Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2013, 17:06
Saragraph
Saragraph is offline
Ik ben 14 en doe nu 4VWO en ik zou heel erg graag een jaartje middelbare school doen in Japan volgens schooljaar, maar nu komt het. Ik ben dus pas 14, wat volgens mij te jong is om een uitwisseling te doen. Ik las ergens in de schoolkrant dat je meestal 15 jaar oud moet zijn op het moment van vertrek. En ik wordt 15 halverwege september, of terwijl: ik ben een halve maand te jong (van anderen weet ik dat je rond eind augustus vertrekt). Oké, het is een teleurstelling, maar ja, mijn Japans zou nog niet goed genoeg zijn tegen die tijd. Dus dan zou je denken: "Ga dan het jaar daarna." Maar dan zit je net in het jaar voor je eindexamens, dus lijkt het mij niet verstandig om dan te gaan. Toch?

Tot zover de informatie. Nu komen de vragen. Kan ik als ik mijn Vwo-diploma heb gehaald alsnog een jaartje middelbare doen in Japan? En bij welke organisatie kan ik terecht? En hebben jullie nog tips voor mij? Een site wat betreft informatie over dit soort visa zou ook handig zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2013, 16:26
Silvano08
Silvano08 is offline
Jij bent 14 in 5VWO?

Maar even to the point: ik heb persoonlijk geen ervaring met uitwisselingen naar Japan, maar denk dat het wel mogelijk moet zijn om na je VWO-diploma nog een jaartje naar Japan te gaan. Naar websites zul je zelf op zoeken moeten gaan. Tips die ik je geef zijn vooral proberen je Japans en Engels beiden op een goed niveau te krijgen in de komende jaren, en contact zoeken met mensen die dit ook gedaan hebben. En er goed voor staan qua schoolresultaten, het zou best zo kunnen zijn dat ze gaan selecteren.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2013, 20:01
Verwijderd
Je hebt een pm van me met een tip om Japans te leren.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 10:10
Saragraph
Saragraph is offline
@Silvano Ik ben 14 en zit in de 4e, niet in de 5e. Maar aan de andere kant, je ook wel een beetje gelijk want ik zal een halve maand 14 zijn in de 5e. Toch bedankt voor de moeite.

@Hunterlife Bedankt!

Ik heb even wat rondgekeken, en bij de uitwisselingen die ik kon vinden (het waren er maar twee) moest je inderdaad 15 jaar zijn met vertrek en je mag niet met je VWO-diploma. Iemand suggesties/ideeën/tips/sites?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten