Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
de mythe over het idee dat men in de middeleeuwen dacht dat de aarde plat was is in 1834 de wereld in geholpen door de Fransman Antoine-Jean Letronne. Hij deed dit om de middeleeuwers en de geestelijken uit die tijd als achterlijk te bestempelen (wat hem dus tot in 2010 gelukt is). In werkelijkheid is Aristoteles' theorie van de ronde aarde tot aan Copernicus/Galilei altijd de gangbare geweest. maar goed "back on topic" ![]()
|
Als er een god bestaat, is er inderdaad niets zeker. Dat maakt religie ook zo verdraaid lachwekkend. Als we de religieuzen mogen geloven is de machtigste entiteit met tevens nul komma nul verantwoordelijkheden (god dus) ook gelijk de meest voorspelbare entiteit. Ehm...righto.
|
huu dat gaat me dan te ver. ik blijf wel naar de toekomst kijken anders kan je net zo goed nooit naar school gaan. dat doe je immers ook voor je toekomst.
ook denk ik niet teveel over zulke dingen na want je kan wel denken te weten hoe dingen zitten en moeten maar veranderen doe je het toch niet |
![]() |
|
Nu draai je het om. Als je weet dat je kan denken en twijfelen aan de reden van het bestaan, besta je. Maar als je dat niet doet besta je ook. Want dan kan je nog steeds in potentie denken. Als jij slaapt schakelt je bewustzijn zich uit, maar dat kan elk moment terug komen(wakker worden).
||
Verwijderd
|
Citaat:
En stenen denken niet. En die bestaan ook! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Alles wat je ervaart, kan in je brein geprojecteerd worden door één of ander duiveltje (of een levensgroot lieveheersbeest met een bril op en een koptelefoon met daarop de hele tijd keihard Michael Jackson, weet jij veel). Het enige waar je dus redelijk zeker van bent, is je eigen twijfel. Dat is het ene vaststaande puntje in het Heelal. Dan kan ik daar natuurlijk Descartes bijhalen, maar volgens mij was iedereen hier voor zichzelf al wel op gekomen...
|
dubito.
Wat dat twijfelen precies is, of er logische regels zijn waarom het een uit het ander zou vloeien (ergo), dat er een ik is (m), of dat zijn iets anders is dan denken (esse), is allemaal niet zeker. Laat staan de vraag of zekerheid en waarheid bestaan.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
zowieso is idd niks zeker. hoe weet je zeker dat je "in" je lichaam zit. dat je toetsenbord echt is en niet van iest wat eigenlijk niet bestaat. mischien worden we al jaren voorgelogen en bestaat heel het universum niet. maar is dat iets om ons bezig te houden. zodat de 'GROTE" "mensen"(ik weet even niet hoe ik "ze" anders moet noemen) geen last van ons hebben.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe moet ik hem afwijzen? SweetXable | 8 | 10-01-2012 08:10 | |
Seksualiteit |
Buitenlandse dames beter in bed jpe2004 | 137 | 15-08-2004 14:09 | |
Verhalen & Gedichten |
[kort verhaaltje] 'Als het leven niet meer vanzelfsprekend is' Verwijderd | 4 | 20-09-2003 11:33 | |
Flora & Fauna |
Strijd mee, kameraden!!! (*pakt virtuele strijdbijl*) SuperSanne | 66 | 30-08-2003 18:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is alles wat bestaat aan te tonen? Isa | 51 | 15-03-2003 19:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De waarheid: WijfMan | 35 | 30-08-2002 17:25 |