Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Natuurlijk, bestaat toeval. Toeval is een woord dat we bedacht hebben voor iets wat een kleine waarschijnlijkheid heeft, maar wel kan gebeuren. Hoe groot is de kans dat je morgen een OUDklasgenootje tegenkomt waar je een week van te voren aan hebt gedacht. (het aantal gedachten van een mens per dag is geloof ik 65000 maal 7), nou reken maar uit. En ook al is de kans 0,1 % HET KAN!!
Groetjes Ben(die zelf dus in toeval gelooft, en niet in een 1 of andere zogenaamde hogere betekenis ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik heb nou al zo vaak gehad dat ik aan een persoon dacht die ik al heel lang niet meer gezien heb en dan diezelfde persoon die dag nog tegenkom. Wel een beetje erg toevallig!
Ik geloof dus niet in toeval. Er is bv. ook een jongen die ik (toevallig) altijd en overal tegenkwam. Ik kende de jongen niet, hij mij ook niet. Nu een jaar later heb ik hem (toevallig) leren kennen en ben ik (toevallig) verliefd op hem geworden. Ik denk niet dat dit allemaal toeval was, maar je weet het niet ![]() |
![]() |
|
Voor zover ik nu kan redeneren bestaat toeval inderdaad niet, naar mijn mening... Simpelweg omdat alles een oorzaak heeft, op A volgt B en daarop volgt C weer....Maar als A niet A is volgt er weer iets anders, maar dat is dan weer afhankelijk van wat daaraan vooraf ging... een beetje vaag maar ik hoop dat het duidelijk is...
De mensen is volgens mij een enorm gecompliceerde machine maar uiteindelijk is onze gedachtegang terug te voeren naar het feit dat een neuron een stroompje doorgeeft, waarom? omdat het een schokje van een ander heeft gekregen... Dus niets wat je denkt of doet (wat voorkomt uit denken) is toevallig.. De enige voorwaarde voor dit hele verhaal is dat de natuurkunde geheel logisch is en geen 'chaos' kent, als er op het allerlaagste niveau geen chaos is kan er volgens mij ook geen toeval bestaan omdat alles een logisch gevolg van het vorige is...
||
![]() |
Citaat:
En over dat denken, dat is heus wel complexer dan jij denkt. Het denken is niet alleen maar een samenspel van elektrische stroompjes, want niet alle gedachtes hadden een aanleiding tot associatie. Morfogenetische velden en Sheldrake? Ik hoop dat het waar is...
|
Het is inderdaad zeker ingewikkelder dan ik beschreef....maar neemt dit het feit weg dat het allemaal een logisch gevolg van het voorgaande is?
We weten veel niet qua natuurkunde, biologie en al het andere...daarom is de vraag of er toeval bestaat moeilijk te beantwoorden... Maar ik ken persoonlijk nog niks in de natuur dat echt willekeurig is, dus daaruit trek ik de conclusie dat toeval niet bestaat (en/of dat ik te weinig van de natuur afweet)
|
![]() |
Dit kan geen toeval zijn. Het is gewoon het lot. Allah zal er altijd voor zorgen dat jij dood zal gaan precies op de plek waar het je staat voorgeschreven. Niet eerder niet later en niet op een andere plek.
Ja nou waarom niet die allah van je dan uit 1 gezin in (op 6 dagen na)precies een jaar tijd 2 mensen weg eerst een jongen van 19 die zijn hele leven nog voor zich had en vervolgens zijn stiefvader van 53 die ook nog een leven voor zich had dat is geen toeval of het lot nee dat is GEMEEN
|
![]() |
|
![]() |
Toeval... ach wat is toeval? Als je toeval ziet in de zin van dat niet alles door een "hoger iets" bepaald is, dan kan ik daar in mee gaan. Toch denk ik dat alles vast ligt, door volmaakte oorzaak-gevolg relaties.
|
![]() |
laat ik het zo zeggen als toeval na afloop nog te verklaren is, is het dan nog toeval?
voorbeeld: 2 mensen denken dat ze zich "toevallig" tegenkomen op straat, broer en zus elkaar al 30 jaar niet meer gezien en ze ontmoeten elkaar dan weer tegenkomen. Ze zullen het misschien toeval noemen. Maar in werkelijkheid moest de zus nieuwe schoenen halen bij de scapino ![]() ![]() ![]() GReetz Flamez
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
wat noem je toeval?
ik weet niet of het bestaat... We noemen het toeval omdat het te ingewikkeld is om te begrijpen...toch denk ik dat het al vastligt allemaal, alleen kunnen we met geen mogelijkheid weten HOE het vastligt. Elke gebeurtenis is een reactie op een andere, zie het als een kettingbotsing. Zo werkt misschien alles. Elke gedachtte die je denkt is een stroompje in je hoofd die (wie weet) een andere gedachtte logischerwijs opwekt... ik weet niet of je iets dan nog toeval kunt nomoemen... in ieder geval geloof ik niet in een "hogere macht"
||
![]() |
Citaat:
Punt is dat ik daar radicaal van af ben, omdat ik me realiseerde dat atomair verval volkomen willekeurig gaat. En als er ook maar 1 ding is dat willekeurig is, gaat dat systeem met volmaakte oorzaak-gevolg relaties niet meer op.
||
Citaat:
mensen noemen iets toeval als ze het niet kunnen verklaren. Misschien kunnen wij dat niet, maar is het wel gewoon te verklaren.
||
![]() |
Citaat:
het is niet erg als er na 3 maanden een discussie opnieuw wordt opgestart hoor... ![]()
|
![]() |
Ik ben het eens dat toeval bestaat, want stel je voor dat alles vast ligt wat er met je gaat gebeuren dan heb je toch geen controle over je eigen leven?? toch? Dan is de volgende vraag wie is dan wel in controle van jou en iedereens leven????
Ik geloof echt in het toeval en ik geloof ook dat je lot niet vast staat. Ik bepaal mijn eigen lot Elminster, The Wizard
|
ik geloof wel in toeval
ik geloof niet in een bepaald iemand/iets die van te voren iets voor ons uitstippelt of sowieso dat alles bepaald is... anders zouden ook al onze gedachtes van te voren zijn verzonnen. Die zorgen ervoor dat wij bepaalde acties doen, dus ik geloof niet in toeval!
|
![]() |
mee eens, ik geloof niet dat 'toeval' bestaat. Ik geloof (haast heilig) in het Lot...het heeft dan gewoon zo moeten zijn, dus daarmee bedoel ik dat ik denk dat alles voorbestemd is. Eigen zou heel je leven al gepland kunnen staan: van je geboorte tot de datum van je dood
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Enquete Jongerentaal Fun4ever | 57 | 25-05-2005 23:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |