Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2009, 17:08
Yeszirr
Yeszirr is offline
Heey mensen
Ik wil graag volgend jaar iets met mode maar ook management studeren dus ik was van plan om modemanagement te volgen. Maar ik heb gehoord dat de kans klein is om aangenomen te worden op de scholen die dat geven. Mijn vraag is welke opleidingen kan ik volgen op HBO niveau waarbij ik later toch een kledingbedrijf/eigen merk kan beginnen? Internationaal management is een optie heb ik gehoord, zijn er nog?

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2009, 23:44
Yeszirr
Yeszirr is offline
niemand die me kan helpe?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 18:23
annoniempje
annoniempje is offline
Bedrijfskunde?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 12:59
Pater Noster
Pater Noster is offline
Hallo Yeszirr,

Om een eigen kledingzaak te beginnen heb je geen diploma nodig. Een opleiding volgen is uiteraard wel handig en helpt je een eind op weg! Echter een diepgaande managementopleiding is voor een kledingzaak niet nodig. Een mbo-opleiding richting detailhandel lijkt me in dit geval genoeg.
Ik begrijp ook niet waarom je opeens internationaal management erbij haalt? Wat lijkt jou daar de meerwaarde van?

Als je in de modewereld op een hoger (management)niveau wilt gaan werken, dan is een hbo-opleiding denk ik interessanter voor je. Kijk bijvoorbeeld eens naar de opleiding Fashion (Technisch Commerciële Confectiekunde), te volgen op AMFI/Hogeschool van Amsterdam: http://www.amfi.hva.nl/
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 13:47
Allure
Allure is offline
Hogeschool van Amsterdam, Locatie: Hogeschool van Amsterdam / Studievoorlichting
Wanneer je afstudeert bij het AMFI dan mag je de titel Bachelor of Fashion Technology voeren. Als Bachelor kun je werkzaam zijn in verschillende organisaties, zoals productiebedrijven, inkoopcombinaties, grootwinkelbedrijven, groothandels en adviesbureaus.

Afstudeerrichting Fashion & Design

Als designer of stylist houd je de laatste ontwikkelingen en trends bij en doe je onderzoek naar factoren die trends beïnvloeden. Je houdt je bezig met vormen, kleuren, materialen en technieken om modieuze beelden of draagbare collecties neer te zetten.

De afstudeerrichting Fashion & Design leidt op tot ontwerper of stylist. Vanwege het brede onderwijsaanbod, beschik je na afloop van je studie aan het Amsterdam Fashion Institute ook over commercieel en technisch inzicht.

Afstudeerrichting Fashion & Branding

De nog jonge opleiding Fashion & Branding, gestart in 1994, is een bewijs van de voortdurende vernieuwing van het mode-onderwijs aan het Amsterdam Fashion Institute. In Fashion & Branding leer je dat een concept aan de basis staat van elk modemerk. Het heeft invloed op de ontwerpen, assortimenten, de communicatiestrategie en de inrichting van winkels. Je houdt je dus zowel bezig met de productie als met marketing en verkoop. In Fashion & Branding leer je een concept te ontwikkelen, om te gaan met innovatief management en een merkenstrategie op te zetten. Je krijgt inzicht in zowel de creatieve als de commerciële kant van het modevak.

Je ontwikkelt en bewaakt bijvoorbeeld het concept van een kledingmerk in alle fases van de productie.

Je ontwikkelt een retailconcept, van de organisatie tot de winkelinrichting, de etalage, de visual merchandising of zelfs de locatie van de winkel.

Je houdt je bezig met wat het merk wil uitstralen naar de doelgroep in de vorm van reclamecampagnes, brochures en websites.

In de praktijk werken de afgestudeerden vaak bij modeketens, fashionmagazines, of PR-, reclame- en trendbureaus.

Afstudeerrichting Fashion & Management

Deze afstudeerrichting leidt op voor technische en commerciële beroepen in de fashion branche. Je verwerft kennis van materialen, machines, markten en mensen. Als je afgestudeerd bent, heb je inzicht in andere culturen en kun je functioneren op hoger management-niveau.

Door deelname aan instituutsbrede projecten wen je al in een vroeg stadium aan samenwerking tussen meerdere disciplines. Individuele capaciteiten worden in het vierde jaar getoetst in de afstudeeropdracht die je vaak in samenwerking met een bedrijf formuleert. Omdat de nadruk in het onderwijs ligt op het ontwikkelen van je innovatieve vermogen, krijg je voldoende bagage, zowel door het gebruik van de modernste software toepassingen, als bij het ontwikkelen van een nieuwe visie door actueel trendonderzoek.

Afgestudeerden van Fashion & Management aan het AMFI zijn al vijftig jaar werkzaam in internationaal georiënteerde modebedrijven over de gehele wereld, zoals productiebedrijven, inkoopcombinaties, grootwinkelbedrijven, groothandels en adviesbureaus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten