Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2009, 12:15
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
de muggen tijd komt er weer aan.

Sinds ik een jaar of 8 was krijg ik hele grote bulten met nog een aantal kringen er omheen en blaasjes in het midden van een muggen steek.

nu komt de vraag: Wat gebruiken jullie tegen muggen en tegen muggen bulten?
Oud 02-06-2009, 13:22
Verwijderd
Sudocrem als je gestoken bent.

En citroenspul om ze tegen te houden.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 15:16
wup
wup is offline
Niets, want ik word bijna niet gestoken. Wel oordopjes tegen het irritante gezoem
En als ze me wel eens steken doe ik er nestosyl op.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 16:25
Allochthony
Allochthony is offline
Niets, gewoon douchen voor je gaat slapen of als je buiten gaat zitten na het werk oid.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 16:29
Kitten
Kitten is offline
Ik woon op zandgrond. Ze worden vooral aangetrokken door sokken trouwens
Oud 02-06-2009, 16:50
Alyssia
Alyssia is offline
Wierook wil ook wel helpen, alleen een nadeel natuurlijk dat je kamer daarna zo stinkt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 17:28
naam ingebruik
Citaat:
Ik woon op zandgrond. Ze worden vooral aangetrokken door sokken trouwens
ik op kleigrond

en ze worden ook aangetrokken door mij, als ik met iemand op een kamer lig, en er zitten muggen zit ik helemaal onder en de ander heeft niets, niet eens een klein bultje
Oud 02-06-2009, 20:11
Verwijderd
ik krijg altijd enorme bulten en kan dus absoluut niet tegen die krengen en ik slaap ook niet als er een mug in mn kamer zit tot ie dood is, ik heb hier een klamboe maar dat helpt niet tegen mijn paranoia en ik heb nog niet iets gevonden wat ze weghoud of wat de jeuk en de zwelling weghaalt behalve een vies oranje drankje wat ik ooit van de dokter had gekregen toen mn oog een week dicht zat door zo'n kutbeest en toen had ik er ook 4 jaar geen last van maar ik weet niet of ik er nu weer voor naar de dokter moet...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 20:20
Verwijderd
Oh, het helpt ook als je je kamer koel houd met een ventilator die 24/7 aan staat, ze gaan bij mij dan altijd naar de warmste kamer/de kamer van m'n broertje.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 21:24
Verwijderd
komt ook omdat ze niet tegen de tocht kunnen volgens mij maar om nou een hele zomer een ventilator 24/7 aan te laten staan...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 21:49
Verwijderd
Achja, mijn kamer is redelijk rottig, de zon schijnt constant op mijn kamer, omdat mijn raam richting het zuiden wijst, dus als ik mijn ventilator niet aaan heb dan wordt het bloedheet, en dat trekt muggen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 22:15
Lente
Lente is offline
koop een hor
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 22:17
Verwijderd
Past niet op mijn raam, en dan kan ik niet mooi naar buiten hangen en over de weilanden heen kijken
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 22:26
Flijn
Flijn is offline
Tegen muggen:
-horren voor de ramen en ook deuren dichthouden,
-azijn,
-citroen.

Als ik toch gestoken ben heb ik daar meestal maar een paar uur last van, dan smeer ik er insectenbeetzalf op. Azaron vind ik wel fijn. Als de jeuk echt niet te harden is wil een ijsblokje welleens werken, iig tot ik weer in slaap gevallen ben.

Ik word veel chagrijniger van het slaaptekort dat ze veroorzaken dan van de steek.
Oud 03-06-2009, 09:41
naam ingebruik
Citaat:
ik krijg altijd enorme bulten en kan dus absoluut niet tegen die krengen en ik slaap ook niet als er een mug in mn kamer zit tot ie dood is, ik heb hier een klamboe maar dat helpt niet tegen mijn paranoia en ik heb nog niet iets gevonden wat ze weghoud of wat de jeuk en de zwelling weghaalt behalve een vies oranje drankje wat ik ooit van de dokter had gekregen toen mn oog een week dicht zat door zo'n kutbeest en toen had ik er ook 4 jaar geen last van maar ik weet niet of ik er nu weer voor naar de dokter moet...
dus er is wel wat voor dan

op je oog
Oud 03-06-2009, 10:45
Allochthony
Allochthony is offline
Ik heb er gelukkig ook helemaal geen last van, meestal merk ik het niet eens, soms word ik wakker en zie ik een bultje op mijn arm, maar dat ben ik 3 seconden later alweer vergeten.

Zit ook vaak zat in mijn shorts + hemd op de bank en zie ze dan ook rondvliegen, misschien heb ik gewoon mazzel.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 16:20
light fighter
light fighter is offline
Als ik ben geprikt is prrrrikweg mijn red middel

om te voorkomen dat ik word geprikt gebruik ik muggenmelk met deet. Succes gegarandeerd
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 22:55
Verwijderd
Citaat:
dus er is wel wat voor dan

op je oog
ik had geen blaasjes enzo
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 09:10
Nona
Nona is offline
Toen ik bij mijn ouders woonde had ik 's nachts meestal een ventilator aan. Nu ik op kamers zit heb ik bijna geen last van muggen en heb ik die ook niet aan. Bij mijn vriend thuis heb ik er wel last van, en hij wil geen ventilator aan. Maar de muggen komen op mij af, waar ik me ook mee insmeer. En hij slaapt lekker door.
Oud 05-06-2009, 13:53
Verwijderd
De jeuk kan ik nogwel harden, maar dat gezoem... Daar word ik pas echt chagrijnig van! Mijn vriend snapt dan nooit dat ik het licht aan doe om de mug te vermoorden, die wil gewoon doorslapen. Maar ze zoemen niet om zijn hoofd heen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 18:34
Anaïs
Anaïs is offline
Na alle natuurlijke middeltjes te hebben gebruikt (citroen, citroenmelisse, look, ui, ...) opteer ik de laatste tijd voor het grof geschut: poison! 'k Weet dat het niet gezond is, maar dagen na elkaar slapeloze nachten evenmin.

Aangezien ik voor die rotbeesten enorm aantrekkelijk ben en bovendien allergisch reageer op hun steken (reuzebulten!), spuit ik om de 2-3 weken eens met een spuitbus tegen vliegende insecten (kamer daarna gewoon geod luchten). Een paar uur voor ik ga slapen steek ik een vaporubding in het stopcontact. Werkt prima
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 12:35
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Niets, want ik word bijna niet gestoken. Wel oordopjes tegen het irritante gezoem
En als ze me wel eens steken doe ik er nestosyl op.
Als ik zo'n beest hoor zoemen ga ik net zo lang zoeken tot ik hem heb en dan doodslaan!!!
Oud 07-06-2009, 13:07
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Citaat:
Als ik ben geprikt is prrrrikweg mijn red middel

om te voorkomen dat ik word geprikt gebruik ik muggenmelk met deet. Succes gegarandeerd

Nou ik had vroeger ook altijd enorme bulten van muggen, en prikweg werkte bij mij juist helemaal niet, dat begon enorm te prikken!

Ik gebruik nu azaron of een soort klein apparaatje, die geeft schokjes, dat zet je op je muggebult en dan laat je 2 van die schokjes der op. doet helemaa lgeen pijn, maar de bult wordt minder groot, en minder jeuk.
enverder heb ik horren voor mijn ramen, er zijn amper meer muggen @ mijn kamer.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 13:44
mepsteen
mepsteen is offline
ik heb er nooit zoveel last van, alleen moeten ze me wel altijd op die rotplekken hebben zoals aan de onderkant van mijn voet.
Oud 07-06-2009, 16:44
wup
wup is offline
Ja, dat idd wel. Áls ze me prikken, dan ook meteen op mijn wang ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 16:39
Verwijderd
ow azaron gaat bij mij als een gek branden
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten