Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2009, 18:00
StephenL
StephenL is offline
Binnen een dikke week heb ik mijn eerste rijexamen.

Ik rij nu al zo'n 3 maanden alleen (heb 20u rijlessen gehad).
Maar ik ben het nu echt gewoon om met 1 hand te rijden en te sturen, dat tien voor twee-gedoe, ligt mij niet echt en vind ik persoonlijk moeilijker sturen als met 1 hand.

Nu is mijn vraag, is het verplicht om met tien voor twee te sturen?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2009, 00:12
Verwijderd
Ik denk niet dat het in je voordeel werkt om op je examen met een hand te sturen. Examinatoren letten (normaal gesproken) ook op je positie achter het stuur. In normale situaties is het inderdaad veel prettiger om onderuitgezakt in de auto te hangen met een handje aan het stuur. Maar mocht er dan wat gebeuren, ben je vrijwel altijd trager dan wanneer je beide handen aan het stuur had gehad.

Maar je rijdt nu dus al drie maanden in je eentje rond zonder rijbewijs?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 04:13
StephenL
StephenL is offline
Mijn theorie heb ik gehaald en daarna heb ik 20u rijles genomen.
Waarna je dus alleen mag rijden gedurende ten minste 3 maanden voor je rijexamen.

Bedankt voor de post trouwens
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 15:36
Verwijderd
Oh je bent een Belg.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 16:52
StephenL
StephenL is offline
Citaat:
Oh je bent een Belg.
Jipjip
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk inderdaad dat het niet bevorderend werkt.
Zoveel moeite is het toch niet om 1 examen even beide handjes aan het stuur te houden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 11:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik zou gewoon alles netjes volgens de regeltjes doen, geloof me, dat gaat beter uitpakken dan onderuitgezakt/ongeinteresseerd zo'n examen te doen. Het is ook maar een uurtje (neem ik aan), daarna heb je weer alle tijd om relaxed te rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 20:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
en vind ik persoonlijk moeilijker sturen als met 1 hand.
....en als je opeens moet uitwijken met één hand, ben je gewoon ouderwets dood. Plus dat eventuele kinderen of andere medemensen die zich in jouw pad bevonden ook dood zijn.

En nee, je bent er niet op tijd bij om die andere hand er nog bij te halen. Te vaak ben je er zelfs volledig alert te laat bij als er een noodsituatie is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 15:07
StephenL
StephenL is offline
Bedankt voor de reacties, hopelijk lukt het
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 15:48
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Volgens mij mag kwart voor 3 ook als je dat fijner vindt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 12:38
Verwijderd
Kwart voor drie schijnt zelfs beter te zijn dan tien voor twee.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 13:52
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Kwart voor drie schijnt zelfs beter te zijn dan tien voor twee.
Heeft dat verder iets te maken met de mythe dat bij de tien-voor-twee positie je duimen eraf zouden kunnen worden gescheurd (of grotere kans op ander letsel) als de airbag open klapt bij een ongeval? Wat overigens niet waar is

Tien-voor-twee is de 'officiële' positie die je doorgaans wordt aangeleerd, maar er gaan ook veel stemmen op dat kwart-voor-drie voor een betere controle over het voertuig zorgt. Of daar verder onderzoek is naar gedaan weet ik niet en ik kan het ook niet bevestigen, maar tegenwoordig worden voor zover ik weet tien-voor-twee en kwart-voor-drie als de beste posities gezien. Zelf varieer ik tussen die twee.
Een vriend van mij reed (of hij dat nog steeds doet weet ik eigenlijk niet) als hij niet hoefde te sturen bijna altijd met de handen op de 5 en 9, de handen buiten het stuur om. Dat vind ik echt een rare positie.

Leer jezelf in ieder geval pertinent aan met twee handen aan het stuur te rijden, je voertuigcontrole wordt er zoveel beter en veiliger door ipv met één hand aan het stuur. Zeker in noodsituaties, zoals T_ID al uitwees
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 14:05
Verwijderd
Mijn rijinstructrice zei dat zij op haar opfriscursus had geleerd dat je met kwart voor drie netter stuurt. Ze heeft het niet over vage mythes gehad
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 20:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik gewoon op een vrij recht stuk rijd dan vind ik kwart voor drie ook fijner, bij bochtjes enzo vind ik tien voor twee (of tien over drie) fijner
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #16!
KIET
313 13-01-2012 19:31
Liefde & Relatie hoe vraag je je beste vriendin mee uit?
Verwijderd
4 25-03-2011 19:26
Lichaam & Gezondheid Buscopan - rijexamen
Maanmeisje
15 04-10-2009 11:35
Verkeer & Vervoer Rijexamen Peugeot
Kwark89
1 24-02-2008 18:14
Verkeer & Vervoer Nieuw rijexamen vanaf 1 januari 2008 ingevoerd
coopergirl
40 03-10-2007 12:49
De Kantine Rijexamen
STAR86
8 04-06-2002 19:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.