Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2009, 18:56
vosje16
vosje16 is offline
Ik zoek naar mensen die klierkoorts hebben gehad en die mij kunnen vertellen hoe lang ze er last van hebben gehad.

Ik ben namelijk in augustus naar de dokter gegaan omdat ik een pijnlijke gezwollen lymfeklier had en die zei dat ik sinds 3 à 6 maanden klierkoorts had, dus sinds februari/mei.

Nu heb ik op internet gelezen dat de symptomen meestal maar 2 maanden duren, maar dat de vermoeidheid lang kan aanslepen, maar bij mij is het helemaal niet zo verlopen.

De eerste 3 à 6 maanden had ik geen symptomen (misschien wat heel licht gezwollen lymfeklieren). Het is pas in augustus dat die lymfeklieren ook pijn zijn beginnen doen, maar toen had ik nog steeds geen last van vermoeidheid. Begin september ging het toen ook weer wat beter. Maar sinds eind september is het nu weer harder teruggekomen. Mijn lymfeklieren zijn nog meer gezwollen dan voordien, doen weer pijn en ik ben ontzettend moe, hoewel ik 9u per nacht slaap.

Dus is het normaal dat ik 5 à 8 maanden geen symptomen heb gehad en dat het nu plots "hard toeslaat"? (maar dan vraag ik mij af, waarom nu?) En hoeveel maanden kan het dan nog duren? Of zou ik toch iets anders hebben?

Zouden de symptomen ook te maken kunnen hebben met een maagzweer, want ik denk dat ik dat misschien heb...(laatste maand last gehad van oprispingen, raar gevoel na het eten, soms wat misselijk voelen en 1 keer ontzettend veel maagpijn na het eten, maar dat was 2 weken geleden al...)

Iemand raad?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 20:48
Pluis
Pluis is offline
Hoi vosje,

klieren in je nek hebben niks van doen met je maag. Pfeiffer verloopt bij iedereen anders. Ik heb op m'n zestiende een beetje tekstboek acute pfeiffer gehad, met gezwollen nek, koorts en een stukje vermoeidheid. Bij mij hield het ongeveer een maand aan (maar ik kon gewoon naar school na 2 weken) en ik had geluk dat mijn lever niet meedeed (dat is namelijk waar je zo moe van wordt)
Wat ik had was dus acute pfeiffer, chronische pfeiffer verloopt anders. Het kan wat sluimerend verlopen, en dan kan je na een hele tijd pas moe worden, dat is niet zo heel vreemd. Over de duur kan ik niks zeggen, dat is bij iedereen anders (een vriendje van me heeft 2 maand in bed gelegen, anderen waren alleen een paar weken vermoeider dan anders)

1 keer maagpijn maakt nog geen maagzweer, maar als je regelmatig maagpijn hebt na het eten, dan zou je daar inderdaad aan kunnen denken.
Oud 08-10-2009, 12:25
MiekeC
MiekeC is offline
Hoi,

Ik ben nu weel geen scholier meer, maar kan je wel wat vertellen over klierkoorts.
Ik heb het zelf misschien een jaar of 15 geleden gekregen zonder dat ik het zelf wist. De laatste 2 maanden was ik terug heel moe. Zo erg zelfs dat ik me in de namiddag nog nauwelijks wakker kon houden op mijn werk.
Twee weken geleden heb ik mijn dokter zelf om een bloedonderzoek gevraagd. Nu blijkt dat ik opnieuw klierkoorts heb. De echte koorts heb ik er niet bij, maar wel gezwollen klieren in mijn hals. Heel veel spierpijnen ook en enorme vermoeidheid. Ik heb 12 à 13 uur slaap per etmaal nodig om dan een beetje te kunnen functioneren.
Hoe de ziekte verder zal verlopen, daar heb ik het raden naar. Ik weet wel dat alleen voldoende rust mij er terug bovenop zal brengen.
Een termijn kan ik daar echt niet op plakken, maar het is nu toch alweer bijna 3 maanden aan de gang.

Groeten,
Mieke
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten