08:04
ganralph
ganralph is offline
koop voor een paar cent een staalsponsje. dit is een bolletje ijzerdraad dat je redelijk uit elkaar kunt trekken en in de gewenste vorm kunt frommelen.

het is metaal, dus ze zullen er niet doorheen knagen. zorg dat het goed vast zit (veel er in proppen) en het zou moeten werken. die dingen zijn ook goed voor isolatiegaten, omdat ze het niet luchtdicht afsluiten zoals purschuim.

kijk vervolgens heel goed naar alle mogelijke gaten en routes die de muizen kunnen nemen. als er onder je dubbele vloer nog een gat zit, hebben ze dit snel gevonden als je hun aanvankelijke ingang afsluit.

andere remedie:
neem een kat of vraag aan iemand met een kat een beetje gebruikt kattegrit. als je huis naar kat ruikt, blijven de muizen wel weg.

en nog een geruststellende wijsheid uit de oude doos:
als je muizen hebt, heb je iig geen ratten
Oud 28-02-2009, 14:39
T_ID
T_ID is offline
Purschuim werkt prima hoor. Alleen even zorgen dat je niet in één keer teveel gebruikt. Achteraf even krant eronder en bijschaven, klaar.
Oud 28-02-2009, 15:18
Mobius
Mobius is offline
Hoe groot zijn die gaten in diameter?
Oud 01-03-2009, 16:59
Go
Go is offline
Ik heb het probleem inmiddels opgelost door staalwol in de gaten te stoppen. De gaten zijn trouwens vrij klein (diameter van 1 cm). Bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 10:53
Mobius
Mobius is offline
Kunnen muizen daar door? Goed dat het probleem opgelost is.
Oud 02-03-2009, 12:39
ganralph
ganralph is offline
een muis heeft maar een opening nodig die zo groot is als zijn schedel. de rest is angstaanjagend beweeglijk
en ja, er bestaan genoeg muizensoorten met een kop van minder dan 1 cm.
Oud 03-03-2009, 16:23
Adore
Adore is offline
Ja, muizen kunnen zich door het minimale heen wurmen, da's soms echt bijna eng. Op mijn voormalige werk hadden we last van muizen, waardoor we alle chocola 's avonds in kratten stopten. Die hadden in het deksel een heel kleine opening om veiligheidspinnen in te kunnen stoppen voor verzending. Muizen weten zich er doorheen te persen, ratten overigens ook. Vaak was ook daar het snoepgoed nog aangevreten, dus dan wéér een andere oplossing zoeken.

Je kunt ook (in overleg met je verhuurder) de ongediertebestrijding bellen. Zij weten er zoveel meer vanaf. Zeker als je een dubbele vloer hebt, vaak nestelen ze zich daar ook nog tussen en weten ze wel weer andere uitwegen te vinden..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten