Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 14:48
Kejos
Kejos is offline
mja, is niet zo moeilijk in feite
ff achtergrond informatie: heb 2 jr geleden groeischijf knie gebroken door te rap te groeien (1m96 met 70 kg aan 17,5 jr), vorig jaar beginnen kickboksen (aantal maanden, tot ik weer last kreeg v/e knie) + het werd m'n ouders 'te' gewelddadig enz ...
Dit jaar redders cursus doorlopen, goeie revalidatie vr m'n kniën blijkt.

Nu heb ik het nadeel dat ik door m'n gestalte (geloof het of niet) blijkbaar ambras-makers lok waar ik ook ga, vanaf er toeristen komen van rond de 18-19 die in een bende van 3-5 gasten zijn beginnen ze dingen te roepen, komen ze enz.

Ben al paar keer goedkoop weggekomen, maar zou me toch liever verdedigen als het erop aan zal komen. Ik weet dat er al een vorige topic is over 'straatgevechten' enz. maar kon daar niet echt 1 vechtsport uit afleiden die eruit bestaat je best te verdedigen op straat. Ik denk meer en meer om jiu-jutsi te gaan doen mr zou graag ff jullie meningen horen.

bedankt =)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2004, 16:13
Jordi
Jordi is offline
Uit dat topic is geen duidelijke vechtsport gekomen, omdat iedereen gaat discussiëren over wat de beste vechtsport is en de meeste mensen hun eigen vechtsport het beste vinden.

Kickboksen lijkt mij eigenlijk wel een goede vechtsport, maar voor jou blijkbaar niet. Op zich lijkt het me wel gunstig dat je iets doet met die lange benen van je, dus dan misschien taekwondo (dat doe ik), maar daar zijn veel regels bij en je leert niet echt incasseren, of toch kickboksen. Je kunt ook gewoon gaan boksen, dan leer je in ieder geval incasseren en als het goed is ook hard slaan.
Krav mage schijnt een hele goede zelfverdedigingssport te zijn. Jiu jitsu kun je ook proberen.

Eigenlijk gaat het er denk ik niet zozeer om welke vechtsport je doet. De eerste tijd heb je er waarschijnlijk niet zoveel aan en als je eenmaal goed bent, ben je met elke vechtsport in principe gevaarlijk. Maar als ik nu moest kiezen zou ik denk ik toch voor een wat hardere vechtsport gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:50
mrdirk
mrdirk is offline
Hey, ik merk uit je verhaal op dat je wel een aardige blessure aan je knie hebt. Klopt toch?! Nou dan zal ik als ik jou was maar niet aan jiu-jitsu beginnen. Waarom niet?
Omdat bij jiu-jitsu vaak op de grond wordt gevochten en dat zou niet ideaal zijn met zo'n blessure.
Ik raad aan om een minder belastende sport te kiezen, zoals; tai-chi, bowlen, jeu de boule etc.
Oud 21-06-2004, 17:54
Jordi
Jordi is offline
O ja, en als er dan wat mensen op je afkomen die moeilijkheden zoeken pak je gewoon je bowlingbal en kegel je ze omver! Geniaal!

Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:03
el manuel
el manuel is offline
IK sprak laatst een jongen die ook aan kickboksen deed en ook een knie blessure opliep, en hij doet nu aan boksen dat is ook wel goed als vechtsport, veel sparring, conditie en kracht training doe je daar als het goed is. En er bestaat niet zoiets als de beste vechtsport
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:18
Kejos
Kejos is offline
mja idd ik zal hem omverbowlen of jeux de boulen als ik problemen heb

Ik kom van basket => erg belastend voor m'n knie, maar dit zou nu ongeveer moeten opgelost zijn... aangezien ik volgroeid begin te worden Maar inderdaad, boksen lijkt een heel goed alternatief voor kickboksen om m'n knieën niet meer te belasten dan nodig.

Dus.... idd boksen => effectieve contactsport, leren incasseren, leren hard meppen x)
jiu jutsi => leren verweren/verdedigen (wat je bij boksen niet leert) en op de grond leren vechten (als het er dan van komt op de grond...).

nuja blijft moeilijke beslissing denk ik.

Je zegt in het begin ook : ik zou achteraf gezien voor een hardere sport gaan... definieer 'hardere'?
Wat houdt taekwando btw in, of is dit nt zo goed om nu nog te beginnen? (ik reken op een 3 jaar intensief trainen, de tijd die ik op hogeschool zit).

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:00
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
ik kreeg de indruk dat je in belgie woont.

er wordt daar krav maga gegeven door philip kadouch.

http://www.kravmaga-imi.com/

Ik ken iemand die bij hem getraind heeft en die is vol lof over hem.

Jiu jitsu kun je ook wel beoefenen met een knieblessure op zich.
Ik vind jiu jitsu niet een sport die je daar zwaar belast. Zoveel beenklemmen gebruik je daar niet. mischien dat het van de club afhangt maar dat zou ik de trainer vragen.
Ik ben niet echt onder de indruk van het grondwerk van conventioneel jiu jitsu. Zoveel is dat niet.

IK zou het slecht vinden als mensen beweren zelfverdedigingsles te geven en dan niet jou kunnen les geven vanwege een blessure/handicap etc.
Dat behoort hoogstends een uitdaging te zijn voor de trainer.
Oud 22-06-2004, 13:03
gimgamgommetje
oeps dubbel

Laatst gewijzigd op 22-06-2004 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:09
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Kejos schreef op 22-06-2004 @ 12:18 :
Dus.... idd boksen => effectieve contactsport, leren incasseren, leren hard meppen x)
jiu jutsi => leren verweren/verdedigen (wat je bij boksen niet leert) en op de grond leren vechten (als het er dan van komt op de grond...).

nuja blijft moeilijke beslissing denk ik.

Je zegt in het begin ook : ik zou achteraf gezien voor een hardere sport gaan... definieer 'hardere'?
Wat houdt taekwando btw in, of is dit nt zo goed om nu nog te beginnen? (ik reken op een 3 jaar intensief trainen, de tijd die ik op hogeschool zit).

Bedankt
Ik zou nu dus eerder voor boksen gaan. Jij zegt dat je daar niet leert verweren/verdedigen, maar dat lijkt me onzin. In principe zul je heus wel af en toe afweren, maar bij boksen leer je ook gewoon die klappen te incasseren, dus dan is het niet zo erg als afweren een keertje niet lukt.
Het op de grond vechten van jiu jitsu lijkt me geen heel groot voordeel boven boksen, want als je kunt boksen kun je ook als je op de grond zit/ligt iemand hard slaan.

Wat ik bedoel met een hardere sport, is een sport waarbij je onder andere leert incasseren. Bij taekwondo is dat bijna niet. In principe is het de bedoeling om je tegenstander net (niet) te raken. In de praktijk gaat het er met sparren soms nog best hard aan toe, maar ik denk toch dat het anders is dan andere sporten waarbij het wel echt de bedoeling is dat je elkaar hard raakt.
Een ander nadeel van taekwondo is dat je niet onder de band mag trappen en dat het best wel veel regels heeft. De helft van je lichaam zit onder de band dus als jij met iemand gaat vechten en hij schopt je daar weet je helemaal niet wat je moet doen en bovendien weet jij niet hoe je hem effectief laag kan schoppen. Als je echt heel goed bent, hoeft dat geen probleem te zijn, maar voorlopig ben je dat nog niet.
Veel andere (vooral Oosterse meen ik) gevechtssporten hebben dit soort probleempjes. Daarom zou ik dus gaan voor boksen/kickboksen/krav maga. (hoewel jiu jitsu me ook wel leuk lijkt)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:20
Kejos
Kejos is offline
bedankt =) lijkt dat ik hier toch aan het goede adres zit om raad

en idd ik woon in België
M'n knie is nu (khou hout vast) +- gedaan qua blessure, 2 jaar geleden groeischijf gebroken, 3 vijzen die er steeds nog inzitten maar nu ongeveer eruit mogen. Was een zwaar accident maar zou geen complicaties/hindernis meer mogen vormen in gelijk welke sport.

Ik zet me dus wel 200% in bij een sport dus het is niet van iets 'makkelijk' te nemen ofzo
enige probleem bij boksen blijven m'n ouders (die sowieso tegen vechtsporten zijn =/ ) die het niet aanvaarden dat als je aan sparring doet er tegen elkaar gevochten wordt en er dus de kans bestaat (in andere vechtsporten heb je dat ook, maar niet zo uitdrukkelijk laten we zeggen...) waardoor we dus een boksbeugel enz. nodig hadden, dit was ff de druppel hier
Blijft dus de twijfel tussen boksen - als het dan niet te uitdrukkelijk op elkaar trainen is - en jiu-jutsi ...
Btw, krav maga wordt enkel in brussel gegeven en daar ik tegen sluis woon is dit nogal ver ;p ).

Wat je zegt over je verdedigen in boksen volg ik niet 100%, akkoord je leert incasseren (hetgeen m'n ouders dus tegen zijn), maar ik vind het 'mooier' (is voor discussie vatbaar eh m8 om zoals euhm... kung fu slagen af te weren en door techniek hem te verschalken. Iedereen kan bij wijze van spreken een standaard mep uitdelen, maar hem verweren zoals karate/jiu-jutsi/taekwando leer je niet in boksen bedoel ik

toch enorm bedankt
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:44
gimgamgommetje
weer dubbel,, ik maak nog vrienden bij de mods hier

Laatst gewijzigd op 22-06-2004 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:03
gimgamgommetje
Citaat:
Kejos schreef op 22-06-2004 @ 20:20 :
[

Wat je zegt over je verdedigen in boksen volg ik niet 100%, akkoord je leert incasseren (hetgeen m'n ouders dus tegen zijn), maar ik vind het 'mooier' (is voor discussie vatbaar eh m8 om zoals euhm... kung fu slagen af te weren en door techniek hem te verschalken. Iedereen kan bij wijze van spreken een standaard mep uitdelen, maar hem verweren zoals karate/jiu-jutsi/taekwando leer je niet in boksen bedoel ik

toch enorm bedankt [/B]
Ik ga ff tegen een paar schenen aantrappen ben ik bang.
Wat betreft slaan; ik ken een aantal danhouders in karate waarvan ik zachtgezegd niet onder de indruk ben van het slaan en het afweren daarvan.
wat dat betreft, hou het op boksen.
Ik zou persoonlijk boksen verkiezen boven jiu jitsu, juist vanwege het sparren, de eenvoud, en het karakter wat je kweekt. je kan beter een paar technieken goed trainen dan 60000 jiu jitsu techniekjes af en toe oefenen. my two cents.
Ik zag laatst wing chung wedstrijden in Den Haag,, hmm mischien dat mensen op een hoger niveau anders trainen maar het zag er daar niet uit.

Zelf combineer ik redelijk wat vechtsporten, jiu jitsu, freefight, boksen, en krav maga.
In de praktijk val ik terug op boksen/freefight omdat dat goed werkt en wat wapens betreft, nog niet meegemaakt maar dan denk ik dat ik met krav het beste uit de voeten kan.
jiu jitsu houd ik bij omdat ik in mijn werk klemmen moet gebruiken, maar niet verder als zelfverdediging.

boksen kun je op een redelijk veilige manier beoefenen. als je bij een goede club kijkt moet je de trainer eens met je ouders laten praten.
Oud 22-06-2004, 21:33
Jordi
Jordi is offline
Ik ben het eens met gimgamgommetje. Misschien dat het er leuk uitziet als je kan afweren, maar ik denk toch wel dat je bij boksen een effectief genoege verdediging leert.
En alle spectaculaire technieken die je bij sommige vechtkunsten leert zien er wel leuk uit, maar je hebt er in de praktijk niet heel veel aan. Als je gewoon goed hard iemand voor zijn hersens slaat (boksen) is dat hardstikke effectief.

Incasseren lijkt me een belangrijk onderdeel van boksen en als je dat niet mag, dan lijkt het me dat je inderdaad beter karate of taekwondo of iets dergelijks kunt gaan doen. Dan snap ik alleen niet waarom je eerst wel mocht kickboksen...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 16:54
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
BOXEN!

Doe ik ook voor de gein.Aangezien je een mankpoot hebt net zoals mij.
Oud 26-06-2004, 16:53
migyur
migyur is offline
Bij boksen valt het wel mee hoor met klappen vangen. Zorg gewoon dat je bij een goeie club komt.
Als je dan aangeeft dat het wat rustiger moet doen ze het wel hoor.

Anders laat je je ouders een keer kijken naar de training..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 09:00
4C1DBURN
4C1DBURN is offline
Citaat:
Kejos schreef op 21-06-2004 @ 15:48 :
mja, is niet zo moeilijk in feite
ff achtergrond informatie: heb 2 jr geleden groeischijf knie gebroken door te rap te groeien (1m96 met 70 kg aan 17,5 jr), vorig jaar beginnen kickboksen (aantal maanden, tot ik weer last kreeg v/e knie) + het werd m'n ouders 'te' gewelddadig enz ...
Dit jaar redders cursus doorlopen, goeie revalidatie vr m'n kniën blijkt.

Nu heb ik het nadeel dat ik door m'n gestalte (geloof het of niet) blijkbaar ambras-makers lok waar ik ook ga, vanaf er toeristen komen van rond de 18-19 die in een bende van 3-5 gasten zijn beginnen ze dingen te roepen, komen ze enz.

Ben al paar keer goedkoop weggekomen, maar zou me toch liever verdedigen als het erop aan zal komen. Ik weet dat er al een vorige topic is over 'straatgevechten' enz. maar kon daar niet echt 1 vechtsport uit afleiden die eruit bestaat je best te verdedigen op straat. Ik denk meer en meer om jiu-jutsi te gaan doen mr zou graag ff jullie meningen horen.

bedankt =)
Judo... Perfecte verdedigings sport.
Oud 06-07-2004, 13:29
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
4C1DBURN schreef op 06-07-2004 @ 10:00 :
Judo... Perfecte verdedigings sport.
Ja, alleen dat werkt wel alleen als je maar één tegenstander hebt.

Weet iemand trouwens waar je Krav Maga kunt doen? Ik heb een klein beetje gezocht (maar daar ben ik niet goed in) en ik heb alleen maar scholen gevonden in Leiden, Den Haag en Nieuwegein. Ik woon in het zuid-oosten van Nederland, dus die scholen zijn wel wat te ver weg.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 13:59
4C1DBURN
4C1DBURN is offline
Citaat:
Jordi schreef op 06-07-2004 @ 14:29 :
Nee hoor.
Oud 06-07-2004, 14:45
gimgamgommetje
Citaat:
Jordi schreef op 06-07-2004 @ 14:29 :

Weet iemand trouwens waar je Krav Maga kunt doen? Ik heb een klein beetje gezocht (maar daar ben ik niet goed in) en ik heb alleen maar scholen gevonden in Leiden, Den Haag en Nieuwegein. Ik woon in het zuid-oosten van Nederland, dus die scholen zijn wel wat te ver weg.
zuidoosten is een ruim begrip. er zijn nog een aantal instructeurs in nederland in breukelen, en er zou er 1 komen in eindhoven in die dominator gym.

Verder heb ik net een instructeurs opleiding gevolgd waar er een zooi van geslaagd zijn waaronder iemand uit Lochem, Apeldoorn, Tilburg , er zijn/komen er nu een stuk meer in ieder geval.
Oud 06-07-2004, 14:48
gimgamgommetje
Citaat:
4C1DBURN schreef op 06-07-2004 @ 14:59 :
Nee hoor.
noem eens wat judo technieken cq drills tegen meerdere tegenstanders.
Oud 06-07-2004, 14:49
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
4C1DBURN schreef op 06-07-2004 @ 14:59 :
Nee hoor.
No offense, maar bij judo leer je in principe toch alleen iemand op de grond gooien en hem daar te houden met een houdgreep? Dat kan maar bij één persoon tegelijk en als je daarmee bezig bent, ben je heel erg kwetsbaar voor eventuele andere tegenstanders.

Citaat:
gimgamgommetje schreef op 06-07-2004 @ 15:45 :
zuidoosten is een ruim begrip. er zijn nog een aantal instructeurs in nederland in breukelen, en er zou er 1 komen in eindhoven in die dominator gym.

Verder heb ik net een instructeurs opleiding gevolgd waar er een zooi van geslaagd zijn waaronder iemand uit Lochem, Apeldoorn, Tilburg , er zijn/komen er nu een stuk meer in ieder geval.
Zuid-oost Nederland: onder Nijmegen.

Maar die mensen die jij nu noemt, geven die ook echt les of mogen ze dat alleen maar?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 14:55
gimgamgommetje
ze geven les of beginnen mischien na de schoolvakantie pas.

Nijmegen is bingo trouwens,,
in Nijmegen of heel vlak in de buurt zit een instructeur. Ik weet zo ff niet welke sportschool.
Daar kan ik wel achter komen voor je.
Oud 06-07-2004, 16:57
4C1DBURN
4C1DBURN is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 06-07-2004 @ 15:48 :
noem eens wat judo technieken cq drills tegen meerdere tegenstanders.
Het is een verdedigings sport. Dus het maakt niet uit tegen hoeveel
Oud 06-07-2004, 17:12
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
4C1DBURN schreef op 06-07-2004 @ 17:57 :
Logische redenering...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 01:07
gimgamgommetje
Citaat:
4C1DBURN schreef op 06-07-2004 @ 17:57 :
uiteraard, maar ehh hoeveel mensen leg jij zo gemiddeld tegelijk in een houdgreep?

kun je mij een beenklem leren waar 3 tegenstanders inkunnen?
is het erg als de tegenstanders niet netjes op hun beurt wachten?

weet je,, jij kan mij echt gave dingen leren met judo tegen weet ik veel hoeveel tegenstanders.
Oud 07-07-2004, 11:12
4C1DBURN
4C1DBURN is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 07-07-2004 @ 02:07 :
uiteraard, maar ehh hoeveel mensen leg jij zo gemiddeld tegelijk in een houdgreep?

kun je mij een beenklem leren waar 3 tegenstanders inkunnen?
is het erg als de tegenstanders niet netjes op hun beurt wachten?

weet je,, jij kan mij echt gave dingen leren met judo tegen weet ik veel hoeveel tegenstanders.
Het gaat er bij Judo niet om om iemand in een houdgreep te leggen. Er worden je technieken bijgebracht zodat je aanvallen kunt afweren.
Oud 07-07-2004, 12:04
gimgamgommetje
Citaat:
4C1DBURN schreef op 07-07-2004 @ 12:12 :
Het gaat er bij Judo niet om om iemand in een houdgreep te leggen. Er worden je technieken bijgebracht zodat je aanvallen kunt afweren.
doen jullie dat veel dan? trappen en stoten afweren?
Oud 07-07-2004, 12:56
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Zoals wat voor technieken?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 22:58
Upke
Upke is offline
Citaat:
Flikker toch op man. Ik heb 10 jaar judo gehad, en NEE je krijgt daar geen les in slaan of schuppen of wat dan ook. Het enige wat je krijgt is worstelen, klemmen en verwurgingen. Onder worstele versta ik ook de vegen en worpen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 09:14
migyur
migyur is offline
Judo is nu toch meer een wedstrijd sport geworden??
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 11:08
4C1DBURN
4C1DBURN is offline
Citaat:
Upke schreef op 07-07-2004 @ 23:58 :
Flikker toch op man. Ik heb 10 jaar judo gehad, en NEE je krijgt daar geen les in slaan of schuppen of wat dan ook. Het enige wat je krijgt is worstelen, klemmen en verwurgingen. Onder worstele versta ik ook de vegen en worpen.
Anders jij lees ff goed voordat je met een antwoord klaar staat.
Ik zeg ook niet dat je leert saan of trappen.
Je leert aanvallen afweren. Tenminste, wij hadden daar uitgebreide lessen over.
Oud 08-07-2004, 23:32
Jordi
Jordi is offline
Ik heb toen ik heel klein was ook een paar jaartjes judo gedaan. Wij hoefden toen helemaal geen slagen enzovoorts af te weren, maar goed, dat kan aan de club of mijn toenmalige leeftijd en niveau liggen.

Maar door af te weren, kun je het niet ineens tegen meerdere tegenstanders opnemen. Je hebt nogsteeds niet verteld wat je met judo tegen meerdere mensen die jou tegelijk aanvallen kunt doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten