Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2009, 10:04
crazycat
crazycat is offline
ik merk al een tijdje iets raar op, ik kijk al een paar jaar een beetje wazig, (kan alles zien behalve in de verteen dan aleen een klein beetje wazig amarkan alles nog zien)

maar in de ochtend zie ik gewoon perfect scherp en hoe later het word hoe minder scherp het word, in de avond kan ik niet eens een treinboord lezen als ik er 10 stappen vandaan sta

wtf is dit en hoe kan ik dit fixe?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 11:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Naar de opticien, dan krijg je een bril of lenzen en heb je er in elk geval minder last van. Maar het kan door stress en vermoeidheid komen dat je niet altijd even scherp ziet, dus dat is wel een beetje lastig met welke sterkte je dan moet hebben.
Oud 10-04-2009, 11:18
ganralph
ganralph is offline
dingen die 's ochtends beter zijn dan 's avonds hebben idd al snel te maken met vermoeidheid. Als je dit elke dag hebt (ik ga ervan uit dat je niet elke dag uitgeput bent), dan betekent dit volgens mij dat je ogen 's ochtends inspanning moeten leveren om scherp te kijken.
Oftewel: je hebt een sterkte, maar je kunt dit zelf nog - voor beperkte tijd - bijstellen. Ga naar een goeie opticien: die hoort wel te weten hoe je dit aan kunt pakken met bril of lenzen.

Mocht je regelmatig last hebben van vermoeidheid of hoofdpijn, dan heb je kans dat dat ook vermindert: je geeft je ogen rust als je een goede bril draagt en je hoeft je niet meer de hele dag (onopgemerkt) in te spannen.
Oud 10-04-2009, 15:41
crazycat
crazycat is offline
uhm , ik slaap nu 4 uur per dag en werk 6 dagen in de week dus kan vermoeidheid zijn
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 15:44
Verwijderd
Dat je moe bent omdat je weinig slaapt wil niet zeggen dat je daardoor minder goed gaat zien, maar omgekeerd is 't zeker waar; als je niet goed kan zien, word je sneller moe (omdat je je moet inspannen om goed te zien). Laat gewoon je ogen eens opmeten bij een opticien, dan weet je waar je aan toe bent.
(En 4 uur per dag slapen is echt heel weinig, daar kan je vast wel 6 uur van maken als je dat zou willen...)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 10:08
Anna17J
Anna17J is offline
Het kan ook best zijn, dat jij een milde vorm hebt van nachtblindheid (geen idee of dat zich zo ontwikkeld, ik verzin gewoon iets hoor! Dus je hoeft niet bang te worden!!). Mensen die dus overdag prima kunnen zien, maar in de avond/nacht niet meer. Die mensen houden dan ook zo lang mogelijk het licht aan etcetera.
Echter, vermoeidheid klinkt logischer ja! Ik zou gewoon naar de opticien gaan, het probleem voorleggen en vragen of ze jouw ogen wil opmeten. Dat is zo gebeurt en dan weet je tenminste wat er aan de hand is. Je zou ook naar de oogarts kunnen gaan (daar ben ik heengegaan toen ik 10 en 11 jaar was)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten