Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2009, 18:56
xxceline
xxceline is offline
Iemand enig idee welke studie weinig contact uren hebben ? Welke als minst zwaar worden ervaren ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2009, 20:47
Verwijderd
Rechten. Voor een studie met weinig contact-uren moet je een studie kiezen waarbij geen (praktijk)handelingen moeten worden geleerd. Rechten is daarvan ene voorbeeld. Hiervoor deed ik chemie en had ik minimaal 5 uur in de week verplicht praktijk + verplichte opgaven die je moest maken en uitwerken. Nu is dat niet meer zo met de studie rechten waarmee ik onlangs ben begonnen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 20:55
Frankrijk
Frankrijk is offline
Misschien even bij de LOI kijken?
Oud 03-10-2009, 21:44
YumYum
YumYum is offline
Ik doe de lerarenopleiding Nederlands op het hbo en ik heb 11 contacturen per week. Dat vind ik ook niet echt veel...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 22:33
Verwijderd
Over het algemeen ervaren mensen die studie als het minst zwaar, die het meest aansluit op hun interesses.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 18:04
xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Misschien even bij de LOI kijken?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 18:06
xxceline
xxceline is offline
Nog meer suggesties?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 18:52
Verwijderd
Het gaat erom wat je leuk vindt, niet of die studie nu veel of weinig contacturen heeft. Bovendien kan weinig contacturen ook een nadeel zijn, omdat je minder gelegenheid hebt om vragen te stellen waar je direct een antwoord op krijgt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 20:45
Verwijderd
Psychologie heeft weinig contacturen. Bedrijfskunde en Bestuurskunde hebben er ook niet echt veel. Maar het is maar net waar je passie ligt, zoals al eerder gezegd gaat een studie met passie vaak makkelijker
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 23:00
Breg
Breg is offline
Weinig contact uren = niet per se minder zwaar. Het betekent juist meer zelfdiscipline omdat je waarschijnlijk meer zelfstudie zal moeten doen.
Ik heb soms vakken zonder colleges omdat het allemaal zelf-studie is, maar dat maakt het naar mijn idee echt niet altijd leuker...
Oud 05-10-2009, 10:24
T_ID
T_ID is offline
Theaterfilosofie staat te boek als een absoluut grapje. Ik heb iemand ontmoet die dat deed, die maar twee uur in de week les had, zonder noemenswaardige opdrachten om zelfstandig te doen.

Psychologie en sociologie hebben beide de naam zeer makkelijke studies te zijn.

Voor de rest moet je natuurlijk opletten hoeveel zelfstandig werken erbij zit. Ik heb ook vakken met 4-6 uur contacturen per week, maar meestal moet je daarvoor wel een groot boek plus andere literatuur doorbaggeren, en ook groepsopdrachten hebben endemische vormen aangenomen. Elk vak valt je er wel mee lastig. Als je dat probeert te halen met 20-25 uur per week aan totale tijdsinzet dan maak je geen schijn van kans.
Oud 06-10-2009, 19:40
xxceline
xxceline is offline
Ik studeer in BE psychologie. Toch wel 25 uur per week college..
Deed hiervoor een 1.5 week iets anders, wat ik om een fysieke reden niet volhield
Vorig jaar 7 uur naar school per week [vwo sprint, nl] en moet toch zeggen dat al deze uren me niet echt goed vallen.. Als je alle colleges mist, mis je gewoon belangrijke info. Vandaar mijn vraag. Nu overstappen kan niet meer, maar als ik hard werk en mn P haal had ik nog wat kans in NL heb ik begrepen..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 20:48
MizZoo
MizZoo is offline
25 uur per week college in Nederland ga je denk bij geen enkele tegenkomen. Ik denk dat je op maximaal de helft van dat kunt rekenen voor psychologie.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 21:36
Jannekus
Jannekus is offline
Ik weet ook dat bij sommige studies in Nederland alle hoorcolleges opgenomen worden en dat je ze via internet kan terugkijken (geen idee welke studies/welke universiteiten) maar dan kun je het thuis dus kijken, misschien dat je dat fysiek wel volhoudt dan . En dat je wel naar je werkcolleges gaat.
Oud 07-10-2009, 11:59
Lorelei
Lorelei is offline
25 uur college komt in Nederland vrijwel nooit voor volgens mij (misschien bij geneeskunde?). Ze gaan in Nederland er wel vanuit dat je ongeveer 20 uur met een vak bezig bent. Dus vooral zelfstudie (en deels college).

Edit: En je hebt dus in principe 2 vakken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 08:26
Lilium
Lilium is offline
Bij geschiedenis en literatuurwetenschap heb je weinig colleges.
Oud 10-10-2009, 20:54
Verwijderd
Citaat:
25 uur college komt in Nederland vrijwel nooit voor volgens mij (misschien bij geneeskunde?). Ze gaan in Nederland er wel vanuit dat je ongeveer 20 uur met een vak bezig bent. Dus vooral zelfstudie (en deels college).

Het eerste half jaar heb je bij werktuigbouwkunde gewoon 36 uur per week les
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 09:36
Verwijderd
En bij geneeskunde heb ik misschien een paar keer de 25 uur in een week aangetikt, maar meestal was het zo'n 12-16 uur (coschappen uitgezonderd natuurlijk). Bij echte bètastudies heb je vaak veel practica waardoor je veel meer aanwezig moet zijn, bv. biologie, natuurkunde.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 12:45
rensd
rensd is offline
Citaat:
25 uur per week college in Nederland ga je denk bij geen enkele tegenkomen. Ik denk dat je op maximaal de helft van dat kunt rekenen voor psychologie.
Uhmm.. Bij genoeg studies hoor. Kijk maar eens rond op de UT, TU/e of TU Delft. Zelfs heb ik soms blokken met een weekrooster wat helemaal gevuld is. Elke dag half 9 tot half 6.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 16:14
Verwijderd
Ik studeer scheikunde en ik kom dit blok ook zeker wel aan de 25 uur inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 15:24
Verwijderd
Psychologie, sociologie, geschiedenis. Dat zijn de bekende pretstudies.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 00:26
Verwijderd
Citaat:

Eh, ze gaan er in België ook vanuit dat je vooral je tijd besteedt aan zelfstudie hoor.. Zelfs meer dan in Nederland zou ik zo denken.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 13:27
Verwijderd
Plus zelfstudie ben je voorzover ik hoor zo'n 25 à 30 ur per week met je studie bezig.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 14:58
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Eh, ze gaan er in België ook vanuit dat je vooral je tijd besteedt aan zelfstudie hoor.. Zelfs meer dan in Nederland zou ik zo denken.
Ze zegt toch ook helemaal niet dat dat in België niet zo is?
Oud 14-10-2009, 16:38
Lorelei
Lorelei is offline
Nee, inderdaad. Ik probeerde alleen aan te geven dat hoewel sommige studies in Nederland weliswaar weinig college-uren hebben, je vaak toch nog veel tijd eraan kwijt bent met zelfstudie. Ik laat me niet uit over hoe dat in België is, weet ik veel, ik studeer niet in België.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2009, 13:13
Sanne_S
Sanne_S is offline
Het maakt helemaal niet uit of je weinig contacturen heb. Je bent na school toch vaak lang bezig met studeren. Dus kies wat je leuk vind en ga niet zoeken naar een 'makkelijke' studie of een studie met weinig contacturen!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 10:19
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:

Kunstacademie!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 23:03
Elle
Elle is offline
Citaat:
25 uur college komt in Nederland vrijwel nooit voor volgens mij (misschien bij geneeskunde?).
Citaat:
Nee, inderdaad. Ik probeerde alleen aan te geven dat hoewel sommige studies in Nederland weliswaar weinig college-uren hebben, je vaak toch nog veel tijd eraan kwijt bent met zelfstudie. Ik laat me niet uit over hoe dat in België is, weet ik veel, ik studeer niet in België.
Geen 25 uur aan colleges inderdaad Ik studeer geneeskunde en als ik geen stages heb, een paper moet schrijven of moet meelopen heb ik meestal tussen 6-10 hoorcolleges (per college 45 minuten) 2-3 vaardigheidsonderwijs (2 uur per keer) en ongeveer een keer per 2 weken extra verplicht onderwijs met mijn studiegroepje. (2 uur per keer). Daarnaast is volgens mij elke week ongeveer 15-20 uur voor zelfstudie gereserveerd. Zo is het dus als je alles volgens het rooster volgt en doet, maar als ik echt wil kom ik met ongeveer 8 uur per week ook wel uit en volgens mij een heleboel studenten met mij.

Laatst gewijzigd op 04-11-2009 om 23:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten