![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() http://www.intermediair.nl/artikel/k...4399/knak.html
|
Ik heb het ook heel lang gedaan, totdat ik hoorde dat het slecht voor je vingers is, nu doe ik het niet meer. Het was trouwens wel erg lastig om te stoppen, het ging zo automatisch. Maar of het nu wel of niet goed voor je vingers is, ik doe het niet meer. Stel je voor dat je er wel iets van krijgt!
|
![]() |
haha,
zo snel breek je je vingers niet hoor, als je het op het goeie plekje doet ![]() En als ik wakker word kan ik bijna alles knakken, dus als ik me is lekker uitrek krijg je eerst het moooie knakconcert live te horen ![]() mn rug, schouders, nek, pols, vingers op 2 plekken, mn tenen, en knieen. ![]() en als ik van de trap afloop hoor ik soms ook nog vanalles. maar het doet nooit egt pijn ofzo, dus ik vind het wel grappig ![]() |
![]() |
|
ik knak helaas ook al zo lang als ik me kan herinneren werkelijk al mijn gewrichten, sommige zijn echt behoorlijk pijnlijk, maar het "moet" dan gewoon.. of het wel of geen kwaad kan is niet bewezen (nou ja, die man die 60 jaar zn ene hand knakte en geen verschil had zegt toch wel wat), maar het zal persoonlijk zijn. Zo heb ik er bijvoorbeeld behoorlijk last van, heb ik er veel pijn aan. Ik kan bijvoorbeeld nog maar slecht een (aard)appel schillen omdat ik dan zoveel pijn in mijn handen heb. Dat kan ook nog weer aan andere dingen liggen natuurlijk, maar hoe dan ook, de orthopedische chirurgen vertelden me allemaal dat t (voor mij) erg slecht is.
Ook dat het inderdaad een soort opheffing van vacuum is dat in je gewrichten zit. Voor mij is het dan ook, ondanks de pijn in sommige gewrichten, altijd een opluchting als ik knak... hoe naar dat geluid ook is voor anderen ![]() |
![]() |
|
Ik knap alles, en niet eens bewust.
Met mn polsen, vingers, tenen en nek, doe ik het bewust. Maar een verkeerde beweging kan bij mij zo'n knak veroorzaken: rug, heupen, knieën, ellebogen, enkels en ook mn schouders. Volgens onderzoekers is het slecht voor je, maar een man van inmiddels 60, heeft zijn vingers vanaf zijn 10e ofso, elke dag geknakt. Zn vingers zijn er niet slechter van geworden .... Dus! Laatst gewijzigd op 25-11-2009 om 19:47. Reden: toevoeging |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
je zal er niets van merken als je jong bent maar als je ouder bent heb je er normaal wel last van
zelf knak ik niets met opzet omdat ik dat niet kan, maar als ik van achter de computer kom en ik loop eens rond blijft het wel vrij lang van zelf kraken (dan heb ik het vooral over mijn enkels en tenen) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik snap nog steeds niet zo goed hoe het werkt... maar het doet geen pijn, het is juist een vervelend gevoel als het niet wil knakken maar wel zou moeten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
He bah, net na het bovenste berichte typen knakte mijn pols ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
60 jaar lang onderzoek ? dan wil je op je 10e al erg gefascineerd zijn met het beroep, en ik denk niet dat men zo jong al zo dingen écht wil volhouden enzo. anyway, ik knak mn vingers altijd. alleen soms lukt t niet, blijft t even vasthangen. en dan wil ik het gewoon 1 x heel erg hard KNAK horen zeggen. maar lukt t egt niet. dan doet t wel pijn, maar na 5 minuten niks doen, en dan eventjes, heb ik die grote knak weer, en dat voelt dan weer opgelucht (: |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
REFERENCE: "Does Knuckle Cracking Lead to Arthritis of the Fingers?", Donald L. Unger, Arthritis and Rheumatism, vol. 41, no. 5, 1998, pp. 949-50. WHO ATTENDED THE CEREMONY: Donald Unger http://www3.interscience.wiley.com/c...10619/PDFSTART Het is niet zo heel moeilijk om niet volstrekt belachelijk uit de hoek te komen, hoor. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Dat is te saai, Claudia! #1694 Verwijderd | 501 | 14-08-2012 19:07 | |
De Kantine |
Vreemde trekjes. Missy | 57 | 30-03-2009 15:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
je vingers knakken en je nek (+rug) kraken Prince_AT | 45 | 09-12-2008 12:42 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Seneca happiegirl | 6 | 27-09-2006 17:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaars(!) van de verhalenwedstrijd! Simoen & LUH-3417 Verwijderd | 35 | 03-01-2005 18:30 | |
Lichaam & Gezondheid |
rug&nek "kraken" DiaNNe>!!! | 18 | 12-05-2004 21:34 |