Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2009, 20:22
lol_nl
lol_nl is offline
Hoi,
Ik ben een jongen van 16 die de afgelopen jaren nauwelijks wat aan sport heeft gedaan. De laatste paar maanden heb ik ne echter dat door een combinatie van factoren (leefstijl, psychologische problemen) regelmatig onwel en ziek gevoeld.
Ik ben een aantal keren naar de huisarts en de fysio geweest, maar er is verder niks ernstigs met mij aan de hand. Ik moet alleen eens gaan sporten en mijn lifestyle aanpassen.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een geschikte sport en kwam bij een sportschool terecht waar ze veel aan vechtsport doen. Het lijkt mij wel wat om een vechtsport te doen. De vraag is alleen: welke?

Aangeboden zijn:
Judo, Jiu-Jitsu, Zwaardvechten, Kickboxen en Aikido.

Ik zoek iets wat meer gericht is op het trainen van je hele lichaam (en geest) (iets holistisch dus zou je kunnen zeggen) en wat meer gericht is op zelfontwikkeling/zelfverdediging. Welke sport zou het meest geschikt zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2009, 21:22
Verwijderd
Geef Jiu Jitsu eens een poging, van de opties die je neerzet is dat de meest 'complete'. Trainen van je geest doe je zelf door er 'zin aan te geven' buiten een uurtje matten om.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 13:34
Verwijderd
Penchak Silat.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 19:30
T_ID
T_ID is offline
Kickboksen is op zich een aanrader. Het dwingt je jezelf goed in vorm te brengen als je een beetje mee wilt doen. Bovendien is het een goede training in de zin dat je in een veilige omgeving een paar klappen kunt incasseren zonder risico, waarna je je opeens realiseert dat je daarvoor niet bang hoeft te zijn, en je niet van glas bent.
Dat lijkt de eerste keer angstwekkend, maar je krijgt beenbeschermers, een hoofdbeschermer, gebitsgebeschermer, de hele reut. Bovendien is het op jouw leeftijd allemaal nog niet zo gespierd en getraind. Het gaat niet zo hard. Er kan je niets gebeuren.

Het grote verschil met sporten als judo of jiu jitsu zijn dat die laatste twee grotendeels op de grond wordt uitgevochten, terwijl kickboksen strikt standup fighting is. Judo en jiu jitsu is meer vastgrijpen, werpen en worstelen. Kickboksen is uiteraard bijna volledig beperkt tot slaan en trappen.

Verwacht alleen geen meditaties en rituelen. Als je dat wilt kun je het beter zoeken in Thaiboksen, dat nog wat van dat bijgeloof e.d. heeft meegenomen. Uiteraard is discipline wel vereist. Je kunt niet zomaar een eind weg rotzooien tijdens een training. Als je mee wilt doen met wedstrijden e.d. is dat zelfs hard nodig, want dan kom je er niet met tweemaal per week halfzacht trainen.
Oud 04-09-2009, 20:10
Verwijderd
Op de grond is ook waar 90% van de gevechten eindigt ;')
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 21:50
iemand-8000
iemand-8000 is offline
Als ik jou was zou ik jiu jitsu kiezen. Zelf doe ik het ook heb de gele band. Je leert je er echt door te beheerzen. Vroeger als ik aggtesief was ging ik meteen slaan nu kan ik me inhouden. En jiu jitsu traint ook op de punten die jij wil dus

Laatst gewijzigd op 07-09-2009 om 15:05.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 22:32
gertom
gertom is offline
Ik zou voor het Kuroi ryu ninjitsu kiezen.
Kijk maar eens naar dit filmpje.

ninja yeah

Laatst gewijzigd op 28-01-2010 om 11:01.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 17:16
freezer
freezer is offline
Ik ben zelf op kickboksen gegaan omdat mijn richting wedstrijden was.
Maar voor jou zal ik jiu jitsu.
Ik neem aan dat je geen wedstrijden gaat doen.

Renzo Gracie is een van de beste vechters die deze sport heeft beofend.
Oud 01-02-2010, 19:57
SchimmigeSchim
SchimmigeSchim is offline
Let op dat er wel een gigantisch verschil zit tussen Traditionele Jiu-Jitsu en Braziliaans (Gracie) JJ.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 09:56
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Altijd even een proefles doen, dan weet je waar je aan toe bent
Reageren

Regels voor berichten