Leuk om te zien dat jullie een reactie hebben gegeven.
Ik begin eerlijk gezegd wel op te zien tegen het intake gesprek. Ik wilde het zelf graag, ben tenslotte ook zelf naar de huisarts toe gestapt (wel op aanraden van anderen maar ik zag zelf ook in dat het nodig was). Maar hoe dichter bij de afspraak komt, hoe minder goed ik weet wat ik daar nou moet gaan doen..... Begin erg te twijfelen of ik wel een psycholoog nodig heb? en of dat het juist niet allemaal erger maakt... Als in: dan ga je weer veel nadenken over alles. Het liefst zou ik alles willen vergeten en gewoon verder gaan met mijn leven alsof er niks aan de hand is!
Ongeveer 3 weken geleden was ik twee weken erg ziek. Volgens de huisarts was dat was een stress reactie op wat er allemaal in mijn hoofd omgaat. Ik weet al een tijd niet wat ik wil met mijn leven, het voelt een beetje alsof ik stil sta. Elke keer begin ik weer met een studie of baan, maar valt het vervolgens erg tegen. In de zomer had ik een leuke relatie, maar dit liep ook helemaal mis. Jongen heeft over ontzettend veel dingen gelogen, waardoor ik ook aan mezelf ben gaan twijfelen. Het grootste 'probleem' wat ik heb is denk ik dat ik mijn geluk van anderen laat afhangen. Want tijdens die relatie was alles perfect en was ik oprecht gelukkig. Waarschijnlijk ook met het idee dat ik weer een soort doel in mijn leven had. Vervolgens klamp ik me zo vast aan dat doel, dat wanneer daar iets in mis gaat, ik totaal instort.
Al met al gaat het sinds een week wel wat beter met me. Ik ben weer begonnen met werken en dat gaat wel oke. Maar toch sluipen die nare gedachten elke keer weer naar boven. Ik hoop dat die psycholoog hier iets mee kan... Want duidelijker dan dit kan ik het denk ik ook niet aan haar uitleggen
En ik baal een beetje dat dat gespek pas 18 december plaatsvindt. Daardoor zie ik er ook tegen op. Beter kon ik direct terecht....