Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2009, 14:54
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Heey,,

Ik word snel rood en dat vind ik verschrikkelijk. Ik ben niet verlegen en ook niet onzeker over mezelf.
Maar ik word rood van:
- als iemand die ik nog niet echt heel erg goed kent me wat vraagt.
- als ik een presentatie moet houden.
- als een jongen tegen mij zegt dat ik goed pas bij een andere jongen.
- als zowiezo een jongen of meisje (meer bij jongens) tegen me praat die ik niet erg goed ken.
- Als ik boos ben.
En zo zijn en nog wel een paar dingen.

Maar bij het rood worden ga ik ook erg zweten. Ik krijg het heel warm en daardoor voel ik gewoon dat ik erg rood wordt. Het irritante eraan is dat mensen gaan vragen en zeggen van ' hé je bent rood, of hoe komt het dat je rood wordt?' dat irriteert me gewoon.
Ik weet gewoon niet goed hoe ik er vanaf kom of wat ik er nou tegen kan doen.
Kunnen jullie me helpen.

Groetjes anoniem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2009, 15:25
Batave
Batave is offline
Je kan op het moment dat je rood wordt je heel erg concentreren op iets anders, tenminste: dat werkt zo bij blozen.
Oud 11-12-2009, 15:52
bamboocha
bamboocha is offline
Ik heb dat ook een lange tijd gehad, dus ik weet hoe je je voelt! Tegenwoordig heb ik er niet meer zoveel last van. Dan heb ik het gevoel dat ik wel heel rood word omdat ik voel dat ik helemaal warm word, maar dat gebeurt dan eigenlijk maar een heel klein beetje tot helemaal niet.
Misschien moet je er gewoon overheen groeien?
Ik heb mezelf toen in ieder geval aangeleerd, dat als ik voelde dat ik helemaal rood werd, het gewoon laten gaan. Niet denken van 'Shit, ik word rood' of 'Godver, iedereen ziet dat ik rood word' enzo.. Gewoon over je heen laten komen. Ik had dan zoiets van 'Ohh nouja.. dan word ik maar rood.. is zo weer weg' en het heeft even geduurd, maar uiteindelijk heeft het me wel heel erg geholpen. Je moet je er in ieder geval niet te druk om maken. Het zal niet van de een op de andere dag weg zijn, je moet wel geduld hebben. Maar je zult zien; oefening baart kunst
Oud 11-12-2009, 16:03
Verwijderd
Het makkelijkste wat je kunt doen is je er bij neerleggen. Serieus, hoe minder druk jij je er om maakt, hoe minder erg het zal worden. Voorts is het zo dat de meeste mensen blozende mensen lief, schattig en vertederend vinden. Het is domweg charmant. Dus wees er blij mee. En 't zal vanzelf minder worden. Wanneer mensen vragen "goh, waarom word je rood?" moet je gewoon hardop zeggen tegen die persoon, terwijl je 'm aankijkt, "ik word helemaal nerveus van je". Maak er iets grappigs/luchtigs van. Dat helpt. Misschien niet direct, maar je zult merken dat 't op lange termijn véél minder wordt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 17:33
LoorAn
LoorAn is offline
Mijn pa is een psycholoog en hij vertelde me iets wat heel goed werkt. Ik had er namelijk ook ontzettend veel last van.

Als je voelt dat je rood wordt moet je je sterk concentreren op wanneer het weer voorbij is. Kijk op de klok als je voelt dat je rood wordt en concentreer je op wanneer je het voelt weggaan. Kijk dan weer op de klok.
Als je het weer voelt opkomen moet je dit weer doen. Let op hoelang het duurt voordat het voorbij is.
Duurt het de eerste keer 10 minuten voordat het weg is, duurt het de tweede keer hoogstwaarschijnlijk maar 5 minuten. Later kun je dit beperken tot 1 minuut en later is het probleem weg.

Snap je het? Probeer een aantal keer uit, de hele week bijvoorbeeld. Ik hoor wel hoe het ging.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 17:58
Changshan
Changshan is offline
^ Volgens mij werkt dat wel, ja. Zoiets deed ik automatisch zelf ook.

Ik groeide er overheen, meestal gebeurt dat gelukkig. Af en toe als ik niet meteen weet wat ik moet zeggen/iemand niet goed kan lezen, word ik nog weleens rood. Het is niet fijn, maar ergens vinden mensen het ook wel schattig, moet je maar denken.
Oud 11-12-2009, 18:20
wup
wup is offline
Ow, dat wil ik wel eens proberen! In sommige situaties had ik het vroeger heel erg, maar nu niet meer ( zoals bij presentaties), maar bij andere situaties heb ik het nog steeds heel erg ( als mijn gedichten worden voorgelezen met sinterklaas, of als mensen intieme vragen gaan stellen.. heel stom) .
Ik heb me er ook wel bij neergelegd, het is nou eenmaal zo. Vroeger ging ik heel snel naar de wc ofzo, maar nu kan het me echt niet meer schelen en hoop ik maar dat mensen het idd schattig vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 09:09
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Volgens mij groei je er ook een beetje overheen? Ik neem aan dat het ook met zelfvertrouwen te maken heeft en in hoeverre je je voor iets schaamt. Misschien kan het ook helpen om iets meer schijt aan dingen te hebben? En om meer zelfvertrouwen te kweken
Oud 12-12-2009, 10:50
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Dankje jullie wel voor jullie reacties. Ik zal er zeker wat mee doen
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 14:01
Verwijderd
Citaat:
en hoop ik maar dat mensen het idd schattig vinden.
Dat hoef je niet te hopen; dat is zo. Ik heb nog nóóit bij een blozend meisje gedacht "haha wat een sukkel". Integendeel. En ik heb nog nooit een van m'n vrienden anders horen praten over blozende meisjes.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 14:08
Verwijderd
heee!!

Ik herken me in jou!! Ik word ook heel erg snel rood, is heel vervelend.
Maar weetje wat ik er tegen doe: Gewoon doorkletsen en doen alsof je helemaal niet rood bent!! Want meestal word je dan verlegen als je kleurt, maar dit werkt bij mij super goed!!
Echt, probeer het maar eens!!

Veel succes!!

Liefs, Julia, veertien jaar ;p
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 15:45
Batave
Batave is offline
Ik moet van blozende meisjes altijd zelf blozen
Oud 12-12-2009, 16:22
Changshan
Changshan is offline
^ Damn, dat is de beste versiertruc die ik in tijden heb gelezen!
Oud 12-12-2009, 16:25
Batave
Batave is offline
Citaat:
^ Damn, dat is de beste versiertruc die ik in tijden heb gelezen!
Oud 12-12-2009, 16:49
Volk
Volk is offline
Ik snap heel het probleem met rood worden niet. Dat doen toch heel veel mensen en is toch heel normaal? Als ik iemand rood zie worden vind ik dat niet raar ofzo. Net als dat ik het niet raar vind om iemand te zien niezen. En als je er zelf niks om geeft ga je ook minder en minder lang rood zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 12:20
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Ik snap heel het probleem met rood worden niet. Dat doen toch heel veel mensen en is toch heel normaal? Als ik iemand rood zie worden vind ik dat niet raar ofzo. Net als dat ik het niet raar vind om iemand te zien niezen. En als je er zelf niks om geeft ga je ook minder en minder lang rood zijn.
Eigenlijk heb je gelijk. Er worden zoveel mensen rood, dus je hoeft je er niet voor te schamen! Het punt is, het is niet leuk dat andere mensen kunnen zien dat je verlegen, boos of zenuwachtig bent. Je wilt voorkomen dat andere mensen jouw emoties of gedachten kunnen zien, kunnen ze dat wel zien, dan maakt het je kwetsbaar of beginnen mensen te lachen.

Ik heb echter geen tips om met je roodheid om te gaan. Volgens mij heeft het in jouw geval met verlegenheid te maken, dus je zou iets aan je zelfvertrouwen moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 15:32
Fietsfrikandel
Fietsfrikandel is offline
Bloedarmoede voorkomt rood worden
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 19:07
omgwtfbbq=)
omgwtfbbq=) is offline
Ik heb hetzelfde >.< super irritant
Oud 17-12-2009, 12:11
Whoop1991
Whoop1991 is offline
Probeer het gewoon te accepteren dat je rood wordt. Dat maakt helemaal niks uit vind ik.

Ik vind het zelfs wel schattig of leuk als een meid bloost
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 16:44
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Eigenlijk heb je gelijk. Er worden zoveel mensen rood, dus je hoeft je er niet voor te schamen! Het punt is, het is niet leuk dat andere mensen kunnen zien dat je verlegen, boos of zenuwachtig bent. Je wilt voorkomen dat andere mensen jouw emoties of gedachten kunnen zien, kunnen ze dat wel zien, dan maakt het je kwetsbaar of beginnen mensen te lachen.

Ik heb echter geen tips om met je roodheid om te gaan. Volgens mij heeft het in jouw geval met verlegenheid te maken, dus je zou iets aan je zelfvertrouwen moeten doen.
Het punt is ook dat het gewoon ontzettend vervelend voelt. Je krijgt het warm, begint in het ergste geval te zweten (en anders vrees je wel dat je gaat zweten). Dan kan het nog zo schattig zijn, als je voor je gevoel op weg naar paarsheid bent, wordt het gesprek dat je aan het voeren bent toch iets anders.
Oud 18-12-2009, 19:00
LoorAn
LoorAn is offline
Ja klopt, Changshan.
Heb je mijn advies geprobeert?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 02:13
metalheadje
metalheadje is offline
nou ik vin t nie erg maar goed als iem je beter kent dan gaat wel over miss nog steeds irri me mensen die je niet zo goed of niet kent
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 10:10
I C U
I C U is offline
Ach, rood worden is heel normaal en het wordt minder naarmate je ouder wordt. Klinkt alsof ik zelf heel oud ben, maar het is wel zo. Je gaat je minder snel opgelaten voelen, denk ik.

Verder lijken de tips die al eerder gegeven zijn prima, probeer dat gewoon eens
Reageren

Regels voor berichten