Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2009, 21:27
MissA
MissA is offline
Wat is precies het verschil tussen wiskunde a,b, en c? Ik moet een pakket kiezen aan het einde van dit jaar, maar ik heb geen idee welke wiskunde ik moet doen. Ik wil het liefst zo weinig mogelijk inzicht....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2009, 05:35
Vinniebar
Vinniebar is offline
back in the old days (vorig jaar voor vwo) was A de richting met het minste inzicht
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 08:53
xsabientjuh
xsabientjuh is offline
tegenwoordig in de vernieuwde tweede fase is dat C,maar C is alleen voor mensen met C&M profiel het is zegmaar wiskunde A waar een deel van weggelaten wordt.
Wiskudne A is de zogenaamde alfa-wiskunde met statistiek,kansberekening en dat soort dingen,dus voor mensen die een ty[ische afa-studie willen kiezen(zoals psychologie)
Wiskunde B is de zogenaamde beta-wiskunde,veel mety formules knutselen en sluit aan op zowel de alfa,als de ebta-studies.
Maar volgens mij moet ej bij wiskunde altijd wel inzicht hebben,heb zelf B gekozen 3 jaar terug aangezien je hiermee vrijwel alle studies kan doen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 09:04
Tochjo
Tochjo is offline
Op Wikipedia vind je wat uitleg, en volgens mij zijn er hier op het forum ook wel dingen gezegd daarover.

Kort samenvattend is er nog altijd een klein verband tussen profiel en soort wiskunde. Doe je Cultuur en Maatschappij, dan heb je minstens Wiskunde C, maar kun je ervoor kiezen dit te vervangen door Wiskunde A of Wiskunde B. Doe je Economie en Maatschappij of Natuur en Gezondheid, dan kies je uit Wiskunde A of Wiskunde B. Doe je Natuur en Techniek, dan heb je altijd Wiskunde B.

Men zou op basis daarvan kunnen stellen dat Wiskunde C het makkelijkst is. Zoals xsabientjuh al schreef is Wiskunde A vooral een uitbreiding van Wiskunde C, maar is Wiskunde B hele andere stof. Vraag ook eens je wiskundedocent om advies. Hij of zij kent je wiskundige vaardigheden beter dan wij en kan je vast beter adviseren.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 16:39
CarolineeSMC
Ik heb zelf N&G met wiskundeA en zit nu in 6VWO.
Wij hebben met wiskunde A heel erg veel kansberekening.
Je krijgt niet zoveel met vergelijkingen,machten,logaritmen etc.
Dat zit er soms wel eens in, maar lang niet zo veel als bij Wiskunde B.

Ik weet niet welk profiel je wil gaan kiezen? Maar ik ben wel blij dat ik geen wiskunde
B heb gekozen,ookal hebben de meeste mensen met N&G dat.
Nu heb ik temminste nog één vak dat een beetje 'makkelijker' is...

Succes met kiezen!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 15:46
anoniem :p
als je natuurkunde of nlt hebt is het wel handiger om wiskunde B te kiezen...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 18:52
lisette--
lisette-- is offline
Ik heb wiskunde B: dit is vooral voor mensen met veel inzicht in wiskunde, en hierbij ga je vooral dingen bewijzen, je gaat iets dieper op de theorie in. Nu zijn we bijvoorbeeld bezig met logaritmen, al vind ik dit wel makkelijk. Ook krijg je differentiëren enzo. Ik ben gewoon sterker in wiskunde B dan Wiskunde A. Wiskunde B kies je sowiezo als je NT kiest

Wiskunde A kun je kiezen bij NG, CM, of EM dit is de wat makkelijker wiskunde, al ben ik hier niet goed in. Bij wiskunde A ga je vooral kansrekenen. Dit is voor de mensen met minder inzicht, en het is vooral meer theorie met toepassen.

Dan heb je nog wiskunde C, maar dit is echt voor mensen die er helemaal niks van kunnen, bij ons op school hebben 2 mensen wiskunde C.

Omdat jij weinig inzicht wil, valt wiskunde B eigenlijk af, maar ik raad je aan om geen wiskunde C te kiezen omdat je tegenwoordig voor heel wat opleidingen wiskunde nodig bent, als ik wist wat voor profiel je had kan je dit een beetje inschatten, maar dat weet ik dus niet. Daarom denk ik dat wiskunde A het beste is voor je!

ik hoop dat het zo iets duidelijker is
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 18:57
115527
Citaat:
Wat is precies het verschil tussen wiskunde a,b, en c? Ik moet een pakket kiezen aan het einde van dit jaar, maar ik heb geen idee welke wiskunde ik moet doen. Ik wil het liefst zo weinig mogelijk inzicht....
Met weinig inzicht kun je het beste C kiezen. dan krijg je veel procenten/grafieken enzo. wis A weet ik niet zo goed en bij B krijg je vooral inzicht...

xJx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten