Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2009, 19:10
Lynniee
Lynniee is offline
Hoi

Zijn er hier Border Collie of Golden Retriever fans?
Ikzelf heb een Golden Retriever teefje van 7 jaar.
Binnenkort ga ik waarschijnlijk ook een Border Collie teefje kopen.
Ik weet eigenlijk al redelijk veel over de Border Collie want wij hebben er 5 in de familie dus ja... :-)
Zijn er hier veel Borderfans?

Lynn x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2009, 21:09
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Ik heb zelf een kruising tussen een Border Collie en een Windhond. Mijn ouders hebben een volle Border Collie qua uiterlijk, qua karakter is het een lui schaap.

Ik heb echt een absoluut zwak voor Border Collies, maar toch ben ik momenteel een stuk blijer met mijn BC kruising.
Ik ben best een zeikerd wat betreft BC's. Het showtype vind ik lelijk en het karakter net te soft, maar een BC uit werklijnen is mij te neurotisch, te baasgericht.

Lucky for me, heeft mijn hond van beiden rassen voornamelijk de goede karaktertrekjes geerfd, waardoor het voor mij steeds duidelijker wordt dat een 'echte' Border Collie niet aan mij besteed is op dit moment.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 15:28
Verwijderd
Ik ben een groot fan van border collies! Maar niet van golden retrievers omdat ze vaak schrikkerig zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 13:09
fractal-illusio
Citaat:
Ik ben een groot fan van border collies! Maar niet van golden retrievers omdat ze vaak schrikkerig zijn.
Ik moet de eerste schrikkerige Golden Retriever nog tegen komen......
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Ik moet de eerste schrikkerige Golden Retriever nog tegen komen......
Ze staan toch echt heel hoog in de bijt top 10. En die wordt per 1000 honden samengesteld dus het is niet zo dat pitbulls er niet in staan omdat ze ondervertegenwoordigd zijn in aantallen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 14:45
fractal-illusio
Citaat:
Ze staan toch echt heel hoog in de bijt top 10. En die wordt per 1000 honden samengesteld dus het is niet zo dat pitbulls er niet in staan omdat ze ondervertegenwoordigd zijn in aantallen.
Dus een hond is schrikkerig omdat ie bovenaan in de bijt top 10 staat?

Dat een Golden Retriever zo hoog staat heeft er mijn inziens meer mee te maken dat een jachthond het imago van gezinshond heeft en ook met die reden wordt aangeschaft. En dat het gros van de (slechte) fokkers daar op inspeelt.

Net zoiets als dat Jack Russels bekend staan als keffende, bijt mormels. Puur omdat ze het imago van leuk gezinshondje hebben en men zich niet realiseerd dat het een terrier in hart en nieren is.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Dus een hond is schrikkerig omdat ie bovenaan in de bijt top 10 staat?
Err nee niet per definitie maar omdat ze relatief schrikkerig zijn staan ze in die top 10, misschien? In mijn ervaring zijn het schrikkerige honden. Geef mij maar labrador retrievers.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 17:12
Lynniee
Lynniee is offline
Citaat:
Geef mij maar labrador retrievers.
Ja,ieder zijn eigen mening hé.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 22:23
Verwijderd
Zeker! Alhoewel Mechelse Herders en Rottweilers mijn lievelingshonden blijven. Terwijl ik toch ooit door een Rottweiler heel hard gebeten ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten