Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als ze niet constant hamert op onderwerpen als bekeren en verdoemenis, kortom; zich met jou gewoon "gezellig" gedraagt, zie ik het probeem niet. Dit filmpje vind ik wel passen in jouw situatie, hierbij moet ik vermelden dat dit niet echt is, Molly doet het echter wel zeer overtuigend. Wees de slimste, doe als de Indiase. |
![]() |
||
Citaat:
![]() @TS: Zij weet/gelooft dat jij de hel in gaat, en jij weet/gelooft dat je daar niet heen gaat, omdat het simpelweg niet bestaat. Dus je hoeft sowieso nergens bang voor te zijn ![]() En zij zegt dus dat je alleen in de hemel terecht kan komen als je in god gelooft, maar zou dat niet triest zijn? Veel mensen hebben nog nooit van god gehoord(denk hierbij aan stammen in Afrika) en sommige worden onderdrukt in hun eigen geloof en zijn verplicht dat geloof aan te houden. Die mensen hebben dus geen kans gehad in heel hun leven om in god te geloven, en dan kunnen ze dus niet in de hemel komen ![]() Waarschijnlijk zal god kijken of je goed geleefd hebt of niet(en dan kun je soms nog beter NIET geloven) en dan beoordeeld hij of je in de hel of de hemel terecht komt. MAAR, dan zouden de hemel en de hel moeten bestaan en god ook.... Helaas is dat niet het geval ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel iedereen staat vrij om van zichzelf te zeggen waar hij/zij in geloofd. Al geloof ik geen fuck van alles wat in dat veelste grote boek met veelste veel bladzijdes, woorden, zinnen, punten & comma's staat. Maarja dat is mijn mening he ![]()
|
Tja, vrienden zijn met iemand die denkt dat je je leven zo slecht leidt, dat het rechtvaardig is als je eeuwig zult branden in de hel, lijkt me niet makkelijk. Aan de andere kant, zij kan blijkbaar ook een scheiding maken tussen haar religieuze en dagelijkse opvattingen, aan gezien zij ook vrienden wil worden met je. Ik denk dat het hier dus geen probleem is.
||
Citaat:
Volgens de streng gereformeerden kan dat trouwens ook niet, kiezen ![]() ![]() dan valt wel of niet bij God zijn na je dood dus niet te kiezen voor mensen bij wie het nog nooit in hun hoofd opgekomen is om iets anders te geloven dan ze deden. Voor de rest van de mensen wel.
|
Je kunt die vriendin niet kwalijk nemen dat ze geďndoctrineerd is met zulke denkbeelden. Misschien moeten jullie het onderwerp vermijden en als ze er toch over begint, moet je opmerken dat je gekwetst bent door haar opmerkingen en haar vriendelijk verzoeken haar mening voor zich te houden. Het beëindigen van een vriendschap door een meningsverschil lijkt me een beetje zonde.
|
![]() |
|
Veel protestanten en katholieken zullen wel geloven dat je naar de hemel gaat als je in God gelooft. Wat zoals eerder gepost staat dat ergens in de bijbel.
Ik denk dat je zulke onderwerpen moet vermijden, je komt er toch niet uit in discussies. Iedereen vindt en denkt wat anders, je moet elkaar in de waarde laten. |
![]() |
|
![]() |
Ligt eraan hoe streng ze in haar familie zijn, mijn beste vriendin is ook protestants maar bij haar zijn ze helemaal niet zo heel strang haar zussen lopen gewoon in een broek en haar ene zus is met een katholieke msn getrouwd. maar een vriendin van me beste vriendin is wel strenger en als we dan altijd met zijn 3en waren dan deed dat kind altijd rot tegen me en deed alsof ik minder waard was...
Dus eht ligt echt eraan hoe streng ze is opgevoed. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding, gewicht en gezondheidtopic #27 Pluis | 397 | 03-04-2014 21:55 | |
Werk, Geld & Recht |
Help! Ik kan geen bijbaantje vinden. Rose97 | 5 | 30-05-2013 07:36 | |
Psychologie |
Wat ik niet kan, dat doe ik niet. Verwijderd | 4 | 23-10-2011 16:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
zwangerschapstest: vanaf hoeveel dagen kan dat? Tulpje6 | 3 | 22-01-2004 17:53 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
ik weet dat er hier weinig chemici zijn maar: HET KIPP-APPARAAT damaetas | 2 | 23-03-2002 09:34 |