Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2010, 13:49
willempiee
willempiee is offline
Halloooo

Ik heb nu al een tijdje -1,25 maand-lenzen (Specsavers, HEMA) maar dat bevalt me niet echt.
Vooral omdat ik ze kwijt raak en constant moet schoonmaken.
Dus ik ben nu eigenlijk opzoek naar dag lenzen die ik via internet kan bestellen, maar er is zoveel keus...
Ik stel het erg op prijs als iemand mij een beetje op weg kan helpen.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 14:54
honkballertje
honkballertje is offline
wtf je lenzen kwijt raken?
lol
beter berg je ze gewoon netjes op in het doosje wat je daarvoor hebt gekregen en stop je in dat doosje gelijk lenzenvloeistof. als je de lenzen dan de volgende dag in doet hoef je niks meer school te maken (als je het goed doet). anders kan je altijd nog wet extra lenzenvloeistof in het bolletje van je lens doen voor het inzetten dan gaat de lens ook lekkerder/makkelijker in.

daglenzen zijn kansloos
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 16:55
Scoot
Scoot is offline
Ik begrijp je probleem absoluut niet. Waarom zou je lenzen die je op internet besteld niet kwijtraken en niet moeten schoonmaken? De enige remedie tegen je problemen is een bril, volgens mij. 8-)

Maar als je gewoon een flesje lenzenvloeistof en het lenzenbakje in je badkamer zit, zou je geen problemen moeten hebben?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 16:56
33
33 is offline
Ik heb zelf zachte maandlenzen en het bevalt me wel. Ik maak ze gewoon s'avonds snel schoon zodat ik dat niet s'ochtends hoef te doen. Daglenzen lijken me onhandig.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 19:04
Volk
Volk is offline
Ik zou sowieso eerder daglenzen bij specsavers halen dan van internet. En het gaat je slordigheidsprobleem niet oplossen. Dus gewoon netter met je lenzen omgaan en anders gewoon een bril dragen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 19:40
mxshaun
mxshaun is offline
air optix aqua - daily disposible van Ciba

of soflens daily van B&L

Maargoed, ga lekker naar een zelfstandige optometrist, want specsavers is een van de vele slechte ketens. Bij een zelfstandige optometrist geeft hij gratis een oogonderzoek en hij bestelt de lenzen voor je. Op internet kopen kan ook, maar dan krijg je dus geen advies over welke lenzen het beste bij je passen. En je kunt ze op internet niet inruilen voor andere. Bij een optometrist wel.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 21:02
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik heb zelf zachte maandlenzen en het bevalt me wel. Ik maak ze gewoon s'avonds snel schoon zodat ik dat niet s'ochtends hoef te doen. Daglenzen lijken me onhandig.
ik maak mn lenzen nooit schoon. gewoon uit doen en in je lenzenbakje. beetje lenzenvloeistof erbij en de volgende dag zijn ze weer helemaal goed. alleen ff goed kijken of er geen vuiltje het bakje in is gegaan en op/in je lens ligt. ligt die er wel ff het vuiltje eruit halen; beetje lenzenvloeistof op de lens en inzetten.

@TS je bakje/doosje met daglenzen kan je ook kwijtraken en dan heb je voor de komende tijd helemaal geen lenzen (en dat is geen pretje)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 21:11
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
ik maak mn lenzen nooit schoon. gewoon uit doen en in je lenzenbakje. beetje lenzenvloeistof erbij en de volgende dag zijn ze weer helemaal goed. alleen ff goed kijken of er geen vuiltje het bakje in is gegaan en op/in je lens ligt. ligt die er wel ff het vuiltje eruit halen; beetje lenzenvloeistof op de lens en inzetten.

@TS je bakje/doosje met daglenzen kan je ook kwijtraken en dan heb je voor de komende tijd helemaal geen lenzen (en dat is geen pretje)
Nu wil ik niet beweren dat het noodzakelijk is echt elke dag je lenzen schoon te maken, maar nooit is onverstandig. Je gelooft toch zeker niet dat alle 'vuiltjes' zichtbaar zijn?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 21:15
willempiee
willempiee is offline
Met daglenzen heb je geen gezeik dat ze vuil worden, als je onverwachts bij iemand gaat slapen heb je geen gezeik (uit doen en weg gooie)

mxshaun, bedankt maar wat moet ik verstaan onder een zelfstandige optometrist?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 06:24
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Nu wil ik niet beweren dat het noodzakelijk is echt elke dag je lenzen schoon te maken, maar nooit is onverstandig. Je gelooft toch zeker niet dat alle 'vuiltjes' zichtbaar zijn?
mee hoor. maar de vuiltjes die wel zichtbaar zijn zijn echt pijnlijk voor je ogen. daarom haal ik die er ff uit (wat bijna nooit gebeurd). zo veel vuiltjes krijg je namelijk niet op je lens als je met schone handen ze in doet dan een dag er meer in je oog rondloopt dan weer met schone handen uit doen en dan netjes zonder eerst ergens anders neer te leggen direct in je lenzenbakje doen beetje lenzenvloeistof erbij en er zal echt niet veel vuil/geen vuil op je lens zitten. prikt de lens trouwens wel tijdens het inzetten haal ik hem er weer uit en maak hem dan wel een keer schoon.

@ TS

uitdoen, weggooien en dan geen nieuwe bij je hebben voor de volgende dag. of ben jij van plan om elke dag extra lenzen in je broekzak te stoppen?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 08:10
Volk
Volk is offline
Citaat:
air optix aqua - daily disposible van Ciba

of soflens daily van B&L

Maargoed, ga lekker naar een zelfstandige optometrist, want specsavers is een van de vele slechte ketens. Bij een zelfstandige optometrist geeft hij gratis een oogonderzoek en hij bestelt de lenzen voor je. Op internet kopen kan ook, maar dan krijg je dus geen advies over welke lenzen het beste bij je passen. En je kunt ze op internet niet inruilen voor andere. Bij een optometrist wel.
Waarom is specsavers zo slecht dan? Ik vind het juist een van de beste die er tussen zit.

Trouwens, als lenzen schoonmaken echt zo'n grote moeite is kun je ook gewoon een waterval lensvloeistof eroverheen laten gaan en hem daarna in een bakske met schone vloeistof leggen. Duurt in totaal nog geen 2 seconden. Ik denk niet dat daglenzen iets voor jou is. Je gaat ze kwijt raken. Al helemaal als je je maandlenzen al kwijtraakt. Je gaat ze vergeten als je ergens blijft slapen of je vergeet op tijd nieuwe te bestellen waardoor je zonder zit.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 08:20
willempiee
willempiee is offline
@honkballer

bijvoorbeeld ja, is altijd makkelijker dan flesje + doosje. en anderzijds heb ik maar -1,25, ik ben dus niet compleet kansloos zonder lenzen/bril.

@Volk
ik ben niet gehandicapt ofzeu
en dag lenzen kwijt raken is geen drama!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Er is wel lenzenvloeistof (no-rub vloeistof) waarbij een nacht weken in de vloeistof genoeg is en je niet ook nog schoon hoeft te wrijven. Die vloeistof is dus wel wat agressiever en sommige mensen krijgen daar geïrriteerde ogen van.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 09:29
Verwijderd
Ik heb idd no-rub vloeistof en gebruik dat alweer bijna 7 jaar, met mijn ogen en lenzen gaat het prima.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 09:54
mxshaun
mxshaun is offline
Citaat:
Met daglenzen heb je geen gezeik dat ze vuil worden, als je onverwachts bij iemand gaat slapen heb je geen gezeik (uit doen en weg gooie)

mxshaun, bedankt maar wat moet ik verstaan onder een zelfstandige optometrist?

Met zelfstandige Optometrist bedoel ik een Optiek zaak dat niet onderdeel is van een keten.

Dus geen: Specsavers, Hans Anders enz. Maar zoek een andere zaak in de buurt. Die zijn meer gericht op service en niet verdienen van geld. Dan probeer je even wat lenzen uit en wanneer je de juiste heb, kun je ze verder bestellen op internet.

Wel handig is om per half jaar of per jaar je ogen even te laten controleren. Er kan van alles mis gaan met het dragen van lenzen..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 12:21
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
@honkballer

bijvoorbeeld ja, is altijd makkelijker dan flesje + doosje. en anderzijds heb ik maar -1,25, ik ben dus niet compleet kansloos zonder lenzen/bril.

@Volk
ik ben niet gehandicapt ofzeu
en dag lenzen kwijt raken is geen drama!
ik heb ook ongeveer zulke slechte ogen (ietsjes slechter) maar als ik geen lenzen in heb kan ik echt pas verkeersborden lezen op het moment dat ik er onderdoor ga. van dichtbij gaat alles idd wel redelijk totdat je over een afstandje moet kijken!

daglenzen moet je waarschijnlijk ook eerst ergens uithalen en kost dus net zo veel tijd als lenzen uit bakje halen en indoen. 's avonds moet je ook een prullenbak zoeken om je lenzen in te gooien dus dat kost net zo veel tijd als in een doosje terug stoppen.

als je trouwens je daglenzen kwijt raakt ben je niet 1 setje kwijt maar waarschijnlijk de hele verzameling. of ga jij ze los van elkaar door het hele huis verspreiden?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 15:27
DoYouRemember?
DoYouRemember? is offline
Ik heb zachte maandlenzen van huis moen, maar het merk is optifree.
Ben hier ontzettend tevreden mee. Doe er vaak langer over dan een maand en ze zijn nog nooit uitgevallen. (:
Ook niet met harde tegenwind, haha.
Ik heb btw -1,75.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten