Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2009, 19:35
Lychee
Lychee is offline
Ik denk eraan om een jaar met uitwisseling naar een japanse high school te gaan
het lijkt me echt super, het land zelf en ik vind het een hele mooie taal, die ik ook zeker wil leren.
nu is de vraag, waar kan je je aanmelden, wat zijn de voor- en nadelen van zo'n (een jaar durende) reis en hoe oud mag je maximaal zijn?
Mijn cijfers zijn nog niet zo geweldig, maar ik ben nu al extra gemotiveerd om ze een heel eind op te halen dit jaar. Ik ben wel goed in engels, dat is misschien handig om in het begin te kunnen communiceren, en ken wat basisjapans. ook ben ik goed in de beeldende vorming en muziek. dat kunnen ze daar wel waarderen dus ik hoop dat het een goed pluspunt is ^^
Mijn vader zegt dat het een heel gevaarlijk land is om een jaar naartoe te gaan, ivm. aardbevingen en vulkanische activiteit enzo 0_0
Verder weet ik zelf ook nog niet zo goed wat er momenteel economish en politiek allemaal aan de hand is in Japan, dit ga ik eerst zelf nog eens uitzoeken.
Ik zit nu in mijn 4de jaar van Vwo en ben (over maand) 16
Ben ik nu al te oud om mee te doen aan het programma?
of zou ik nu te lage cijfers hebben om volgend jaar al te vertrekken? dan zou het na mijn eindexamen moeten maar ben ik dan niet al te oud? : )
Ik wil echt super graag naar een japan, en ook het schoolleven meemaken dus ik hoop dat ik geselecteerd kan worden.

lang nutteloos bericht?

Peaz.
~Lychee
Oud 06-04-2009, 19:43
Verwijderd
Tijdens je schooltijd is 't volgens mij heel moeilijk om zomaar een jaar naar een ander land te gaan. Maar als het goed is weet je decaan wel iets over uitwisselingen enzo, hij/zij kan je in ieder geval meer informatie geven en op z'n minst doorverwijzen naar iemand die je meer kan vertellen.
Het kán in ieder geval wel. Je komt dan bij een gastgezin te wonen, je krijgt waarschijnlijk les in Japans en verder woon je andere lessen bij (maar volgens mij niet fulltime, daar heb je ook echt weinig aan als je de taal niet goed spreekt), ik denk dat je met muziek wel veel kan doen, in Japan is het heel normaal om na schooltijd op school te blijven voor andere lessen (zoals sport en muziek), daar kan jij dus best aan mee doen.
Ik ken één persoon die dit gedaan heeft en die ging na z'n middelbare school, dus niet tijdens.

(Engels in Japan is overigens niet erg goed, de jongen die ik ken volgde daar ook de Engelse lessen en die waren héél basic en de uitspraak van de docent was érg slecht.)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 20:31
Lychee
Lychee is offline
Ah, dus je kan dus wel gewoon naar een japanse high school als je je school hier al hebt afgemaakt? : D

Dan heb ik ook nog genoeg tijd om goede cijfers te halen :9
Clubs lijken me inderdaad wel gaaf, een muziekclub of kunstclub ^^

Ik weet inderdaad dat het engels nogal slecht is in japan ^^
Best grappig, in zo'n tv serie was ook zo'n iemand die kon het dan zogenaamd heel goed, en al zijn vrienden helemaal van, wauw hoe kan jij dat zo goed. En dan klonk het echt nergens naar haha.

Ik heb toch al een klein beetje kennis van het land vanwege de (overdreven grote hoeveelheden) anime en manga die ik kijk, en via dramaseries en beroemdheidjes.
Ik ben al wel langer geïnteresseert in japan : ) china en taiwan ook maar japan wil ik toch het liefste heen.
bedankt voor de reactie : )
Oud 21-04-2009, 10:36
BananenHoofd
BananenHoofd is offline
misschien moet je minder anime gaan kijken...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 15:54
WatashiNoAi
WatashiNoAi is offline
De scholen daar zijn wel heel anders, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Daar is het 'Ja, meneer' en 'Nee, meneer' ipv 'Ja, maar ik had gister...'
en sowieso, als je in de les praat vinden ze je respectloos tegenover je leraar.

Behalve dat: Het lijkt mij ook super om naar Japan te mogen ^______^
oke, ik ben 14 en blut, maar ooit zal het ervan komen, dat zweer ik! [/heldhaftige stem]

mja, als het je lukt: Veel plezier! ^^
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 11:08
Verwijderd
Misschien heb je iets aan deze links:

http://www.travelactive.nl/programma-s/high-school/50

http://www.ef.nl/master/hsy/destinations/japan/

http://www.afs.nl/high_school_progra...agina?artid=22

Een beetje googlen op high school year en je kan heel veel vinden! Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk wel je jaar op je gewone middelbare schoolmoet over overdoen.

Misschien is dit ook gaaF: http://www.uwc.nl/index.php?id=153 maar dan moet je wel hog ecijfers hebben!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 15:35
Yerli
Yerli is offline
Een vriendin van me is in 6vwo een half jaar naar Japan gedaan en heeft datzelfde jaar ook nog eindexamen in Nederland gedaan, en ze sprak amper Japans zover ik weet. Op het moment is ze via haar studie (Japans ja) ook een jaar in Japan. Ik zal hier wel een link naar haar blog neerzetten zodat je kan lezen hoe het haar is vergaan. http://lianneelferink.waarbenjij.nu/

Qua organisaties weet ik verder niks, maar misschien dat je haar een berichtje kunt sturen.
Oud 06-10-2009, 18:40
Verwijderd
Beste Lychee,

Ik ben zelf deze zomer naar Japan geweest voor een uitwisseling en ik kan je vertellen dat het meer dan de moeite waard is. Ik ben altijd al heel erg geintereseerd geweest in de Japanse cultuur en de maand die ik in Japan heb mogen doorbrengen was echt geweldig. Ben nu ongeveer 2 maanden terug maar ik mis iedereen daar echt enorm en als ik zou kunnen zou ik zo weer terug gaan.

Ik ben zelf met YFU naar Japan geweest (www.yfu.nl). Als je een jaar wil gaan zou ik wel proberen om er snel achter aan te gaan, je bent te oud als je tijdens je verblijf 18 wordt (voor het jaar/half jaar programma). Ik was zelf helaas te oud om langer te gaan, had op het moment dat ik weg ging mijn 6 VWO al afgerond en was al bijna 18.

Ik denk dat je het meeste kans hebt als je het via YFU probeert, aangezien daar (zover ik weet) de meeste plaatsen beschikbaar zijn voor een jaarprogramma naar Japan.

Mocht je nog meer willen weten of er gewoon over willen praten dan kan je me natuurlijk altijd een PM sturen en dan zal ik je zo snel mogelijk terugmailen!

Laatst gewijzigd op 07-10-2015 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 02:14
MiBe
MiBe is offline
Hey Martijn, grappig dat je ook op dit forum zit
YFU had dit jaar overigens maar 2 plaatsen voor Japan, geen idee of dat volgend jaar meer zullen zijn.

Heeft Tom nog steeds een voorliefde voor rubberen vuisten trouwens?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten