Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Wat houd je tegen om er met de verpleging over te praten? Of met je behandelaar? Zodat ze samen met je kunnen kijken of ze kunnen voorkomen dat het een herhaling wordt van vorig jaar?
||
Citaat:
Dat klinkt heel erg jaren vijftig.. Als ik jou was zou ik iemand in vertrouwen nemen die dicht bij je staat, dus familie/vrienden buiten de zorginstelling en er voor zorgen dat zij ergens aan de bel trekken waar je professionele(re) hulp kan krijgen. Want dat ze zoiets doen omdat jij een stem gehoord hebt is achterlijk. Alsof het daar beter van wordt ![]()
||
Citaat:
knuffel!! |
![]() |
|
Het nachtje separeer heeft wel geholpen. Maar het was de laatste oplossing die we konden doen.
Verder gaat het nu weer een beetje. Ben nog wel steeds de hele dag bang. Ik ben bang dat ik achtervolgd word ![]() Heb vandaag als afleiding mijn muur paars geverfd, alleen Remco (vpk) heeft het meeste gedaan. Ik ben een oen in schilderen ![]() Ik hoor nog steeds mijn psychiater zeggen: "Gebruik meer zonodig medicatie. Je kunt kiezen tussen Tranxene 50mg, Rivotril 2mg, Nozinan 25mg en diazepam 10mg." Maar ik wil niks met een pilletje oplossen, ik wil het zélf doen ![]()
|
Bah, wat naar zeg. Heb je nou wel aan de verpleging verteld dat je deze dwanggedachten weer hebt en dat je bang bent dat je achtervolgd wordt? Dat is echt belangrijk! Als iemand van je problemen weet, kunnen ze daar rekening mee houden.
Ik snap wel dat je het graag zelf wilt doen, maar het probleem is dat je hersens juist jóu een beetje tegenwerken. Daarom kan het best goed zijn om meer medicatie te gebruiken, zoals je psychiater zegt. Voel het niet als falen, dit kan niemand zelf. Het moet vooral niet erger worden en dat kan je daarmee ook voorkomen! Sterkte en een knuffel ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En Eend, de medicatie is als opstapje om je rustig genoeg te maken zodat je de energie hebt om het zelf te doen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
klinkt misschien lekker idioot maar als je gaat douchen kun je ook vragen waarom diegene huilt, krijg je een reactie dan kun je er ook wat mee doen, al is het een "hersenspinsel"
douchen is zalig dus een of ander jankend meisje moet je niet tegenhouden, het genot van de douche wacht! |
![]() |
|
In de trant van 'lekker idioot': als je bang bent achtervolgt te worden, kun je dat dan niet een keer zelf met iemand doen? Met een goede vriendin, die je vertrouwt en waar je mee kunt lachen, zomaar iemand in de stad gaan 'achtervolgen'?
Bij fobieën wordt er wel eens gebruik van gemaakt om iemand heel langzaam te laten wennen aan het object of de situatie van de fobie. Nou is dat met achtervolging natuurlijk een stuk moeilijker. Maar misschien kan het helpen als je zelf eens doet waar je zo bang van bent dat er met jou gebeurt? Misschien kun je dat enge dan veranderen in een melige gebeurtenis, of doorkrijgen hoe moeilijk dat is zonder gezien te worden. Misschien is het minder eng dan? Ja, schiet me maar af. Ik weet natuurlijk veel te weinig van je specifieke angst om er iets over te kunnen zeggen; misschien ben je niet bang voor een echt persoon, maar voor achtervolgende stemmen ofzo, maar miss kun je er iets mee. Het is gewoon een stomme gedachtekronkel van me ![]() Iig heel veel sterkte; *knuffel!* |
![]() |
|
Ik ben nu een week uit het ziekenhuis. Ben geschrokken van mijn psycholoog. "Als je doorgaat met dingen innemen die niet in je lichaam thuishoren, dan zal je voor langere tijd de separeer in moeten en langzaam weer opgebouwd moeten worden."
![]() En dan tóch die drang hè? Ze nemen me alleen nog in het ziekenhuis op als ik een acute buik heb (bloeding in mijn buik). Ik haat mezelf dat ik hiermee ben begonnen. Ben elke avond bang dat ik de volgende ochtend niet meer wakker word...
|
bij mij met therapie, moet ik een dagboek bijhouden,
zodat ze de voortekenen van die drang kunnen herkennen. Waarom is die drang er? vragen ze dan. misschien paar keer op de boksbal en je bent je agressie ff kwijt of lekker in je kussen schreeuwen, dat helpt bij mij soms ![]() Zet m op, er is zoveel moois in het leven ![]() * Knuffel * |
![]() |
|
Ik kan mezelf niet fysiek uiten, alleen als de bom barst. Dat moois in het leven, ik weet dat het er is, maar kom er niet bij. Het is net of er een glazen plaat tussen mij en de mensen om me heen is. Ik leef zo anders
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Gevaarlijke vragen. niam | 4 | 22-12-2004 17:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Films, TV & Radio |
Tribe VIII snoops | 479 | 28-04-2004 16:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Islamitische cultuur gevaarlijk? jeas | 53 | 18-03-2004 16:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Lafjuh en scimmia werken samen: Thee in het Hamsterdome. Vlooienband | 9 | 26-07-2003 22:41 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 |