Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2009, 22:48
bramxp
bramxp is offline
ik wist niet waar ik dit moest laten maar verkrachting is seks tegen zin dus daarom dat ik het hier gooi

de vriendin van een vriend van mij is vanavond verkracht voor de 2e keer door de zelfde gast
en een groep vrienden van hem

en het meisje wil ook geen aangifte doen

ik weet niet wat ik nu moet doen ik heb haar al gebelt dat ze het wel moet doen maar ze is bang omdat hij 17 is dat waneer hij vrij komt dat ze vermoord en verkracht word of zo dus ze is bang

ook wilt ze niet dat haar ouders er achter komen

ik ben nu heel boos/verdrietig weet niet of ik nu moet huilen of iets kapot moet maken voel me namelijk heel verdrietig en boos ben onrustig al 15 min gaan rennen gewoon uit frustratie

ik heb nu dus echt een hekel aan mannen/jongens gekregen (vooral marokanen)
ook al weet ik dat we/ze niet allemaal zo zijn

ja haat mezelf ook dus gewoon omdat ik een man/jongen ben

dit heb ik geschreven omdat ik het gewoon kwijt wil

reageren mag
maar iedereen die kut reageert mag van mij dood vallen

graag niet wissen/slotje daarvoor maar zo voel ik echt
Oud 04-05-2009, 22:54
Mark52
Mark52 is offline
Probeer haar uit te leggen dat hoezeer ze zich er ook voor schaamt..
Ze kan het toch beter aan haar ouders vertellen.
Zij kunnen haar echt het beste helpen.
Als dat niet helpt en het zit je niet lekker kun je altijd nog zelf naar haar ouders toe gaan,
Want ze zullen het toch moeten weten..

Voor nu kan ik je zeggen.. probeer je niet te druk te maken..
hoe erg het ook is het is helaas al gebeurt...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 23:59
AzN
AzN is offline
Erg rot wat je nu met die vriendin doormaakt . Misschien is 't voor haar te vroeg om aangifte te doen of 't aan haar ouders te vertellen en zal ze dit alsnog doen wanneer zij daar zelf klaar voor is.
Op dit moment help je haar waarschijnlijk méér door er voor haar te zijn en er met haar over te praten (als zij hier tenminste behoefte aan heeft). Daarmee ga je jezelf hopelijk minder 'haten', aangezien je aantoont dat niet alle mannen zo zijn .
Oud 05-05-2009, 00:59
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dat is heel erg naar. Besef je alsjeblieft ten eerste dat jij hier niet schuldig aan bent en dat je je dus ook niet schuldig moet voelen. Dat heeft bovendien geen enkel nut. Laat haar merken dat je haar steunt en wees er voor haar als ze wil praten, zodat ze iemand heeft met wie ze het kan delen. Het kan, ondanks alles, toch nuttig zijn om haar aangifte te laten doen aangezien er dan wat mee kan gebeuren. Maar ik kan me best voorstellen dat ze daar op dit moment geen enkele behoefte aan heeft, dus dring het niet aan haar op.

Sterkte, joh.
Oud 05-05-2009, 13:18
DBZ
DBZ is offline
Dat is echt erg man Ik zou zeggen dat ze wel naar de politie moet gaan. Straks verkrachten ze haar of iemand anders nog een keer.
Ik begrijp die mensen echt niet joh... Als ik haar vriend was geweest, waren die kerels nou al dood geweest(of ik)
Je kunt nu misschien niet zo veel doen, maar het enige wat je kunt doen is beseffen dat je er zelf helemaal niks mee te maken hebt. Je moet jezelf niet haten, haat die kerels.
Maar misschien kan die vriend van je er voor zorgen dat ze naar de politie gaat. Het is misschien niet leuk voor haar, maar beter dan dat ze nog een keer verkracht wordt...

Hoelang was het geleden dat het voor de eerste keer gebeurde trouwens?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 13:25
T_ID
T_ID is offline
De zedenpolitie is zeer deskundig, en begrijpen precies gevoelens van schaamte e.d. Ze zijn zeer professioneel en kunnen daar prima mee omgaan. Zelfs als iemand psychisch een wrak is lukt het zo nog om de zaak te verbeteren en aan veel informatie te komen. Daar hoeft ze niet bang voor te zijn.

Iemand die 17 is en een groepsverkrachting pleegt zal zelfs als hij allochtoon is nog wel berecht worden als volwassene, gezien de ernst van het misdrijf. Die zie je lange tijd niet terug als ze aangifte doet.
Oud 05-05-2009, 16:13
DBZ
DBZ is offline
Je moet natuurlijk ook niet het doel van een gevangenisstraf vergeten: de persoon weet hierdoor dat hij zoiets niet mag doen. Dat wist hij waarschijnlijk al, maar hij weet ook dat er een goede kans is dat hij weer opgepakt wordt, als hij het nog een keer doet. Vooral omdat zij door nu aangifte te doen een beetje over haar angst is om het te vertellen(als ze nu dus aangifte doet). Die kerels moeten wel erg dom zijn om haar dan nog een keer iets aan te doen.

@T_ID: Hoezo ''zelfs als hij een allochtoon is''? Ik weet niet zoveel van de rechtbank enzo, maar dat moet toch helemaal niks uitmaken? Vooral voor zoiets, want in die godsdienst is seks voor het huwelijk volgens mij verboden. Als je volgens hun godsdienst minimaal 1 keer in je leven iemand zou moeten verkrachten, zou het pas een verzachtende omstandigheid zijn...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 18:44
I C U
I C U is offline
Citaat:
De zedenpolitie is zeer deskundig, en begrijpen precies gevoelens van schaamte e.d. Ze zijn zeer professioneel en kunnen daar prima mee omgaan. Zelfs als iemand psychisch een wrak is lukt het zo nog om de zaak te verbeteren en aan veel informatie te komen. Daar hoeft ze niet bang voor te zijn.
Daarbij kunnen ze je doorverwijzen naar iemand van Slachtofferhulp, die vaak op de een of andere manier persoonlijke ervaring met dit soort zaken hebben, wat het praten wellicht makkelijker maakt.

Wat jij voor haar kunt doen, is haar steunen, met haar praten (of juist niet), er voor haar zijn dus. Daarbij, jezelf haten heeft geen zin. Jij hebt niets misdaan en om gelijk het hele mannelijke geslacht over een kam te scheren gaat wat ver
Oud 05-05-2009, 19:23
arPos
arPos is offline
-> psych

en ik zou je een flinke portie buitenproportioneel geweld aanraden, maar dat mag ik niet meer dus ik zal meeschapen met ga naar de pliesie...
Citaat:
@T_ID: Hoezo ''zelfs als hij een allochtoon is''? Ik weet niet zoveel van de rechtbank enzo, maar dat moet toch helemaal niks uitmaken?
zou niet moeten, doet het wel.
Oud 05-05-2009, 20:14
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
-> zou niet moeten, doet het wel.
Dat meen je niet?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 02:19
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat meen je niet?
Is politiek
Oud 06-05-2009, 13:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Zullen we daar niet verder over uitwijken? Daar heeft de TS namelijk niets aan.

En ik verplaats die naar Psychologie, omdat dit niet zoveel met seks te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 23:37
bramxp
bramxp is offline
ze is eergister naar de politie geweest
de klootzak zit in de cel

voel me nu al een stuk beter nu ik dit weet

dacht dat jullie dit misschien wel wouden weten
Oud 07-05-2009, 13:43
MMANM
MMANM is offline
Goedzo,

Ik ben vroeger seksueel mishandeld en heb dus een hekel aan mensen die dit doen,
Wel was ik er toen nog niet zeer bewust van maar het is gewoon klote..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 13:44
Myuki
Myuki is offline
Goed dat ze naar de politie is gegaan

Dat er jongens/mannen zijn die dit doen betekent natuurlijk niet dat alle jongens/mannen slecht zijn.
Oud 07-05-2009, 15:28
Verwijderd
Goed dat ze aangifte heeft gedaan..

Citaat:
ja haat mezelf ook dus gewoon omdat ik een man/jongen ben
Dit begrijp ik dan weer niet.. hoop dat je dit niet vaker hebt
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 00:20
Kivat
Kivat is offline
Ik vind het echt heel knap dat ze na de politie gegaan is, er zyn namelijk genoeg meiden die er de rest van hun leven mee rond blijven lopen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 12:59
Nona
Nona is offline
Inderdaad, goed gedaan! Niet alleen omdat het moed vergt, maar ook omdat het gevaar dat hij haar weer komt opzoeken groot is, aangezien hij al twee keer vond dat hij recht had op iets. Dat het niet eenmalig was zal ook helpen in de berechting.

Jezelf haten omdat je een man bent is onzin. Ik hoop dat je dat zelf ook inziet, zelfs als het even niet zo voelt. Jij bent niet verantwoordelijk voor wat anderen doen wanneer jij hen daar niet toe hebt aangezet en niemand zal jou iets aanrekenen wat een ander doet. Daarbij hoop ik ook dat je niet alle vrouwen haat omdat er een paar bitches tussen zitten (nu goed, best veel), vergelijk het daar maar eens mee.
Oud 08-05-2009, 23:46
T_ID
T_ID is offline
Goede zaak dat er aangifte is gedaan. Niet alleen omdat er sowieso recht moet geschieden, maar het is ook een kwestie van jezelf weer kunnen respecteren als je je aanvaller de volgende keer terug ziet wanneer hij achter glas zit en de komende jaren nergens meer heen gaat.
Oud 08-05-2009, 23:47
Verwijderd
Citaat:
De zedenpolitie is zeer deskundig, en begrijpen precies gevoelens van schaamte e.d. Ze zijn zeer professioneel en kunnen daar prima mee omgaan. Zelfs als iemand psychisch een wrak is lukt het zo nog om de zaak te verbeteren en aan veel informatie te komen.
.
nee. dit klopt niet.
maar misschien is het voor de politie in dit specifieke geval makkelijker om mensen te kunnen veroordelen, omdat het een groepsverkrachting betreft
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 00:26
DBZ
DBZ is offline
Mooi dat ze aangifte heeft gedaan Hopen dat die kerel lang vast zit.
Maar er waren toch meer mensen? Een paar vrienden van hem? Zijn die niet opgespakt?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 00:39
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
dan doe jij aangifte..
Oud 25-05-2009, 07:55
Inanis
Inanis is offline
---------------->
Citaat:
Maar er waren toch meer mensen? Een paar vrienden van hem? Zijn die niet opgespakt?
Oud 13-06-2009, 00:22
arPos
arPos is offline
Citaat:
politie in dit specifieke geval makkelijker om mensen te kunnen veroordelen
De politie veroordeeld (als het goed is) niemand.
Oud 15-06-2009, 14:27
Verwijderd
En nu verder zonder discriminerende opmerkingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten