Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2009, 21:11
Girliej91
Girliej91 is offline
Ik heb twee caviaas en daarvan is er 1 altijd heel druk en echt een vreetzakkie. Altijd knagen aan de tralies om eten, maar nu wilt hij opeens niks meer eten En hij poept ook niet volgensmij, want normaal is de kooi echt vies na 3 dagen met twee caviaas er in en nu niet. Als ik op internet lees dan lees ik dat ik naar de dierenarts moet enzo, maar nou ga ik morge weg 1 nachtje met de rest van mijn familie en ik wil natuurlijk niet dat ik straks thuis kom en zie dat hij dood in zijn hokje ligt. Hebben jullie hier misschien ervaring mee of hebben jullie tips wat ik kan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2009, 23:14
AlopiA
AlopiA is offline
Als een cavia niet meer eet is hij er wel écht iets aan de hand en moet je naar de dierenarts. Dikke kans dat hij ook niet meer drinkt, en dan is het snel afgelopen met zo'n beestje!
Oud 28-12-2009, 00:16
Girliej91
Girliej91 is offline
Hij drinkt wel en ik dacht net wat eten ze nou het liefst en had ze gras gegeven en dat at hij wel gelukkig maar de rest niet.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 11:38
Volk
Volk is offline
Ga ermee naar de dierenarts. Als je uitlegt dat je cavia niet eet dan krijg je vast voorrang en kunnen ze er vandaag nog naar kijken.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 00:12
Mephisto
Mephisto is offline
Slachten en opeten. Zoals de incas dat vroeger ook deden.
Oud 01-01-2010, 10:22
miekmuis
miekmuis is offline
Kan het dat zijn tandjes te lang zijn? Of dat hij een ontsteking in zijn bekje heeft? Misschien dat hij daardoor geen harde dingen kan eten. Maar idd onmiddellijk naar de dierenarts, want die beestjes kunnen maar zó weinig hebben...
Oud 01-01-2010, 17:47
Eend
Eend is offline
Cavia's moet je ook altijd elke week wegen, zo voorkom je heel veel. Één van mijn eigen cavia's was twee dagen geleden ook ziek. Ze had een luchtweginfectie. Ik heb veel ervaring met cavia's. Zodra ze stoppen met eten, ben je vaak al te laat, omdat cavia's te onderdanig zijn om te laten zien dat ze ziek zijn.

Als jouw cavia dit overleeft, ga 'm dan elke week wegen op een keukenweegschaal. Als ie 100gram of meer afvalt, dan is er iets aan de hand. Ook als het gewicht sowieso al zakt is er vaak wat aan de hand. Soms kunnen dat verschillende dingen zijn. Dat ze het voer niet lusten e.d.

Liefs,

Eend
Reageren

Regels voor berichten