Advertentie | |
|
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het feit dat de 2 boeken net zo goed van 2 verschillende goden zouden kunnen komen, blijft staan en daarom is jouw stelling niet langer houdbaar. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
maar wat is precies het punt? Of christenen geloven dat de God van de moslims dezelfde is als die van de christenen? en of ze daar gelijk in hebben? De openingspost is niet echt duidelijk.
Als je uitgaat van de meningen van de gelovigen (moslim of christen) heeft uice gelijk, zij geloven dat er maar 1 God is dus de god van de moslims is dezelfde als die van de christenen maar wordt anders aanbeden, en de religieuzen vinden van elkaar dat ze de verkeerde informatie hebben. Sommige religieuzen vinden echter dat de god van de ander de satan is, of een demoon. Maar dat is alleen uit christelijke hoek. Nja, mss ook wel bij extreme moslims, maar niet bij de westerse moslims voor zover ik weet. Als je uitgaat van de mening van niet gelovigen bestaat er uberhaupt geen god en is het ene verhaal door mohammed, het andere door een zooi profeten, koningen, leiders, vissers en anderen verzonnen. Als je uitgaat van de mening van polytheisten dan weet ik het niet en moet ik jullie posts tot nu toe nog es een keer doorlezen. Het lijkt me dat het dan best twee verschillende goden kunnen zijn maar ook twee dezelfde.
Laatst gewijzigd op 11-10-2009 om 00:27. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Uit welke informatie blijkt dat het om dezelfde god zou gaan, die informatie is er niet. Of iig nog niet aangevoerd. Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-10-2009 om 11:08. |
![]() |
||||
Citaat:
Maar goed, nogmaals, wat is je bron dat christenen dat niet vinden? En zeg nu niet 'er zijn meer christenen dan moslims', want je weet ook wel dat dat zo niet werkt. Je bekeert heus niet zomaar tot een andere religie als je een boek leest dat over jouw god gaat. En de meeste christenen hebben de Koran überhaupt niet gelezen. Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Daarnaast graag de bron dat alle christenen denken dat allah=god. Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Hoewel ik nooit heb gezegd dat alle christenen dat denken. Alleen dat ze niet allemaal denken dat het om twee verschillende goden gaat. Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam
|
Sommige Christenen vinden dat God Allah is, sommige Christenen vinden dat niet. Sommige Moslims vinden dat Allah God is, en sommige Moslims vinden dat niet. Ik denk niet dat je in de bijbel of de Koran uitsluitsel hier over kan vinden. Ik denk dat het gewoon afhangt van je mening.
|
Verwijderd
|
Ik wil daarbij overigens nog het volgende toevoegen:
Volgens de Koran zijn er 99 namen voor Allah: http://en.wikipedia.org/wiki/Names_of_God_in_the_Qur'an Volgens de Bijbel is de naam van God: YAHWEH. Dus tenzij God dement is geworden, geeft dit ook al aan dat het om 2 verschillende goden gaat. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
http://www.answering-islam.org/Shamoun/god.htm Hier staan verschillende redenen waarom beide goden niet hetzelfde zijn. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Feit blijft dat beide boeken een andere god beschrijven. Dat het ene boek misschien vervalst is of niet doet er niet toe, de goden waarin geloofd wordt zijn niet hetzelfde; ze verschillen namelijk op meerdere punten. Laatst gewijzigd op 11-10-2009 om 12:22. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen: 'jij hebt het over een heel andere Hitler', maar het lijkt me eenvoudiger om gewoon aan te nemen dat één van de twee groepen verkeerde informatie heeft, in plaats van er een tweede Hitler bij te scheppen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Beiden gebruiken ook volgens mij de termen adonai. en dan hebben we natuurlijk Jah, zoals de rasta's vertellen; alle beschreven goden. mja..
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dé natuurlijke voortzetting zou ik niet willen zeggen, dat zou ik eerder willen toeschrijven aan het atheisme. Daar word het proces van 'demythologisering' dat bij de Joodse stamreligie al begint voltooid.
||
Citaat:
Ik vind de voorgaande discussie in dat licht een beetje gek eigenlijk. Het is een beetje alsof men laaiende ruzie krijgt over de vraag of een bepaalde computer die niet meer werkt nu kapot of stuk is. ![]() De keuze is puur politiek, feitelijk. Sommige religieuze mensen willen een soort kumbaya vrede op aarde en kiezen daarom te geloven dat ze dezelfde god anders aanbidden. Velen zien hun religie als superieur en willen daarom nooit aan die conclusie (met Christelijke haatmail aan de NOS tot gevolg als het journaal het heeft over dat Al Qaida denkt dat ze iets van god moesten doen). Sommige Moslims vinden hun religie superieur en nemen daarom dat verhaaltje dat zij de laatste 'en dus' correcte aanvulling geloven. Voila, daar zijn ongeveer de loopgraven gegraven. Het enige dat er in zinnige termen over is op te merken is dat de fictieve goden van Jodendom, Christendom en Islam sterk van elkaar verschillen in gedrag en de orders die ze geven, en het dus onwaarschijnlijk is dat ze hetzelfde fictieve wezen zijn. Maar, even vanuit het rationele kader: alle drie die opperwezens zijn fictief. Dat heeft als logisch gevolg dat de godheid zelf veranderd naarmate de perceptie ervan veranderd. Dat wil zeggen, voor wie denkt dat de drie goden hetzelfde zijn, zijn ze dat. Voor wie dat niet gelooft, niet. Goden bestaan slechts in de fantasie, dus wat die fantasie er van maakt is wat het is. In theorie kun je het debat dus beslechten door iedereen op aarde te laten geloven in een van de twee versies, maar dat gaat in praktijk toch nooit gebeuren.
||
Citaat:
|||
Citaat:
? Citaat:
in die zin zijn ze niet fictief aangezien ze een onmisbare rol vertolken in "de scheppingsverhalen"
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
GOD of ALLAH dailysmoker101 | 48 | 05-10-2011 20:29 | |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |