Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2010, 20:53
Eend
Eend is offline
IK heb een hele tijd geen dwanggedachten en stemmen gehad, maar twee weken geleden begon het gelazer. Ik stond onder de douche en hoorde een meisje huilen. Aangezien ik op Langdurige zorg opname zit, is die kans sowieso 0%. De dag daarna weer precies hetzelfde. Nu durf ik dus niet meer te douchen. Ik was me wel op mijn kamer, maar niet in die douche.

Verder heb ik vorig jaar dik een maand bij elkaar in het ziekenhuis gelegen, omdat ik gevaarlijke dingen deed bij mezelf. Ik zeg expres niet wat, want wil niemand op ideeën brengen. Ik ben twee keer geopereerd. Ze hebben me zelfs moeten reanimeren...

Het was echt kantje boord...

Maar nou heb ik dus weer gedachten om hetzelfde te doen Ik wil van die gedachten af, ze maken me bang

Heeft iemand raad?
Oud 23-01-2010, 21:09
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Moeilijk... Je hebt zeker al eens geprobeerd professionele hulp te zoeken? Of niet?
Zo niet, lijkt me het beste om dat wel te doen. Zoek een psychiater, deze kan je beter helpen dan een psycholoog...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Moeilijk... Je hebt zeker al eens geprobeerd professionele hulp te zoeken? Of niet?
Zo niet, lijkt me het beste om dat wel te doen. Zoek een psychiater, deze kan je beter helpen dan een psycholoog...
Ze zit op langdurige zorg opname zegt ze, dus ik neem aan dat ze dat al gedaan heeft. Verder kan ik niet zoveel zeggen, Eend, behalve erover te praten met je begeleiding als dat even kan (als je dat niet al gedaan hebt natuurlijk;x). En een knuffel (})
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 00:58
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Citaat:
Ze zit op langdurige zorg opname zegt ze, dus ik neem aan dat ze dat al gedaan heeft. Verder kan ik niet zoveel zeggen, Eend, behalve erover te praten met je begeleiding als dat even kan (als je dat niet al gedaan hebt natuurlijk;x). En een knuffel (})
Ja, dus ik bedoel mee, hulp zoeken die dus beter is dan dat. Want ze geeft toch ook al aan dat dat niet werkt? Ik zou proberen te melden aan iemand dat je echt meer nodig hebt dan wat je nu krijgt....
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 01:07
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Wat houd je tegen om er met de verpleging over te praten? Of met je behandelaar? Zodat ze samen met je kunnen kijken of ze kunnen voorkomen dat het een herhaling wordt van vorig jaar?
Oud 24-01-2010, 09:21
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Might sound somewhat offtopic; heb je een bijna dood ervaring gehad?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 11:56
*oma*
*oma* is offline
Kun je niet vragen of iemand bij de deur wil gaan wachten als je aan het douchen bent. Dan kun je, wanneer je bang wordt, om hulp vragen of misschien bevestiging krijgen dat er niemand aan het huilen is.
Oud 24-01-2010, 18:06
Eend
Eend is offline
Citaat:
Might sound somewhat offtopic; heb je een bijna dood ervaring gehad?
Nee

verder ben ik gister naar de verpleging gegaan en ik moest ik de separeer in...jankend van angst
Oud 25-01-2010, 10:41
Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Nee

verder ben ik gister naar de verpleging gegaan en ik moest ik de separeer in...jankend van angst
Moest dat omdat je ze vertelde wat er gebeurd was?
Dat klinkt heel erg jaren vijftig..
Als ik jou was zou ik iemand in vertrouwen nemen die dicht bij je staat, dus familie/vrienden buiten de zorginstelling en er voor zorgen dat zij ergens aan de bel trekken waar je professionele(re) hulp kan krijgen.
Want dat ze zoiets doen omdat jij een stem gehoord hebt is achterlijk. Alsof het daar beter van wordt
Oud 25-01-2010, 12:34
nature_lover
nature_lover is offline
Citaat:
inderdaad, sterkte meid, ik weet waar je doorheen gaat. mijn zus heeft het gehad en na een traject is ze er nu weer helemaal bovenop, wel met medicijnen, maar ze kan weer functioneren in de maatschappij, dus heb vertrouwen in je eigen capaciteiten!!

knuffel!!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 20:57
Eend
Eend is offline
Het nachtje separeer heeft wel geholpen. Maar het was de laatste oplossing die we konden doen.

Verder gaat het nu weer een beetje. Ben nog wel steeds de hele dag bang. Ik ben bang dat ik achtervolgd word

Heb vandaag als afleiding mijn muur paars geverfd, alleen Remco (vpk) heeft het meeste gedaan. Ik ben een oen in schilderen

Ik hoor nog steeds mijn psychiater zeggen: "Gebruik meer zonodig medicatie. Je kunt kiezen tussen Tranxene 50mg, Rivotril 2mg, Nozinan 25mg en diazepam 10mg."

Maar ik wil niks met een pilletje oplossen, ik wil het zélf doen
Oud 27-01-2010, 10:47
indigo
indigo is offline
Bah, wat naar zeg. Heb je nou wel aan de verpleging verteld dat je deze dwanggedachten weer hebt en dat je bang bent dat je achtervolgd wordt? Dat is echt belangrijk! Als iemand van je problemen weet, kunnen ze daar rekening mee houden.

Ik snap wel dat je het graag zelf wilt doen, maar het probleem is dat je hersens juist jóu een beetje tegenwerken. Daarom kan het best goed zijn om meer medicatie te gebruiken, zoals je psychiater zegt. Voel het niet als falen, dit kan niemand zelf. Het moet vooral niet erger worden en dat kan je daarmee ook voorkomen!

Sterkte en een knuffel .
Oud 27-01-2010, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Moest dat omdat je ze vertelde wat er gebeurd was?
Dat klinkt heel erg jaren vijftig..
Als ik jou was zou ik iemand in vertrouwen nemen die dicht bij je staat, dus familie/vrienden buiten de zorginstelling en er voor zorgen dat zij ergens aan de bel trekken waar je professionele(re) hulp kan krijgen.
Want dat ze zoiets doen omdat jij een stem gehoord hebt is achterlijk. Alsof het daar beter van wordt
waarschijnlijk 'moest' het omdat ze jankte van angst? Separeer is om mensen rustig te maken als ze te hevig op prikkels reageren, als iemand huilt van angst lijkt me dat best het proberen waard. En moeten is relatief natuurlijk.

En Eend, de medicatie is als opstapje om je rustig genoeg te maken zodat je de energie hebt om het zelf te doen . Maar als je het lastig vindt om te besluiten wanneer het nodig is en wanneer je het liever zonder probeert, is het wel een goed idee om dat met de psychiater te bespreken of met de verpleging, zodat ze je daarmee kunnnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 19:41
J--
J-- is offline
kan je niet de religieuze kant op te gaan? ik heb vaak gehoord dat mensen die stemmen horen en ook vaak dingen zien, vaak de religieuze kant opkijken en dat dan vaak helpt
Oud 29-01-2010, 15:53
Verwijderd
Je bedoelt dat ze zich moet bekeren als ze niet al gelooft?
Heeft dat zin dan?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 19:25
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ja, mensen die geloven hebben iemand die hun door en door kent en aan wie ze alles kunnen vertellen. En dat werkt enorm geruststellend.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 21:37
jeroentje1234
jeroentje1234 is offline
Je moet idd gewoon veel afleiding hebbeb!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 14:10
Sade
Sade is offline
Heb je al iets van een signaleringsplan?
Oud 31-01-2010, 15:52
Verwijderd
klinkt misschien lekker idioot maar als je gaat douchen kun je ook vragen waarom diegene huilt, krijg je een reactie dan kun je er ook wat mee doen, al is het een "hersenspinsel"

douchen is zalig dus een of ander jankend meisje moet je niet tegenhouden, het genot van de douche wacht!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 22:16
VeGs
VeGs is offline
In de trant van 'lekker idioot': als je bang bent achtervolgt te worden, kun je dat dan niet een keer zelf met iemand doen? Met een goede vriendin, die je vertrouwt en waar je mee kunt lachen, zomaar iemand in de stad gaan 'achtervolgen'?
Bij fobieën wordt er wel eens gebruik van gemaakt om iemand heel langzaam te laten wennen aan het object of de situatie van de fobie. Nou is dat met achtervolging natuurlijk een stuk moeilijker. Maar misschien kan het helpen als je zelf eens doet waar je zo bang van bent dat er met jou gebeurt? Misschien kun je dat enge dan veranderen in een melige gebeurtenis, of doorkrijgen hoe moeilijk dat is zonder gezien te worden. Misschien is het minder eng dan?

Ja, schiet me maar af. Ik weet natuurlijk veel te weinig van je specifieke angst om er iets over te kunnen zeggen; misschien ben je niet bang voor een echt persoon, maar voor achtervolgende stemmen ofzo, maar miss kun je er iets mee. Het is gewoon een stomme gedachtekronkel van me
Iig heel veel sterkte; *knuffel!*
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 23:12
Dice94
Dice94 is offline
Wat naar zeg. Ik wordt er zelf ook bang van als ik je verhalen hoor. Ik zou toch wel medicijnen gebruiken als ik jou was, ze kunnen je toch echt helpen. Maar de tips die hier worden gegeven zijn ook goed!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 19:26
Eend
Eend is offline
Het is zo erg, dat ik wss vanaaf naar het ziekenhuis moet
Oud 03-02-2010, 15:07
Verwijderd
O jee wel heftig zeg. Hoe is het afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 17:50
darkfairy
darkfairy is offline
dat vraag ik me ook af.
Oud 03-02-2010, 19:04
Eeyore85
Eeyore85 is offline
ik heb je een pb gestuurd.

Liefs Eeyore (ook een DISser)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2010, 22:05
ik ben anoniem
ik ben anoniem is offline
Damnn, eng verhaal, ik werd dr zelf ook een beetje bang van..
Ik hoop dat het goed met je afloopt
xx
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 14:25
Eeyore85
Eeyore85 is offline
Hoe gaat het nu met je?

* warme knuffel *
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 20:35
Eend
Eend is offline
Ik ben nu een week uit het ziekenhuis. Ben geschrokken van mijn psycholoog. "Als je doorgaat met dingen innemen die niet in je lichaam thuishoren, dan zal je voor langere tijd de separeer in moeten en langzaam weer opgebouwd moeten worden."

En dan tóch die drang hè? Ze nemen me alleen nog in het ziekenhuis op als ik een acute buik heb (bloeding in mijn buik).

Ik haat mezelf dat ik hiermee ben begonnen. Ben elke avond bang dat ik de volgende ochtend niet meer wakker word...
Oud 06-02-2010, 17:37
Eeyore85
Eeyore85 is offline
bij mij met therapie, moet ik een dagboek bijhouden,
zodat ze de voortekenen van die drang kunnen herkennen.

Waarom is die drang er? vragen ze dan.

misschien paar keer op de boksbal en je bent je agressie ff kwijt
of lekker in je kussen schreeuwen, dat helpt bij mij soms

Zet m op, er is zoveel moois in het leven

* Knuffel *
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 21:01
Eend
Eend is offline
Ik kan mezelf niet fysiek uiten, alleen als de bom barst. Dat moois in het leven, ik weet dat het er is, maar kom er niet bij. Het is net of er een glazen plaat tussen mij en de mensen om me heen is. Ik leef zo anders
Reageren

Regels voor berichten