Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2009, 18:06
StephanNL
StephanNL is offline
Hallo,

Ik heb harde lenzen sinds vandaag het is mijn eertse keer.
Maar ik ben vergete hoe je ze ook alweer schoon maakt en wat voor spul ik s'morgens moet gebruiken om ze in te doen en welke niet.

Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen (Ik weet dat het een stomme vraag is )
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 18:27
Verwijderd
Als het goed is staat het op het flesje wat je er mee moet doen Als dat er niet op staat, dan moet je maar terug naar de opticien, want schoonmaakvloeistof wil je niet in je oog.

Ik moest m'n harde lenzen schoonmaken met twee druppels schoonmaakvloeistof, in m'n palm van m'n hand de lens een beetje schoonwrijven, dan afspoelen met water en vervolgens de lens in de bewaarvloeistof (dat was bij mij 't zelfde als de inzetvloeistof).
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 19:11
Verwijderd
Wat Andijvie zegt.

Ik heb harde lenzen en alles-in-een-vloeistof.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 21:43
StephanNL
StephanNL is offline
Dankje voor jullie antwoorde
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 12:59
StephanNL
StephanNL is offline
Sorry maar ik heb nog een vraagje ik heb nogal drogen ogen weten jullie hoe dat kan ik had dat eergistere niet en die dagd aar voor ook niet alleen nu
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Sorry maar ik heb nog een vraagje ik heb nogal drogen ogen weten jullie hoe dat kan ik had dat eergistere niet en die dagd aar voor ook niet alleen nu
Als je net begonnen bent met het dragen van lenzen, is dat heel normaal; je ogen moeten echt aan die lenzen wennen. Draag ze niet te lang, als je het idee hebt dat je ze te lang in hebt, doe ze dan uit. Als het goed is heeft je opticien je ook uitgelegd hoeveel uur je ze per dag in mag houden in het begin en hoe je moet opbouwen, hou je daar aan, maar nogmaals; als het te lang is, hou ze dan niet in omdat het volgens het schema moet, geef je ogen de kans te wennen.

(Ik begon geloof ik met 2 uur, daarna iedere dag 2 uur erbij, maar ik heb ze ook een paar dagen achter elkaar 8 uur ingehad zonder te verhogen naar 10 uur, gewoon omdat m'n ogen te gevoelig waren.)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 13:42
StephanNL
StephanNL is offline
Citaat:
(Ik begon geloof ik met 2 uur, daarna iedere dag 2 uur erbij, maar ik heb ze ook een paar dagen achter elkaar 8 uur ingehad zonder te verhogen naar 10 uur, gewoon omdat m'n ogen te gevoelig waren.)
Ik ben het nou gewend bedankt voor je antwoord alweeer ^^
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 13:43
kriss
kriss is offline
Ik heb ook sinds kort harde lenzen.
Als je droge ogen krijgt moet je voordat je je lenzen indoet, even een druppeltje lenzenvloeistof in je lens doen.
Dan kan je ze gemakkelijker indoen en heb je minder last van droge ogen.
Dit was in elk geval het geval bij mij.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten