Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je kunt chocola op zoveel manieren bitter maken en ik ervaar pure chocola ook niet als bitter maar goed |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Pure chocola is geloof ik niet veel meer dan 50%. Vanaf 65 is de smaak dan ook veel bitterder.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Er staat namelijk dat je er blind een rode óf een witte bal bij doet, je weet dus niet welke er in zit. Er zat al een witte bal in, dus als je er vanuit gaat dat je die hebt gepakt, is de andere bal óf wit óf rood. Een kans van 1 op 2 dus dat je de witte erin hebt gedaan en die er dus weer uitpakt.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
BTW: hier kunnen we ook nog een beetje afkijken. ![]() Laatst gewijzigd op 29-11-2004 om 02:06. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Volgens mij, in ieder geval ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je trekt er 1 uit. Als je er 1 witte in hebt gedaan is de kans dat je een witte pakt 100 % je hebt 2 mogelijkheden om een witte te pakken of je pakt de ene witte of de andere als je er een rode bij doet is de kans op een witte 50% er zijn 2 mogelijkheden of je pakt een witte of je pakt een rode in totaal dus 4 mogelijkheden. waarvan je bij 3 mogelijkheden een witte pakt lijkt me dus 3/4 |
![]() |
|
![]() |
Ja, maar het gaat niet om de kans dat je twee witte pakt, het gaat om de kans dat wanneer je een witte pakt de tweede bal ook wit zal zijn. De kans op twee keer wit is idd 3/4, maar wat is de kans op nog een keer wit nadat je al een witte gepakt hebt? Je hebt inderdaad 4 mogelijkheden, maar mogelijkheid 1 heb je al, dus er zijn er nog 3 over.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
hij is weg vorig jaar niet opgemerkt ? ![]() ruzie emt de vpro ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ik wist van niets over ruzie met de vpro. echt balen, ik vond hem precies de juiste persoon voor die quiz, omdat het anders veeeelste saai zou zijn.. ![]() |
![]() |
|
Vraag 1: Een wijnglas gaat zingen als je met een natte vinger over de rand wrijft. Wat gebeurt er met de toonhoogte als je het glas vult?
A. Die wordt lager B. Die wordt hoger. C. Die blijft gelijk. die wordt lager, hebben we op school uitgeprobeerd Vraag 2: Waarom kijken mensen soms in de lucht wanneer je ze een vraag stelt? A. Om een antwoord te ontwijken. B. Om te verhullen dat ze gaan liegen. C. Om zich beter te concentreren. om zich beter te concentreren, zei m'n moeder.. B is 't sowieso niet want dan kijk je meestal de ander juist aan om 't geloofwaardig over te laten komen.. (toch??) Vraag 3: Wat gebeurt er als je een fles vacuüm trekt die voor de helft gevuld is met water? A. Het water wordt eerst warmer en dan kouder. B. Het water wordt warmer. C. Het water wordt kouder. ook op school uitgeprobeerd, uiteindelijk was 't kouder. of het eerst warmer en dan kouder wordt kan dus ook.. Vraag 4: Een geoefend zwemmer probeert in water van 37 graden Celsius snel zes kilometer te zwemmen. Wat gebeurt er? A. Hij gaat langzamer dan hij verwacht, want in warm water geven zijn slagen hem minder stuwkracht. B. Hij gaat sneller dan hij verwacht, want zijn spieren hebben de optimale temperatuur. C. Hij haalt de finish niet. geen idee Vraag 5: Een droge spons drijft in een emmer met water en zuigt zich langzaam vol. Wat gebeurt er met het waterpeil? A. Het stijgt. B. Het blijft gelijk. C. Het daalt. is ook uitgeprobeerd 't bleef gelijk.. is ook wel logisch..... die spons zuigt zich vol water dat gaat dus uit die emmer maar die spons zakt dieper het water in dus stijgt het waterpeil weer... dat componseert elkaar wel ongeveer Vraag 6: Wraoam is dzee tkset znoedr veel mietoe rdlieejk te lzeen? A. Omdat we de woorden als patronen blijven herkennen. B. Omdat de letters steeds op dezelfde wijze verplaatst zijn. C. Omdat een paar woorden wel gewoon leesbaar zijn. A lijkt me logisch.. als er midden in een tekst een typfout staat ofzo heb ik dat ook vaak niet door... Vraag 7: Plak stippen op alle zestig hoekpunten van een voetbal. Verplaats de stippen naar het midden van de naden. Heb je voldoende aan zestig stippen? A. Ja, je hebt precies zestig stippen nodig. B. Ja, je houdt zelfs dertig stippen over. C. Nee, je hebt negentig stippen nodig. een meisje uit m'n klas heeft het in het klein uitgeprobeerd daaruit bleekd at het C moet zijn ofzo... m'n natuurkunde leraar zei ook dat het meer moest zijn.. ook wel logisch eigenlijk want aan elk hoekpunt zitten (dacht ik) 3 ribben weer.. net als een kubus 8 hoekpunten en 12 ribben... Vraag 8: Hoe kun je kleur laten zien op een zwart-wit televisie? A. Door een chromodigitaal signaal met het beeld mee te sturen. B. Door het kleursignaal vijftig maal per seconde aan en uit te zetten. C. Door snel afwisselend zwarte en witte vlakken te vertonen. dat was toch een tijdje terug in BlinQ? dacht ik iig Vraag 9: Hoe wisten mensen zich voor het eerst immuun te maken tegen pokken? A. Ze stopten gedroogde en gemalen korsten van pokkenpatiënten in hun neus. B. Ze aten vlees van koeien met koepokken. C. Ze brachten pus van pokkenpatiënten onder hun huid aan. ik denk B net als wanneer je inge-ent wordt, hierdoor maak je antistoffen aan en wordt je immuun. schijnt dat we dat ook met ANW hebben gehad maar dat weet ik niet meer ... Vraag 10: Je maakt al fietsend een scherpe bocht. Welk wiel draait het snelst? Voor- en achterwiel zijn even groot en de banden zijn keihard opgepompt. A. Het voorwiel. B. Het achterwiel. C. Beide wielen draaien even snel. volgens m'n leraar het voorwiel... Vraag 11: Een vrouw krijgt testosteron toegediend. Zij zal: A. Agressief gedrag gaan vertonen. B. Dominant gedrag gaan vertonen. C. Meer geneigd zijn risico's te nemen. die weet ik niet.. ik zou zeggen b maar dat is een gok... Vraag 12: Waarom drogen in afwasmachines voorwerpen van zacht plastic slechter dan die van hard plastic? A. Omdat zachte plastics warmte slecht geleiden. B. Omdat zachte plastics blijvend waterafstotend zijn. C. Omdat op zachte plastics altijd zeepresten achterblijven. geen idee Vraag 13: Welk effect heeft bittere chocola op de gezondheid? A. De polyfenolen in de cacao verhogen de bloeddruk. B. De flavonoïden in de chocola vangen veel vrije radicalen weg. C. De vele meervoudig onverzadigde vetten verkleinen de kans op hart- en vaatziekten. C volgens m'n moeder iig.. ik heb zelf geen idee maar ik geloof haar wel ![]() Vraag 14: Waarom wippen duiven tijdens het lopen met hun kop? A. Om hun evenwicht te bewaren. B. Om indruk te maken op andere duiven. C. Om beter te zien. om beter te zien... klinkt wel logisch die uitleg hierboven, zodat ze niet steeds hun beeld hoeven te veranderen Vraag 15: Een trein rijdt tijdens het passeren van een station met vijftig kilometer per uur van het begin naar het eind van een perron van honderd meter. Halverwege schiet je een tennisbal met vijftig kilometer per uur naar achteren vanaf de achterkant van het laatste rijtuig. Waar komt die bal terecht? A. Rond het begin van het perron. B. Rond het midden van het perron. C. Rond het eind van het perron. rond het midden omdat die trein vooruit gaat en die bal achteruit wat precies elkaar componseert dan... Vraag 16: Je hebt een zak met een witte bal. Je doet er blind een rode of witte bal bij. Vervolgens haal je één bal uit de zak. Die blijkt wit te zijn. Hoe groot is de kans dat de resterende bal ook wit is? A. 1/2. B. 2/3. C. 3/4 staat hierboven ergens een duidelijke uitleg he, met die tekening ![]()
Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 15:23. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
[QUOTE]Krekker schreef op 29-11-2004 @ 23:57 :
[B]In mijn eerder post had ik het fout. Uitgaande van twee verschillende beginsituaties krijg je het volgende: [afbeelding] De kans is dus 2/3 ![]() [size=1]Sorry voor mn slechte muisvaardigheid btw, had geen zin Kan kloppen , maar de meesten gingen er van uit, denk ik, van de vraag: Wat is de kansdat je een witte bal pakt als je al een witte bal heb gepakt. Dan is de kans 1/2. Als je het bekijkt als de kans om de 2 witte ballen te pakken uit de drie ballen dan is het 2/3. Het is dus een principe van interpretatie.
||
![]() |
[QUOTE]I love stars schreef op 14-12-2004 @ 18:20 :
[B] Citaat:
jij snapt het gewoon niet 2/3 s de kans nadat je al 1 witte bal hebt gepakt |
![]() |
|
Leuk leuk leuk
Vraag 1: Een wijnglas gaat zingen als je met een natte vinger over de rand wrijft. Wat gebeurt er met de toonhoogte als je het glas vult? A. Die wordt lager. B. Die wordt hoger. C. Die blijft gel ijk. Vraag 2: Waarom kijken mensen soms in de lucht wanneer je ze een vraag stelt? A. Om een antwoord te ontwijken. B. Om te verhullen dat ze gaan liegen. C. Om zich beter te concentreren. Vraag 3: Wat gebeurt er als je een fles vacuüm trekt die voor de helft gevuld is met water? A. Het water wordt eerst warmer en dan kouder. B. Het water wordt warmer. C. Het water wordt kouder. ![]() Vraag 4: Een geoefend zwemmer probeert in water van 37 graden Celsius snel zes kilometer te zwemmen. Wat gebeurt er? A. Hij gaat langzamer dan hij verwacht, want in warm water geven zijn slagen hem minder stuwkracht. B. Hij gaat sneller dan hij verwacht, want zijn spieren hebben de optimale temperatuur. C. Hij haalt de finish niet. Vraag 5: Een droge spons drijft in een emmer met water en zuigt zich langzaam vol. Wat gebeurt er met het waterpeil? A. Het stijgt. B. Het blijft gelijk. C. Het daalt. Vraag 6: Wraoam is dzee tkset znoedr veel mietoe rdlieejk te lzeen? A. Omdat we de woorden als patronen blijven herkennen. [B]B. Omdat de letters steeds op dezelfde wijze verplaatst zijn.[B] C. Omdat een paar woorden wel gewoon leesbaar zijn. Vraag 7: Plak stippen op alle zestig hoekpunten van een voetbal. Verplaats de stippen naar het midden van de naden. Heb je voldoende aan zestig stippen? A. Ja, je hebt precies zestig stippen nodig. B. Ja, je houdt zelfs dertig stippen over. C. Nee, je hebt negentig stippen nodig. Vraag 8: Hoe kun je kleur laten zien op een zwart-wit televisie? A. Door een chromodigitaal signaal met het beeld mee te sturen. B. Door het kleursignaal vijftig maal per seconde aan en uit te zetten. C. Door snel afwisselend zwarte en witte vlakken te vertonen. Vraag 9: Hoe wisten mensen zich voor het eerst immuun te maken tegen pokken? A. Ze stopten gedroogde en gemalen korsten van pokkenpatiënten in hun neus. B. Ze aten vlees van koeien met koepokken. C. (sorry vraagje perongeluk geknipt) Vraag 10: Je maakt al fietsend een scherpe bocht. Welk wiel draait het snelst? Voor- en achterwiel zijn even groot en de banden zijn keihard opgepompt. A. Het voorwiel. B. Het achterwiel. C. Beide wielen draaien even snel. Vraag 11: Een vrouw krijgt testosteron toegediend. Zij zal: A. Agressief gedrag gaan vertonen. B. Dominant gedrag gaan vertonen. C. Meer geneigd zijn risico's te nemen. Vraag 12: Waarom drogen in afwasmachines voorwerpen van zacht plastic slechter dan die van hard plastic? A. Omdat zachte plastics warmte slecht geleiden. B. Omdat zachte plastics blijvend waterafstotend zijn. C. Omdat op zachte plastics altijd zeepresten achterblijven. Vraag 13: Welk effect heeft bittere chocola op de gezondheid? A. De polyfenolen in de cacao verhogen de bloeddruk. B. De flavonoïden in de chocola vangen veel vrije radicalen weg. C. De vele meervoudig onverzadigde vetten verkleinen de kans op hart- en vaatziekten. Vraag 14: Waarom wippen duiven tijdens het lopen met hun kop? A. Om hun evenwicht te bewaren. B. Om indruk te maken op andere duiven. C. Om beter te zien. Vraag 15: Een trein rijdt tijdens het passeren van een station met vijftig kilometer per uur van het begin naar het eind van een perron van honderd meter. Halverwege schiet je een tennisbal met vijftig kilometer per uur naar achteren vanaf de achterkant van het laatste rijtuig. Waar komt die bal terecht? A. Rond het begin van het perron. B. Rond het midden van het perron. C. Rond het eind van het perron. Vraag 16: Je hebt een zak met een witte bal. Je doet er blind een rode of witte bal bij. Vervolgens haal je één bal uit de zak. Die blijkt wit te zijn. Hoe groot is de kans dat de resterende bal ook wit is? A. 1/2. B. 2/3. C. 3/4. Ik gok veel maar ik heb toch het idee dat veel dingen op te zoeken zijn en hij makkelijker is dan voorgaande jaren. + ik doe dit allemaal ter plekke zonder opzoeken.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ook neit avan die speciale 75% chocola |
![]() |
|
![]() |
dit dacht ik zelf
1B 2C 3A 4C 5A 6A 7B 8C 9C 10A 11A 12B 13C 14A 15B 16B maar dat die toon lager wordt... hm... daar ga ik dan nog eens goed over denken. we zijn ervanuit gegaan dat het glas tot aan de waterrand niet meetrilt, waardoor de golflengte hoger wordt en de frequentie lager. Misschien trilt het water juist mee en produceert het zelf ook geluid?
|
![]() |
|
|